• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

Scipio

Patek
2-Faktor

Johanw

Cartier
Nischad fråga.. men tips på fina drinkunderlägg? Ska vistas på ett bord i ek.
image.jpg


 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
image.jpg



Köpte faktiskt ett gäng förra veckan. Men kommer lämna tillbaka. De var alldeles för höga i min mening.

Kanske tråkigt, men jag kommer köpa fler från Svenskt Tenn då jag gillar hur nätta de är.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Här kommer nästa fråga. Jag ska sätta ihop en liten jobb/läs-hörna i lägenheten, som ska innehålla 1st stol/fåtölj tillsammans med ett sidobord stort nog för att vila en 13tum bärbar dator på. Väldigt viktigt att stolen är bekväm, men inte för bekväm.. ska kunna sitta rätt rakt och normalt i den men det ska inte heller vara en karmstol liksom.

Vad tycker ni jag ska titta på? Främst stol, men också bord att komplettera med. Hittills bara funderat på Bruno Mathssons Eva.
 

Huvudverk

Cartier
2-Faktor
Här kommer nästa fråga. Jag ska sätta ihop en liten jobb/läs-hörna i lägenheten, som ska innehålla 1st stol/fåtölj tillsammans med ett sidobord stort nog för att vila en 13tum bärbar dator på. Väldigt viktigt att stolen är bekväm, men inte för bekväm.. ska kunna sitta rätt rakt och normalt i den men det ska inte heller vara en karmstol liksom.

Vad tycker ni jag ska titta på? Främst stol, men också bord att komplettera med. Hittills bara funderat på Bruno Mathssons Eva.
Vi köpte nyligen en äldre ”Ingrid” (Bruno Mathsson) i konjaksbrunt skinn. Ful-cool tycker jag. Passar ganska bra in på din beskrivning. Går att hitta till rimliga priser om man letar på blocket.
1FE5A311-9079-4B47-B107-B2EB32A7E2C6.jpeg
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Vi köpte nyligen en äldre ”Ingrid” (Bruno Mathsson) i konjaksbrunt skinn. Ful-cool tycker jag. Passar ganska bra in på din beskrivning. Går att hitta till rimliga priser om man letar på blocket.
1FE5A311-9079-4B47-B107-B2EB32A7E2C6.jpeg
Fin faktiskt. Var rätt sugen på en Karin, och har tyvärr tittat lite på denna som ett "nästan-köp". Kanske får tänka ett varv till.
 

Marli

Cartier
Märkligt, sitter och messar med en kompis exakt just nu om köksstolar och skinn vs pappsnöre :)

Jag tycker verkligen om formerna på CH24 och har hittat en dansk firma där man kan köpa dynor i skinn, (anilinläder). Men det blir kanske en lite tveksam kompromiss.

Skärmavbild 2021-04-02 kl. 21.58.02.png
Skärmavbild 2021-04-02 kl. 22.00.01.png
Länk till sidan? Har precis fått lev på ett gäng Y och har två vandrande källor till oönskad sylt & sås patina 🤨
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Länk till sidan? Har precis fått lev på ett gäng Y och har två vandrande källor till oönskad sylt & sås patina 🤨

Originalet:


Danskt alternativ:

 

Arvis

Cartier
2-Faktor
Någon som har erfarenhet av Fritz Hansens PK22-fåtöljer i läder?
Ser i dagsläget ut att finnas i två (svarta) varianter; ”aura” som verkar vara ett präglat och behandlat skinn samt det dyrare, mjukare, släta och ömtåligare anilinskinnet ”grace”. På deras hemsida finns dock inte det alternativet i svart längre men finns fortfarande i butik.
I brunt hade jag aldrig tvekat men hur ”levande och snyggt patinerade” blir ett par svarta? Är det trots allt anilin man bör satsa på även om det kräver lite omvårdnad eller?
Bild är alltid trevligt.
038493A4-51B1-4B74-8C0D-0A021676F132.jpeg
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Någon som har erfarenhet av Fritz Hansens PK22-fåtöljer i läder?
Ser i dagsläget ut att finnas i två (svarta) varianter; ”aura” som verkar vara ett präglat och behandlat skinn samt det dyrare, mjukare, släta och ömtåligare anilinskinnet ”grace”. På deras hemsida finns dock inte det alternativet i svart längre men finns fortfarande i butik.
I brunt hade jag aldrig tvekat men hur ”levande och snyggt patinerade” blir ett par svarta? Är det trots allt anilin man bör satsa på även om det kräver lite omvårdnad eller?
Bild är alltid trevligt.
038493A4-51B1-4B74-8C0D-0A021676F132.jpeg
Anilin andas eftersom det inte är ”täckmålat” som billigare skinn. Du upplever säkert att anilin ger en bekvämare känsla. Alltså en verklig känsla.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Någon som har erfarenhet av Fritz Hansens PK22-fåtöljer i läder?
Ser i dagsläget ut att finnas i två (svarta) varianter; ”aura” som verkar vara ett präglat och behandlat skinn samt det dyrare, mjukare, släta och ömtåligare anilinskinnet ”grace”. På deras hemsida finns dock inte det alternativet i svart längre men finns fortfarande i butik.
I brunt hade jag aldrig tvekat men hur ”levande och snyggt patinerade” blir ett par svarta? Är det trots allt anilin man bör satsa på även om det kräver lite omvårdnad eller?
Bild är alltid trevligt.
038493A4-51B1-4B74-8C0D-0A021676F132.jpeg
Prova är väl stalltipset.

För egen del så är valet givet efter att man har sett och klämt.
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
Prova är väl stalltipset.

För egen del så är valet givet efter att man har sett och klämt.
Har sett och klämt.
Rent visuellt tycker jag att det präglade skinnet ändå har ett sjyst, lite ruffare utseende. Typ grain pjuck.
Känslan på anilinskinnet däremot är oslagbart! Så soft och skönt.
Satt inte så länge att det blev svettigt. Blir ändå lite fundersam när man inte längre erbjuder anilinskinnet i svart på Fritz Hansens hemsida. 14 tuss hit eller dit är också en aspekt...
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
6DFE2F3B-8800-4DCE-83AD-B2093AA99180.jpeg

Efter att (snabbare än förväntat) blivit kvitt en trött Eilersen-soffa på blocket och fått tillbringa en vecka i varsin fåtölj eller Fat-boy kom äntligen nya soffan. Stor och rymlig med massa kuddar och en divan (!) Kanske inte stilrenaste alternativet men så sjukt skönt att slappt vräka sig i.
Mr. Elliot från norska Slettvoll i en sammetsskimrande gröngråmelerad ton. Grymt nöjd!
(Lånad bild.)
 

kbw

Omega
2-Faktor
Några tips om sidor man kan köpa konst som inte kostar skjortan på? Hittar inget tycker jag när jag googlar...
 
Topp