• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

Vitra DKX / DKW?

Kanske lite väl skulpturella med trådbasen. Men finns ju med sitt/ryggvaddering och i lite olika varianter.
124c4ad7a1ff67bab6f9d7f4d45938d3b38d7983_Vitra_DKW_2_wire_chair_1__26320.1673262628.png

Börjat fundera på en ny soffa.
Provade en Ligne Roset Togo i veckan och den skulle funka, men tyvärr så googlade jag och fick se en utgången modell som dom tillverkat -Marsala Den hade jag hellre haft(tror jag). Nån som har koll på utländska auktionssajter? Bra eller dåliga.
1000005263.png

Tänkte klä om min gamla Yrjö Kukkapuro fåtölj som för närvarande har en sliten brun skinnklädsel. Manchester känns ju tidsenligt (70-tal). Frågan är vilken färg?

haimi.jpg

”Armchair”
Från 2005, av den franska formgivaren och konstnären Gerard Coquelin.
Priset… säkert hutlöst..
Komfort och ergonomi…?
Passar nog bäst på ett disignmuseum, eller som ett objekt i en mkt. spektakulär miljö..
06894015-C58D-48B3-B9C7-3FC8D2BC6DA1.jpeg

Blivit dags för mig att byta ut mitt gamla matbord med tillhörande stolar. Stolarna är redan inköpta Black Friday-rean. Problemet jag har är bordet - jag vill ha ett runt bord som är tillräckligt litet för att passa i köket och kommit fram till att 100cm i diameter blir utmärkt. Runda bord i den storleken är dock inte supervanliga. Vidare vill jag att den ska passa stolarna, så kromade ben är att föredra. Det här bordet från Mio passar perfekt med stolarna (vilket verkar tillhöra samma serie), dock är den för stor med sina 110cm.

Har ni några tips? Tack på förhand! :)

Tänkte klä om min gamla Yrjö Kukkapuro fåtölj som för närvarande har en sliten brun skinnklädsel. Manchester känns ju tidsenligt (70-tal). Frågan är vilken färg?

haimi.jpg
Mycket snygg fåtölj, vilken modell är det? Om du inte redan börjat klä om så skulle jag säga att 1,4 eller 6 blir mest tidstypiskt även om alla skulle passa.

Blivit dags för mig att byta ut mitt gamla matbord med tillhörande stolar. Stolarna är redan inköpta Black Friday-rean. Problemet jag har är bordet - jag vill ha ett runt bord som är tillräckligt litet för att passa i köket och kommit fram till att 100cm i diameter blir utmärkt. Runda bord i den storleken är dock inte supervanliga. Vidare vill jag att den ska passa stolarna, så kromade ben är att föredra. Det här bordet från Mio passar perfekt med stolarna (vilket verkar tillhöra samma serie), dock är den för stor med sina 110cm.

Slipper benen som bara är i vägen? 103cm.

Slipper benen som bara är i vägen? 103cm.
Tänkte faktiskt också direkt på det borden, bra alternativ om man inte vill köpa ett tulip för en bråkdel av priset.

Om en supercirkel kan duga som runt bord så finns ju originalförlagan till Mios variant i bla 100x100. Går att fynda beg.
IMG_5185.jpeg

Eller om du föredrar pelarfot

IMG_5184.jpeg

90cm dock

Tillbaka
Topp