• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

Ball soffa, den har jag inte sett tidigare :) Om vi pratar graler så skulle en PH Kotte i koppar från 60-70-talet sitta fint :) Lite svårt för 70k+ för en lampa dock... fast det sa jag iofs om klockor för 5 år sen också. Då var ju allting över 5k idiotiskt ;)

Det verkar inte bättre än att vi har samma "graal". Kloockgränsen har jag lärt mig att gå över men jag har ärligt talat aldrig köpt en möbel för mer än ca 10k. Men det kommer kanske!

Det verkar inte bättre än att vi har samma "graal". Kloockgränsen har jag lärt mig att gå över men jag har ärligt talat aldrig köpt en möbel för mer än ca 10k. Men det kommer kanske!
Haha, dessvärre så gör det ju det. För mig började det på exakt samma sätt som med klockor och ungefär eskalerat i samma takt. Dyraste möbeln jag införskaffat i dagsläget är 35k, så kotten kanske bara är ngt år bort innan man tycker att det är rimligt :D

Behöver lite tips på taklampor, har ganska högt i tak så de får gärna vara lite större och i stil med de nedan men gärna under 20k. Har kört fast helt.
78311_ec5f8707d3ea4ce91768a2ae8b5c2ee7.jpg

RH_MODC3-BK-SM_048682_1024x1024.jpg

RH_Agnes_Chand20_Bronze_Universal_1024x1024.jpg

Flos-Aim-Suspension-Lifestyle.jpg

Flos Aim (3x)

A1400357_3.jpg

Flos Zarfatti
none_860x500-ID467985-42162aee93b47db50f9825e20956dc8d.jpg

Foscarini Caboche media

Studio-1101-595x394.jpg

Ett gäng ClassiCon Selene

Alla förslagen ovan under 20k :) Sen har ju Folkhemmet (tror jag det var) kopior på Roll & Hill för typ 5k, men det känns lite trist kan jag tycka.
Riktigt bra tips, tack! Classicon eller en stor Foscarini ska jag kolla närmre på. Sarfattin gillar jag jättemycket men är lite småtrött på den. Funderar likförbannat på att ha en sån i sovrummet över sängen.

Jag blev helt knäckt första gången jag såg en sån här så jag var tvungen att skaffa mig en sån till mitt matbord:

Lindsey-Adelman-Light-Fixture3-5.jpg

Det verkar finnas både en och annan med god smak och koll så jag hade fått tips på soffbord med förvaring undertill, gärna ca 50-60cm höga, pris 2-10k, material: öppen för förslag.

Ha en bra dag

Hittade denna trevliga lampa undanstoppad på jobbet. Tänkte försöka få igång den och ha den på rummet. Känns lite som en klassisk designerlampa, men är den märkvärdig på riktigt?
9126A351-C98E-4AC8-9CDB-722685AA7BAD.jpeg

Hittade denna trevliga lampa undanstoppad på jobbet. Tänkte försöka få igång den och ha den på rummet. Känns lite som en klassisk designerlampa, men är den märkvärdig på riktigt?
9126A351-C98E-4AC8-9CDB-722685AA7BAD.jpeg
Den ser relativt lovande ut vill jag påstå. Har dock aldrig sett den innan och jag har varit intresserad i ca 10 år lr mer. It's a keeper. Deffo!

Undrar dock om ngn har bytt el eller om det är en modernare tolkning av 'Deco

Den ser relativt lovande ut vill jag påstå. Har dock aldrig sett den innan och jag har varit intresserad i ca 10 år lr mer. It's a keeper. Deffo!

Undrar dock om ngn har bytt el eller om det är en modernare tolkning av 'Deco
Kan vara nån modernare variant, då det var en slags lysrörskringla som var ljuskälla. Fin oavsett, tycker jag. Även om det inte är en äkta klassiker så tillhör den ju kontoret. Notera även den klassiska Kinnarpsstolen, som nog har några år på nacken. Har två stycken på rummet som jag hittade undanstuvade i ett förråd.

Kan vara nån modernare variant, då det var en slags lysrörskringla som var ljuskälla. Fin oavsett, tycker jag. Även om det inte är en äkta klassiker så tillhör den ju kontoret. Notera även den klassiska Kinnarpsstolen, som nog har några år på nacken. Har två stycken på rummet som jag hittade undanstuvade i ett förråd.

Förmodligen är den relativt samtida då. Foten håller ju inte högsta kvalité heller men jag tycker ändå om helheten. Nedtonad Deco i mellanprisläge typ :) Hade jag behövt betala så hade jag dock köpt något från 20-30 tal istället.

Förmodligen är den relativt samtida då. Foten håller ju inte högsta kvalité heller men jag tycker ändå om helheten. Nedtonad Deco i mellanprisläge typ :) Hade jag behövt betala så hade jag dock köpt något från 20-30 tal istället.
Kan ju tillägga att det handlar om kommunal förvaltning, så det är garanterat ingen superlyx! :D

Säkert nån snålänning på Markaryds el som snickrat till den! Får du ta den från jobbet då? Alltid trevligt med gratis saker.
Inte ställt frågan, men behöver en skrivbordslampa till mitt rum på jobbet. Så i första hand stannar den där! Har skickat efter en ny ljuskringla, vilket förhoppningsvis räcker för att få liv i den. Om inte det duger, så ska jag se om jag kan få ta hem den och försöka reparera den.

Vardagsrum, ovanför soffbordet typ.
Edit: eller ovanför matbordet, funkar ju också...
B067C8D5-9F5B-4514-90D1-57FE26514CAD.jpeg

Tänk på hur ljuset från lampan faller, i det rummet vill du inte lysa upp taket utan få ett mer intimt rumsbildande ljus över soffbordet.
Fundera även på vilken höjd du vill hänga lampan och hur den upplevs då, lampan behöver kanske hänga lägre än du tror...

"Tycker jag.." ;)

Tillbaka
Topp