• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
image.jpg


Nu tycker jag ni har för modern inredning!

Järvsöskåp, bröllopsgåva från 1821 och återigen bröllopsgåva till mig och frugan från allmogesamlande svärfadern...

Skäms varje gång jag går förbi för att det står i hallen, men såfort nya huset är klart ska det in i matsalen och njutas av på riktigt!

Och ja,min hall är skitful, men då jag varit på väg ur det här huset i tio års tid så har lite eller inga pengar och tid lagts på det.
Det är skitfint, ser exakt ut som mina föräldrars gamla Järvsöskåp vi hade i hallen när jag var liten.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Bra. The real, real deal mao.

Jobbade med en tjej för något år sedan som möblerade upp hela sin lägenhet genom att beställa designklassiker från någon site med orimligt låga priser. Hon hävdade de var legit, jag var tveksam - om inte annat till kvaliteten.


Jo, priserna har dramatiskt droppats sista åren. Man undrar till slut vad som är ursprungskällan när produktionen är både här och var?
Tycker det är lite tragiskt när man ser alla butiker utan själ som maler ut produkter i vitt och svart. Är jag bara gammal!?:(
 

Sond

Patek
FAntastiskt, dess står högt upp på listan när vi flyttar. Vi letar efter vita stolar som inte är för mastiga och inte heller för breda. Sitter du bra på dem? Tycker det är svårt att bedöma möblers komfort i butik.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Fina stolar och en välbehövlig trådstart!

Vi sökte istället länge efter den fulländade pinnstolen och valde till sist norrgavels superklassiska, men lite nättare:
image.jpg

Passar fint här ute i busken och jag gillar den "levande" äggoljetemperan.
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Härliga möbler! Här kommer ett bidrag från mig. En av mina favoriter här hemma. The Chair av Wegner. Denna är ifrån tiden innan PP Møbler tid över tillverkningen. Gjord hos Johannes Hansen.

image.jpg

Den där ser obekväm ut, men när man väl har suttit i en sådan en gång upplever man alla andra stolars komfort likvärdig med en vattenbuffels. Att den sedan är det finaste jag sett sedan konfirmationen gör det inte sämre!
 

falten

Cartier
Stolab Axcelsa stolar med ett Hay bord, passar som fisken! Stolarna är av ask med en vit pigmenterad olja som tydligen inte kommer gulna med tiden (tänk gamla bokmöbler, brrr) Är mycket ljusare i verkligheten, vitbalansen i telefonen spelar ett spratt. Alla fall är vi mycket nöjda, bekväm vinkel, har haft dem i ca ett år nu. Går även att få med dyna

image.jpg
 
Stolab Axcelsa stolar med ett Hay bord, passar som fisken! Stolarna är av ask med en vit pigmenterad olja som tydligen inte kommer gulna med tiden (tänk gamla bokmöbler, brrr) Är mycket ljusare i verkligheten, vitbalansen i telefonen spelar ett spratt. Alla fall är vi mycket nöjda, bekväm vinkel, har haft dem i ca ett år nu. Går även att få med dyna

image.jpg
Ser riktigt schysst ut!
 

Vincent

Cartier
någon som vet var man kan få tag på bra barcelona fåtöljer? hittar en massa billiga kopior men antar att det borde finnas bra kopior också?
 

Erik1

Patek
2-Faktor
någon som vet var man kan få tag på bra barcelona fåtöljer? hittar en massa billiga kopior men antar att det borde finnas bra kopior också?
http://www.pricerunner.se/sp/barcelona-fåtölj.html
Skulle dock inte rekommendera en kopia då de oftast är av usel kvalité iom. att de säljer bara på designen. Sen ryktas det att de är otroligt osköna att sitta i också så om du inte har en otroligt stor villa med plats för utställningsstolar skulle jag köpa något annat..

Vill du ha billiga unika designmöbler kan jag tipsa om designhögskolornas julmarknader eller helt enkelt kontakta skolorna och höra om det är någon som skulle vara intresserad att göra en stol åt dig som projekt eller har en färdig. Ofta är de väldigt duktiga och du får en handgjord stol som det lagts åtskilliga timmar på, men se till att betala schysst åtminstone, de är studenter.
 

Vincent

Cartier
Det är det jag menar, finns det inget mellanting mellan kopior för 3000 kr och originalet för 40 000?
Att den är otroligt oskön att sitta i vet jag redan, men jag tror inte någon köper en barcelona för att ha en skön fåtölj att sitta i haha.
 

Marquise

Omega
Någon som vet vad denna typ av stil heter? Fått höra allt mellan barock, rokoko mm men letar efter ett konkret namn jag kan googla om jag skulle vilja se liknande tak- och listdekorationer

.
7470fb225d22a8583da61a8391d12740.jpg
 

seikoswede

Panerai
någon som vet var man kan få tag på bra barcelona fåtöljer? hittar en massa billiga kopior men antar att det borde finnas bra kopior också?

Kopior är, förutom att vara intrång på annans varumärke, kopior av en anledning.
Oftast med dålig kvalitet och oklar produktion.

Precis som med klockor är det något man skall hålla sig för god för att köpa och använda. Det är heller inte alltid lagligt men handlare i andra EU-länder utnyttjar en del gråzoner.

Läsvärt!

http://www.ehandel.se/E-handlare-faar-miljonboeter-foer-att-ha-saalt-lampkopior,4199.html



"Bror Duktig"
 
Topp