• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

brr

Omega
moodsqlarge.JPG

Har precis köpt detta bord till nyinköpt vindsvåning och skulle behöva lite tips på stolar. Bordet mäter 236cm brett, träet är mahogny (kommer förhoppningsvis matcha och harmonisera färgen på takbjälkarna bra).

Behöver tips på stolar som kan passa bra till detta! Hjälp gärna med förslag!
 

Vincent

Cartier
Kopior är, förutom att vara intrång på annans varumärke, kopior av en anledning.
Oftast med dålig kvalitet och oklar produktion.

Precis som med klockor är det något man skall hålla sig för god för att köpa och använda. Det är heller inte alltid lagligt men handlare i andra EU-länder utnyttjar en del gråzoner.

Läsvärt!

http://www.ehandel.se/E-handlare-faar-miljonboeter-foer-att-ha-saalt-lampkopior,4199.html



"Bror Duktig"
"Suck" får väl ge mig då och acceptera att jag aldrig kommer få min Barcelona fåtölj.
 

CLT

Rolex
moodsqlarge.JPG

Har precis köpt detta bord till nyinköpt vindsvåning och skulle behöva lite tips på stolar. Bordet mäter 236cm brett, träet är mahogny (kommer förhoppningsvis matcha och harmonisera färgen på takbjälkarna bra).

Behöver tips på stolar som kan passa bra till detta! Hjälp gärna med förslag!
Riktigt snyggt! Vart hittar man det?
 
  • Like
Reactions: brr

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Tog bort inlägg med länk till kopierade möbler, möbelvärldens motsvarighet till fakeklockor.
Vi försöker att hålla lite nivå och hålla oss borta från fakemöbler som försöker tjäna pengar på andras design.
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Ikea är Steinhart. Kopierad barcasoffa är väl snarare fejkrolle från gatan?


Vill inte hävda att ikea stjäl sin design på samma sätt steinhart gör nej. Finns många ikoniska Ikea-möbler.
Men att rita efter andras design och sälja med annat namn är väl mer eller mindre exakt vad de gör i både möbel och klocksvängen, inte mer rätt i något av fallen i min mening.
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Ny inköpt bord från Skovby SM27. Mycket nöjd, hög kvalitétskänsla, ok pris och mycket praktiskt!

2m helt ihopfält.
Ingår 3st iläggskivor som förvaras i bordet när de inte används
Möjlighet att köpa ytterliggare 3st skivor

Längd med iläggsskivor ca 3,6m - 5m

Ben/stomme av vitoljad ek
Bordsskiva vitoljad ek med vit laminat topp

hämta (2).jpg
hämta (1).jpg
skovby-spiseborde-sm-27-laminatbordplade-med-3-tillægsplader.jpg
hämta (1).jpg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Är inte inredning men kan nog falla under design.

Kitchenaid Artisan vattenkokare. Ställbar från 50 upp till 100 grader. Skön ton när vatten har lagom temperatur. Rymmer 1.5 liter och är klar på 4 minuter och 23 sekunder (när signalen går).
Den gamla fick gå upp emot, klara samma vattenmängd på 5 minuter och 5 sekunder. Den nya får klart godkänt i effektivitet och design.

image.jpg
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Har precis packat upp en Kartell jag också! :)
image.jpg


Har även ett nytt soffbord från OX Design på ingång:
image.jpg


Edit: ser att företaget verkar ha bytt man till OX Denmarq

Min mamma fick hem ett sådant bord (fast med mörk marmor) för ett par veckor sedan. Stenen var sprucken vid leverans och hade nagg i ytterkant. Så inspektera det noggrant vid leverans!

I övrigt sjukt snyggt! :)
 

R0B

Panerai
Min mamma fick hem ett sådant bord (fast med mörk marmor) för ett par veckor sedan. Stenen var sprucken vid leverans och hade nagg i ytterkant. Så inspektera det noggrant vid leverans!

I övrigt sjukt snyggt! :)
Tack för tipset! Det har tydligen levererats hem och står inpackat och väntar. Imorgon blir det paketöppning och inspektering! :) håller tummarna att det är helt!
 
Är inte inredning men kan nog falla under design.

Kitchenaid Artisan vattenkokare. Ställbar från 50 upp till 100 grader. Skön ton när vatten har lagom temperatur. Rymmer 1.5 liter och är klar på 4 minuter och 23 sekunder (när signalen går).
Den gamla fick gå upp emot, klara samma vattenmängd på 5 minuter och 5 sekunder. Den nya får klart godkänt i effektivitet och design.

image.jpg
Skitsnygg! Finns den i rött?
 

Ako

Rolex
2-Faktor
moodsqlarge.JPG

Har precis köpt detta bord till nyinköpt vindsvåning och skulle behöva lite tips på stolar. Bordet mäter 236cm brett, träet är mahogny (kommer förhoppningsvis matcha och harmonisera färgen på takbjälkarna bra).

Behöver tips på stolar som kan passa bra till detta! Hjälp gärna med förslag!
sjuan i mahogny kanske ?
 
Topp