• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

par

Patek
2-Faktor
Det verkar som det kommer att ta lite tid innan min stol (se inlägg tidigare i tråden) blir klar så under tiden ger jag mig på nästa vitmålade loppisfynd.

En Kohornsstol i ek av Knud Faerch:

image.jpg


Jag hatar människor som skall kladda ner kvalitetsmöbler med målarfärg!!:mad:

Jim
Helt fantastisk!
 

Freddas

Omega
moodsqlarge.JPG

Har precis köpt detta bord till nyinköpt vindsvåning och skulle behöva lite tips på stolar. Bordet mäter 236cm brett, träet är mahogny (kommer förhoppningsvis matcha och harmonisera färgen på takbjälkarna bra).

Behöver tips på stolar som kan passa bra till detta! Hjälp gärna med förslag!


Mycket snyggt bord! Vad är de för skiva, högtryckslaminat?
Vart är de köpt? Är på jakt efter nåt liknande!!
 

Freddas

Omega
Ny inköpt bord från Skovby SM27. Mycket nöjd, hög kvalitétskänsla, ok pris och mycket praktiskt!

2m helt ihopfält.
Ingår 3st iläggskivor som förvaras i bordet när de inte används
Möjlighet att köpa ytterliggare 3st skivor

Längd med iläggsskivor ca 3,6m - 5m

Ben/stomme av vitoljad ek
Bordsskiva vitoljad ek med vit laminat topp

hämta (2).jpg
hämta (1).jpg
skovby-spiseborde-sm-27-laminatbordplade-med-3-tillægsplader.jpg
hämta (1).jpg


Riktigt läckert bord!! Finns de någon återförsäljare som har borden hemma i "mellan sverige" ? Man vill ju känna lite innan man gör en beställning! Googlat en del med hittar inget vettigt!
 

R0B

Panerai
Hör av dig om du inte vill behålla dina förlängningsarmar till skärmen. Mina har återvunnits tillsammans med kartongen :facepalm: och nu skulle jag vilja höja den lite.
Jobbigt! Jag tror vi behåller våra, även om jag inte tror vi kommer rotera dem så mycket. Kan vara skönt att ha allt kvar om vi ska sälja den i framtiden. Men säljer inte kartell dem löst?
 

Johanw

Cartier
Jobbigt! Jag tror vi behåller våra, även om jag inte tror vi kommer rotera dem så mycket. Kan vara skönt att ha allt kvar om vi ska sälja den i framtiden. Men säljer inte kartell dem löst?


Dom finns som "reservdel" men inte hittat något ställe att köpa dom online. Så man måste till en Kartellåterförsäljare så får dom beställa hem det till deras butik. Har pratat med Kartell Sverige och det var tydligen enda sättet. Hade föredragit en lägg-i-utkorg-och-hem-i-brevlådan lösning.
 

Sond

Patek
Efter en del turer fram och tillbaka tror jag vi har bestämt oss för stolar och matbord. Det var inte en helt lätt process. Men stolar blir nog Sjuan i vit ask och bord Superellips i vit laminat. Vit, vitt, vitare...
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Det var en ganska bra jämförelse. Möjligen är möblerna lite för smäckra så liknelsen är mera DJ..:)

Kanske är sant! :)

Har också ett Superellips (som jag rustat -kostade mig ~2,5' tutti) och har gillat modellen jäkligt länge. Funktionellt och snyggt vilket enligt mig är tecken på verkligt god design.
 

Sond

Patek
Kan inte riktigt släppa @krämbulles jämförelse med en Sub. Här, på KS, kan det användas för lite beiget eller lite Svennigt. Jag tycker jämförelsen var klockren(!) även om jag kontrade med DJ.

Saken är dock att utanför KS skulle jämförelsen vara omöjlig. En Sub som lite generisk, beige eller Svennig... Det säger något om vad det här är för forum..:D
 

kabro

Cartier
Fick någon dum idé att det vore häftigt att ha bara lysrör som taklampa fast utan någon armatur. Någon som vet om det var man kan hitta något liknande?
 

Yo-han

Troll probationary
Nån som har lagt flytbetong hemma? Sugen på att dra upp golvplankorna men hur funkar det med vattenburen golvvärme och hur ska man göra med trappor i trä?
 

oystercase

Cartier
Gäller att ha tungan rätt i mun när man ska köpa äkta Barcelona, finns nästan lika många varianter på äkta som varianter på en rolexreferens och definitivt lika många kopior.

De tidigaste originalen (före 2:a världskriget) som tillverkades i Berlin kan gå lös på 500.000 Sek för bara ram utan originalkuddar o remmar....

Det få vet är att de funnits flera tillverkare (typ 5st) innan knoll fick ensamrätt.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Nån som har lagt flytbetong hemma? Sugen på att dra upp golvplankorna men hur funkar det med vattenburen golvvärme och hur ska man göra med trappor i trä?
Vad är det för typ av hus du bor i?
Ett allt är kanske klinker i cement ?
Även om du kör med klinker så får du kolla så det funkar med ditt undergolv...
 
Topp