• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

Söker en oful stol med relativt hög sitthöjd till en vettig slant, ska stå i detta hörn istället för den vita, och användas som "skrivbordsstol" när jag sitter vid datorn i sekretären. :)
F61A1040-36D9-462A-A1BB-B83CCCB7F5F5.jpeg

Är ute efter en så nätt fåtölj som möjligt som ändå är skön, gärna som det finns fotpall till.
Ska vara i vardagsrummet bredvid soffan men ytan är begränsad så gärna något så avskalat som möjligt.

Tänker mig något med ram av stål/trä med skinnsits/ryggstöd. Finns det några som är sköna?

Tex fladdermusfåtöljen är snygg och avskalad men är riktigt obekväm enligt mig, jetson är skön men tycker de är lite för stora och täcker lite för mycket.
Några tips?

Eames ea124 och ea125?
Screenshot_20190901-180117_Chrome.jpg

Är ute efter en så nätt fåtölj som möjligt som ändå är skön, gärna som det finns fotpall till.
Ska vara i vardagsrummet bredvid soffan men ytan är begränsad så gärna något så avskalat som möjligt.

Tänker mig något med ram av stål/trä med skinnsits/ryggstöd. Finns det några som är sköna?

Tex fladdermusfåtöljen är snygg och avskalad men är riktigt obekväm enligt mig, jetson är skön men tycker de är lite för stora och täcker lite för mycket.
Några tips?

Några tips?
Budgetalternativ jämfört med de du nämnt men jag gillar Ikeas Ekenäset extremt mycket. Riktigt skön och ganska nätt. Verkar finnas i ny färg nu, trodde annars att de hade slutat sälja den. Finns dock ej med skinnklädsel.
48108FA9-BC4B-424C-B996-8393E357D3A1.jpeg

DF6EF500-7EE6-42A5-96FA-A5A8114E9A8A.jpeg

592BEA26-7BEF-4CD0-8EA7-AAB2B7D0F1A8.jpeg

Bilagor

• F54CADA1-CA19-4A6F-BD65-3A6973CC1EA6.jpeg
    F54CADA1-CA19-4A6F-BD65-3A6973CC1EA6.jpeg
    56.7 KB · Visningar: 2
  • 28F9CFFA-19B4-4D6F-9012-C9D7B200716C.jpeg
    28F9CFFA-19B4-4D6F-9012-C9D7B200716C.jpeg
    55.7 KB · Visningar: 3
  • 03BF24EF-F9B6-4602-9D94-933DB91E28EF.jpeg
    03BF24EF-F9B6-4602-9D94-933DB91E28EF.jpeg
    65.5 KB · Visningar: 1

Några tips?
Lamino Pernilla eller miranda. Många klär om pernilla med läder.

Budgetalternativ jämfört med de du nämnt men jag gillar Ikeas Ekenäset extremt mycket. Riktigt skön och ganska nätt. Verkar finnas i ny färg nu, trodde annars att de hade slutat sälja den. Finns dock ej med skinnklädsel.
48108FA9-BC4B-424C-B996-8393E357D3A1.jpeg

DF6EF500-7EE6-42A5-96FA-A5A8114E9A8A.jpeg

592BEA26-7BEF-4CD0-8EA7-AAB2B7D0F1A8.jpeg
Ju billigare desto bättre, är egentligen inte ute efter någon klassisk designfåtölj även om många av dem är väldigt trevliga!
Jag gillar den starkt, synd att det inte finns någon fotpall till och bara i sen färgen.
Lamino Pernilla eller miranda. Många klär om pernilla med läder.
Tack, de är snygga! Är de bekväma?
Ska hålla lite utkik efter begagnade :)

Ju billigare desto bättre, är egentligen inte ute efter någon klassisk designfåtölj även om många av dem är väldigt trevliga!
Jag gillar den starkt, synd att det inte finns någon fotpall till och bara i sen färgen.

Lamino + fotpall är ju svårslaget vad gäller utseende och bekvämlighet samt någon slags lyxfolkhemsfeeling. Fåtölj+fotpall är dock inget man klämmer in någonstans utan de måste få sin plats.

Ja. Miranda är min favorit. Ruskigt bekväm.

Lamino + fotpall är ju svårslaget vad gäller utseende och bekvämlighet samt någon slags lyxfolkhemsfeeling. Fåtölj+fotpall är dock inget man klämmer in någonstans utan de måste få sin plats.
Onekligen sköna och fina men precis som du säger, de kräver sitt rum/plats :)

Tyvärr har jag inte lya nog för att husera dem (vilket f.ö gäller för de flesta snygga designklassiker från lampor till fåtöljer osv).

Några tips?
Slår ett slag för Norrgavels Länstol, tar sjukt mycket mindre plats än man tror!

:D
Snygg!
Men är den skön?
Priolistan är typ:
1. Bekväm
2. Tar liten plats
3. Snygg / design
Tycker den är minst lika skön som mina jetsonfåtöljer, saknar dock "gunget" som är i jetson.
jag har den själv i obehandlat renskinn och fast sits börjar bli lite patina på den nu :) har även en fladdermusfåtölj men den används aldrig då den är sjukt oskön..
6A7FE197-2590-450C-9D60-A9B6452A5CFF.jpeg
ECE45748-54D7-4BFA-8003-55BE0970C325.jpeg

Tycker den är minst lika skön som mina jetsonfåtöljer, saknar dock "gunget" som är i jetson.
jag har den själv i obehandlat renskinn och fast sits börjar bli lite patina på den nu :) har även en fladdermusfåtölj men den används aldrig då den är sjukt oskön..
6A7FE197-2590-450C-9D60-A9B6452A5CFF.jpeg
ECE45748-54D7-4BFA-8003-55BE0970C325.jpeg
Kul, och lite ovanligare!
Fan älskar jetson egentligen, hur mycket mer plats tar dem?

Några tips?

Söker du en bekväm fåtölj som tar lite plats så är Bruno Mathssons ”Eva” svårslaget. Tidlös svensk design som går att hitta för en billig peng på Blocket och auktion och modellen finns även i läder. Jag ropade hem den här från 1941:

Skärmavbild 2019-09-05 kl. 11.03.30.png

Söker du en bekväm fåtölj som tar lite plats så är Bruno Mathssons ”Eva” svårslaget. Tidlös svensk design som går att hitta för en billig peng på Blocket och auktion och modellen finns även i läder. Jag ropade hem den här från 1941:

En sådan i skinn hade inte varit fel, tack! :)

Give it to me!!

:) dessa är helt klart riktigt fina, gillade dem inte alls för några år sedan men blir allt mer insnöad på dem :D

Tillbaka
Topp