TJ Mackey
Basic
Kan tänka mig det. Har ett gäng klämmisar som hängt med ett par år. Inte tröttnatÄr ett stort fan av mina trots att jag ägt dem i 10+ år.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan tänka mig det. Har ett gäng klämmisar som hängt med ett par år. Inte tröttnatÄr ett stort fan av mina trots att jag ägt dem i 10+ år.
Så blev även fåtöljerna klara, jag är supernöjd!Blev ett köp iallafall. Fina fåtöljer och oavsett om de är original eller inte så var de värda en femhunka för paret. Detta blir nästa projekt - börjat kika på lite balla tyger att göra om dynorna med.
Passar även på att dela med mig av ett projekt som avslutades igår:
Min sambo har alltid klagat på att min dator är så himla ful där den står o vardagasrummet, och jag har aldrig kunnat göra annat än att hålla med - men den skulle inte ut, det var ett som var säkert. Upptäckte en sekretär på blocket, som inte var allt för långt bort - och tänkte att det skulle vara en utmärkt möbel att dölja en dator i. Så, vi köpte och plockade hem den i förrigår, och skred direkt till verket. Kanske är helgerån att modda en så gammal och vacker möbel, men hellre det än att den går till tippen tänkte vi.
Utgångsläge, glömde dessvärre fota med luckan nerfälld.
Vi satte igång direkt, och plockade ut hela innanmätet. Därefter drog vi till Classe för stt köpa mässingskrokar, kedja och en sticksåg. Sägas skall att jag aldrig hållit i en sticksåg förut, men trots detta sågade vi av en stor del av bakstycket för att ge åtkomst och luft till datorn utan större bekymmer. Kanten sandades mjuk och fin och oljades lite, vi stadgade upp luckan med kedjan och krokarna, sen var det helt enkelt bara att inreda möbeln
Et voila! Supernöjd är jag, inte ett spår efter datorn syns när denna är stängd, inte ens eluttaget dit grendosan i möbeln går. Dessutom, mer förvaring och möjligheten att "inreda" ovanpå möbeln.
SNYGGT med fåtöljerna! Wow, riktigt nice.Så blev även fåtöljerna klara, jag är supernöjd!
Jag skulle ha kört med Ikeas "Stockholm" matta och "lövbacken" soffbord, fick jag välja fritt skulle jag valt Josef franks soffbord "diplomat"Förslag på bord & matta om man ska sporta en sån här soffa.
Förslag på bord & matta om man ska sporta en sån här soffa.
David Rosén NK bord! Finns lite olika storlekar och färger.Förslag på bord & matta om man ska sporta en sån här soffa.
Tackar!SNYGGT med fåtöljerna! Wow, riktigt nice.
Orientalisk stor matta. Och sedan Gunilla Allards Chicago som soffbord (tror att Ikea gjort en kopia). Ikea har ju egen import av kelim och persiska mattor. Säkert inte samma kvalitet som en vill ha, men prislappen speglar nog kvalitén, om du vill testa...
CH25 av Wenger. Inga gosiga prislappar tyvärr...Du vet inte vad det är för fåtöljer på bilden?
OuchCH25 av Wenger. Inga gosiga prislappar tyvärr...
Jag rekommenderar Nya Samsung the frame.
En tv med en inbyggd konstapp.
Finns med olika färger på ramen, går att byta. Man får sedan endast en kabel från tv:n som är 5mm. Som man kan fräsa in eller dölja lite snyggt. Observera att det finns 2 generationer samt 4 storlekar att välja på. Elektroniken har jag i byrån under, ink playstation och liknande.
Bläddrat lite, Sverige har också ett gedigen design-historia som fallit lite i glömska. Några favoriter nedan.
Gedigen möbel-bibel hehe. Svenska stolar har jag inte kikat upp, nästan halva boken är stolar i denna dock, 50-70tal. Jag är egentligen mer inne på italiensk/ fransk/ bauhaus men klart kul att se att svenska formgivare också kan. Även om jag fastnar för de med ett mer italienskt formspråk.stod och bläddrade i den i bokhandeln tidigare i veckan - fastnade också på Arne Norell-sidan. Köpte dock inte boken, borde nog gjort det.
Även ’Svenska Stolar’ eller något liknande verkade trevlig.
Gedigen möbel-bibel hehe. Svenska stolar har jag inte kikat upp, nästan halva boken är stolar i denna dock, 50-70tal. Jag är egentligen mer inne på italiensk/ fransk/ bauhaus men klart kul att se att svenska formgivare också kan. Även om jag fastnar för de med ett mer italienskt formspråk.
Finns ju en del moderna svenska duktiga formgivare med, Theselius, Jonas Bohlin, Tomas Sandell osv. Men i övrigt tycker jag att mycket är lite för stramt.
Budgetalternativ jämfört med de du nämnt men jag gillar Ikeas Ekenäset extremt mycket. Riktigt skön och ganska nätt. Verkar finnas i ny färg nu, trodde annars att de hade slutat sälja den. Finns dock ej med skinnklädsel.
Den i Danmark var ju jättesnygg. Vill ha.. Kan man få tag i klädseln bara kanske?Störigt att den finns skinn-aktigt material i UK men inte i SE.
Och i Danmark helt annat klädsel och ingen skinn (hade kunnat köra över och köpa annars). Så inte konsekvent
för alla marknader.
Budgetalternativ jämfört med de du nämnt men jag gillar Ikeas Ekenäset extremt mycket. Riktigt skön och ganska nätt. Verkar finnas i ny färg nu, trodde annars att de hade slutat sälja den. Finns dock ej med skinnklädsel.
Jag länkade i tråden några sidor tillbaka. Finns därHar bestämt att det ska bli en Lamino fåtölj och tänkte försöka hitta beg. Kanske någon som har en fåtölj + fotpall som de vill sälja?
Verkar gå bra att klä om dessa om man kommer över ett sämre exemplar, någon som vet vad det kostar att få en ny fårklädsel?
Tack, hittade: https://www.glinterior.se/product/farskinn-lamino-graphiteJag länkade i tråden några sidor tillbaka. Finns där
Tycker det är intressant med äldre belysning! Nytillverkat går alltid bort
Har sökt en tid efter en jielde’ armatur! Finns nytillverkade i alla möjliga färger, men är helt själlösa. Hittade den här som har suttit vid en svarv hela sitt liv. Den är i härjat skick som den ska vara. Nedre delen är tyvärr tillfixad för att kunna användas som kontorslampa.
Den här kör jag till gruvlyktan enligt bild! Obs! Parafinolja gäller! Du kommer inte ifrån lukten helt! Nu är lyktan ovan med veke dock! Jag är osäker om de funkar till din lampa! Nu har du iallafall något att forska vidare på!Hämtade en Vauni idag.
Nån som har tips på bra bränsle? Jag tycker det jag fick med luktar lite.