Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den här kör jag till gruvlyktan enligt bild! Obs! Parafinolja gäller! Du kommer inte ifrån lukten helt! Nu är lyktan ovan med veke dock! Jag är osäker om de funkar till din lampa! Nu har du iallafall något att forska vidare på!
Mäklarbild? Kan bli riktigt bra med metallglans + belysningen.Lättare uppdatering i köket, foliering av täcksidor och lackat beslagen.
Grattis! Otroligt läckert! Gillar den gjutna uteplatsen dessutomKöpte precis detta. Ritat 1969 av Sixten Magnusson. Byggt 70-71. Nu har vi ett par månader på oss att leta inredning till knappt 300 m2 totalyta.
Grattis!Köpte precis detta. Ritat 1969 av Sixten Magnusson. Byggt 70-71. Nu har vi ett par månader på oss att leta inredning till knappt 300 m2 totalyta.
Snyggt! Dra iväg ett pm om du behöver hjälpKöpte precis detta. Ritat 1969 av Sixten Magnusson. Byggt 70-71. Nu har vi ett par månader på oss att leta inredning till knappt 300 m2 totalyta.
Snyggt ritat, bra köpt. Grattis!!!Köpte precis detta. Ritat 1969 av Sixten Magnusson. Byggt 70-71. Nu har vi ett par månader på oss att leta inredning till knappt 300 m2 totalyta.
Tack! Ja uteplatsen är grym. Tycker också kåken är otroligt läcker.Grattis! Otroligt läckert! Gillar den gjutna uteplatsen dessutom
Förstår verkligen att den inte är för alla.Grattis!
Inte för mig, men shiit vad fint!
Nja bevarad och bevarad. Det är ett par wc med originaltoaletter och handfat. Dessa ska vi bevara men tapetsera om. Kök och två badrum är renoverade under åren men där behövs det ytterligare uppfräschning. Stengolvet i hallen gissar jag är original och det ska vi också ha kvar tänker vi. Initialt fokuserar vi på ytskikt i form av väggar, lister och dörrar. Bifogar några bilder till.Snyggt! Dra iväg ett pm om du behöver hjälp
Hur ser insidan ut? Bevarad?
Stort tack!Snyggt ritat, bra köpt. Grattis!!!
Eames!Fick hem en stol i veckan av Ynske Kooistra för Marko. Sköna Prouvé vibbar för en liten slant, jäkligt nöjd. Funderar på att kombinera med ett compass skrivbord av just Prouvé men funderar på om det inte blir lite mycket kaka på kaka, annars blir det nog ett Eames desk unit EDU.
Prouvé compass desk
Eames desk unit
Blir nog så, betydlig snällare för plånkan
Prouvé är sexxxx.Fick hem en stol i veckan av Ynske Kooistra för Marko. Sköna Prouvé vibbar för en liten slant, jäkligt nöjd. Funderar på att kombinera med ett compass skrivbord av just Prouvé men funderar på om det inte blir lite mycket kaka på kaka, annars blir det nog ett Eames desk unit EDU.
Prouvé compass desk
Eames desk unit
Hur skulle ni tänka kring möblering av säng och soffa e.d. i denna planlösning?:
Det är ca 37 kvm. Tacksam för svar
Du lyckades riktigt bra även utan mått! Jag gillar verkligen förslaget med skärmvägg framför sängen, intuitivt tänker jag en i glas alternativt Alvar Aaltos skärmvägg i trä!Svårt utan mått. Men jag hade provat att få in sängen i den mörka delen av lägenheten, dvs längst in. Kanske ett draperi/glasvägg i fotändan för att göra det lite mer som en sovalkov. Men får inte bli en för tight passage in vid fotändan.
Kan köra gardin på skena med så att du kan gömma sängen vid besök etc.Du lyckades riktigt bra även utan mått! Jag gillar verkligen förslaget med skärmvägg framför sängen, intuitivt tänker jag en i glas alternativt Alvar Aaltos skärmvägg i trä!
Hur skulle ni tänka kring möblering av säng och soffa e.d. i denna planlösning?:
Det är ca 37 kvm. Tacksam för svar
Jag hade velat få in en fåtölj också, om inte annat så för den sociala aspekten.Svårt utan mått. Men jag hade provat att få in sängen i den mörka delen av lägenheten, dvs längst in. Kanske ett draperi/glasvägg i fotändan för att göra det lite mer som en sovalkov. Men får inte bli en för tight passage in vid fotändan.
Snyggt! Om du råkar vara på jakt efter något som matchar bordet så finns denna på tradera. Står replika, men den är ju väldigt lik. Och lär gå betydligt billigareBlev ett nytt soffbord.
Alternativt så kallade ”puffar”/fotpallar är bra vid begränsat utrymme så finns möjlighet till fler sittplatser då behovet uppstår. Skönt att ha lite fritt utrymme kvar.Jag hade velat få in en fåtölj också, om inte annat så för den sociala aspekten.
Snyggt! Om du råkar vara på jakt efter något som matchar bordet så finns denna på tradera. Står replika, men den är ju väldigt lik. Och lär gå betydligt billigare
https://www.tradera.com/item/370334651?utm_source=ios&utm_medium=link&utm_campaign=share
Nä fyfan...ej okSnyggt! Om du råkar vara på jakt efter något som matchar bordet så finns denna på tradera. Står replika, men den är ju väldigt lik. Och lär gå betydligt billigare
https://www.tradera.com/item/370334651?utm_source=ios&utm_medium=link&utm_campaign=share
Sant, kanske bättre att den eldas upp.Nä fyfan...ej ok
Jag är jäkligt sugen på office chair från Jeanneret (när jag har råd dvs) i hörnet "mellan" köket och vardagsrummet. Alternativt skulle jag nog kunna trycka in två mindre fåtöljer på andra sidan soffbordet, dvs innan öppningen till köket!Jag hade velat få in en fåtölj också, om inte annat så för den sociala aspekten.
Alternativt så kallade ”puffar”/fotpallar är bra vid begränsat utrymme så finns möjlighet till fler sittplatser då behovet uppstår. Skönt att ha lite fritt utrymme kvar.
Cassina har återlanserat jeanneret stolarna, betydligt mer human prislapp än vintage ditoJag är jäkligt sugen på office chair från Jeanneret (när jag har råd dvs) i hörnet "mellan" köket och vardagsrummet. Alternativt skulle jag nog kunna trycka in två mindre fåtöljer på andra sidan soffbordet, dvs innan öppningen till köket!
Grymt läcker kåk @Fryken! Grattis! Intressant tid där teak och plast tävlar om uppmärksamheten. Spännande shopping ett tagKöpte precis detta. Ritat 1969 av Sixten Magnusson. Byggt 70-71. Nu har vi ett par månader på oss att leta inredning till knappt 300 m2 totalyta.