• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

gurta_g

Cartier
Är Lamino för tråkig? Den är ju bekväm och jag tycker den är snygg. Det är väl den som jag och frugan kan komma överens om, eller finns det annat i samma prisklass?
Det är den svarta med svart fårskinn vi tittat på.

7104_image_1.jpg

Lite tråkigt val kanske, men gillart. Har själv en Jetson, känns inte så exotiskt men lika snygg om 30år. Likaså laminon kommer vara hållbar i längden.
 

Johanw

Cartier
C2699B08-E734-4020-8B57-C5E5B110B7B5.jpeg
Ska skaffa lite nya möbler till vardagsrummet. Gillar stuket på detta bord, men skulle gärna se någon variant i samma stil som var ovalt eller åtminstone hade rundade hörn. Hylla under bordskivan är ett måste! Gärna i mer ljusa färger (vitt, grått osv...). Några tips?
kleppe-soffbord-origo.jpeg

Sjukt. Fick denna på marketplace efter läst ditt inlägg.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Är Lamino för tråkig? Den är ju bekväm och jag tycker den är snygg. Det är väl den som jag och frugan kan komma överens om, eller finns det annat i samma prisklass?
Det är den svarta med svart fårskinn vi tittat på.

7104_image_1.jpg
Svart m svart fårskinn känns som något ni kommer att tröttna på, jag hade kört på den klassiska isåfall
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Tycker det här med fåtöljer är svårt. Hur hittar man en snygg fåtölj som uppfyller följande:
- Skön att sitta i
- Lämplig som loungestol/clubfåtölj och inte direkt luta sig tillbaka i för att vila
- Gärna ljus, men mörkgrön skulle kunna funka också
Är rätt skandinavisk i stilen av mig, Dux Anita-fåtölj är bland det snyggaste jag sett men liite pricy och har funderat på Ikeas Ekenäset, men vore roligare om det gick att hitta något som var lite unikare.
 

Oniel

Panerai
Tycker det här med fåtöljer är svårt. Hur hittar man en snygg fåtölj som uppfyller följande:
- Skön att sitta i
- Lämplig som loungestol/clubfåtölj och inte direkt luta sig tillbaka i för att vila
- Gärna ljus, men mörkgrön skulle kunna funka också
Är rätt skandinavisk i stilen av mig, Dux Anita-fåtölj är bland det snyggaste jag sett men liite pricy och har funderat på Ikeas Ekenäset, men vore roligare om det gick att hitta något som var lite unikare.

spara och köp Anita när du får råd. Om du tycker att den är så fin så kommer du troligtvis ångra dig och du köper en nästan Anita.

köpte själv en dyrare fåtölj i höstas som jag velat ha i flera år men inte haft råd med då jag pluggat.

detta är så jag resonerar iaf
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Tycker det här med fåtöljer är svårt. Hur hittar man en snygg fåtölj som uppfyller följande:
- Skön att sitta i
- Lämplig som loungestol/clubfåtölj och inte direkt luta sig tillbaka i för att vila
- Gärna ljus, men mörkgrön skulle kunna funka också
Är rätt skandinavisk i stilen av mig, Dux Anita-fåtölj är bland det snyggaste jag sett men liite pricy och har funderat på Ikeas Ekenäset, men vore roligare om det gick att hitta något som var lite unikare.
Ikea Ekenäset är mycket fåtölj för pengarna. Har varit sugen på en länge och med nytillträtt hus får den äntligen plats.
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Är också inne på en eller två Ekenäset till kontoret. Försökte leta upp dem för att testa för någon månad sedan. Hitta dock inte den (Kungens Kurva eller Barkarby). Finns de där nu?
 

repertoire

Cartier
2-Faktor
Någon som känner till några alternativ till DK3's Royal hyllsystem? Letat igenom hela Internet men hittar inga nyproducerade som kostar mindre än 15.000:-
Vet att Ikea och Frama har några egna varianter men vill ha valnöt eller annat mörkbetsat trä. Ibland dyker liknande upp på blocket och auktioner men främst ute efter nytt.
Walnut-midcentury-wall-unit.jpg
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Någon som känner till några alternativ till DK3's Royal hyllsystem? Letat igenom hela Internet men hittar inga nyproducerade som kostar mindre än 15.000:-
Vet att Ikea har någon egen variant men vill ha valnöt eller annat mörkbetsat trä. Ibland dyker liknande upp på blocket och auktioner men främt ute efter nytt.
Walnut-midcentury-wall-unit.jpg
Sparkar in en öppen dörr här men String tycker jag är det givna alternativet i den prisklassen. Finns i valnötsfanér.

Deras nya outdoor variant i stål tycker jag är riktigt bra även inomhus.
 

repertoire

Cartier
2-Faktor
Sparkar in en öppen dörr här men String tycker jag är det givna alternativet i den prisklassen. Finns i valnötsfanér.
Deras nya outdoor variant i stål tycker jag är riktigt bra även inomhus.
Haft stringsystem tidigare. Klart värt pengarna men med är främst ute efter väggfästa reglar och inte utstickande gavlar. Och trä.
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Är också inne på en eller två Ekenäset till kontoret. Försökte leta upp dem för att testa för någon månad sedan. Hitta dock inte den (Kungens Kurva eller Barkarby). Finns de där nu?
Jag satte upp en bevakning och fick ett sms så fort de fanns inne. Nästan så man får göra, de verkar verkligen populära!
 

mps

Cartier
När ryggen sa ifrån, slängdes Ikeasoffan ut och en skön fotöj prioriterades.
Testade Jetson och likande klassiker.
Blev en Timout från Mio.
Mycket nöjd.

IMG_20200103_191455.jpg
Bjuder på eventuella dammtussar..
 
Topp