Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha, ser lite så ut på bilden! Kan garantera att den var kalasfin...Bingoraalf skrev:Camo00 skrev:Kycklinglever-patén är precis färdig...
Brödlimpe-hommage?
Josef B skrev:Så, då var det dags att ta fram maten! Yes, vad kul! Äntligen fick jag nytta av extension linken!
Jag är kanske fel person att svara men Jonas Cramby har ett inlägg på sin utmärkta blogg:Micke B skrev:Oooh, sous vide, hur gjorde du?
Jaa, jag brukar också läsa hans blogg, men den där metoden var nog lite väl ghetto för min smak =). Har läst typ 100 olika metoder på hemma-sous vide känns det som. Tyckte att Yo-Han verkar ha lyckats VÄLDIGT bra så är lite nyfiken på just has metod.jabla skrev:Jag är kanske fel person att svara men Jonas Cramby har ett inlägg på sin utmärkta blogg:Micke B skrev:Oooh, sous vide, hur gjorde du?
http://cramby.cafe.se/lasarreceptet-12/
Josef B skrev:Micke B skrev:Den är ju emaljerad så det borde inte vara några problem, har gjort BB några gånger i min. Men hur i helvete ser en missfärgad bourgogne ut? :lol:Josef B skrev:Jag tänkte köpa en fet Le Creuset i gjutjärn, men har hört rykten om att tillagar man beuf Bourgignone i gjutjärn så kan maten bli "missfärgad". Nån som har erfarenheter? Eller är Le Creuset och beuf Bourgignone the shit!?
Svårt att beskriva Morsan gjorde beuf bourgignone förra året och den såg lite småskum ut, jämfört med hennes tidigare och min. Smaken var då inget fel på
Men perfekt! Då blir det en Le Creuset, nu gäller det bara att hitta en i bra storlek. Vad tycker ni, en rund eller en oval?
Micke B skrev:Oooh, sous vide, hur gjorde du?
Intressant! Ska prova en annan metod jag kom på nyss ikväll. Om inte det funkar provar jag din nästa gång!Yo-han skrev:Micke B skrev:Oooh, sous vide, hur gjorde du?
Kör också lite ghetto, kastrull med termometer där jag häller i vatten från en vattenkokare och späder med kallvatten till önskat gradantal, tar typ två minuter att få en stabil temperatur, sen kan man justera plattan en gång i halvtimmen så brukar det hålla sig +/- 1 grad celsius utan problem. Brukar köra runt 2,5-3h på 54-55 grader för nötkött, oftast orkar jag inte ens vacuumförpacka utan kör en vanlig plastpåse och pressar ut det mesta av överskottsluften för hand, bakterietillväxten är rätt obefintlig på så korta tider. Ska du köra fläskkött (vilket jag tycker är den egentliga poängen med sous vide) bör du dock investera i en ordentlig vacuumförpackare, kör alltid fläsk 5h+, vacuumförpackat så in i helvete så jag slipper jobbiga toxiner och dör. Kontentan är att investera i en vacuumförpackare och skita i dom vattenbaden som säljs, kör kastrull, ska du laga till många tar du helt enkelt en större kastrull och slipper en monstruös sous vide supreme som står och fular till köket..
Micke B skrev:Såhär blev min sous vide! Wagyuentrêcote, portobellosvamp och grönsallad med granatäppelvinaigrette. Har mycket att lära när det kommer till uppläggning=)