• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora och radiostyrda tråden!

Blev lite buskcrawling oxå innan parkering😁
IMG_20210228_160831.jpg

Hej,

Tänkte ta upp mitt intresse för RC när jag går på pappaledighet med min 1 åriga son inom kort:) Hade själv en metanoldriven Kyosho när jag var grabb.
Bor i centrala Stockholm utan bil och inser att jag behöver ha en liten och enkel bil att köra i parker etc med som en kul grej. Förvaring är tänkt att ha under barnvagnen.

Hade tänkt köpa denna: https://www.rynos.se/sv/artiklar/traxxas-slash-4x4-1-16-rtr-tq-svart.html tillsammans med ett nätaggregat för laddning, samt extra batteri.

Tacksam för input kring val av bil och användningsområdet.

Hej,

Tänkte ta upp mitt intresse för RC när jag går på pappaledighet med min 1 åriga son inom kort:) Hade själv en metanoldriven Kyosho när jag var grabb.
Bor i centrala Stockholm utan bil och inser att jag behöver ha en liten och enkel bil att köra i parker etc med som en kul grej. Förvaring är tänkt att ha under barnvagnen.

Hade tänkt köpa denna: https://www.rynos.se/sv/artiklar/traxxas-slash-4x4-1-16-rtr-tq-svart.html tillsammans med ett nätaggregat för laddning, samt extra batteri.

Tacksam för input kring val av bil och användningsområdet.
Det är en kul bil. Hur bra den är i parker i centrala Stockholm kan jag inte svara på. Med en toppfart på 40 km/h så kan jag tänka mig att man vill ha lite mer yta - som är småbarnsfri - att köra på.

Det är en kul bil. Hur bra den är i parker i centrala Stockholm kan jag inte svara på. Med en toppfart på 40 km/h så kan jag tänka mig att man vill ha lite mer yta - som är småbarnsfri - att köra på.

Förstår att förhållandena inte är optimala. Vad jag tänker är att i alla fall kunna köra RC givet förutsättningarna och att denna bilen är den enklaste kvalitetsbilen att komma över. Det finns andra märken Hobbex men undviker gärna dessa.

Senast ändrad:
Förstår att förhållandena inte är optimala. Vad jag tänker är att i alla fall kunna köra RC givet förutsättningarna och att denna bilen är den enklaste kvalitetsbilen att komma över. Det finns andra märken Hobbex men undviker gärna dessa.
Så kan det vara, och den skall nog hålla för barn-händer också. Jag hade nog sneglat mot en crawler som är långsammare - men det kan också bero på att jag är sjukt sugen på en crawler själv.. :D

Hej,

Har nu beställt en Slash i 1/10 skala, det känns som en bättre bil för ändamålet jämfört med 1/16 bilen, hoppas det blir bra:)
1:10 är klart vettigare! Visst blir 1:16 smidigare att få med sig osv men samtidigt är den mycket pilligare att meka med och att den är mindre gör att den väger mindre = den studsar och lägger sig på rygg väldigt enkelt för minsta ojämnhet i backen. Så grattis till ett bra val :D

1:10 är klart vettigare! Visst blir 1:16 smidigare att få med sig osv men samtidigt är den mycket pilligare att meka med och att den är mindre gör att den väger mindre = den studsar och lägger sig på rygg väldigt enkelt för minsta ojämnhet i backen. Så grattis till ett bra val :D

Tack! Nu valde jag 2wd, lätt att dras med och välja värre saker...”bara” 1500 kr till etc. Men kan tänka mig att 4wd kanske också behövde ha mer motor med tanke på ökad vikt och fler hjul ska dras runt med instegsmotorn. Skilde runt 500 kr.

Här vart det livat 😉

Har folk skaffat nåt nytt kul? Roliga/snygga bilder att dela med sig av? Eller tips på bra youtubekanaler?

Själv har det varit dåligt med körning ett tag nu, men har en ny crawler på gång, så lär blir ändring på det snart förhoppningsvis!

Mmm, har vart alldeles för lite krypande ett tag. Får nog bli en runda till ett av svågerns kalhyggen inom kort o krafsa runt lite😀
IMG_20211007_203440.jpg

Har haft lite span efter en minikryp oxå. Axial Deadbolt SCX24 hade vart lite kul att komplettera med👍

Bilagor

• axial-124-scx24-deadbolt-4wd-rock-crawler-rtr-röd.jpg
    axial-124-scx24-deadbolt-4wd-rock-crawler-rtr-röd.jpg
    57.2 KB · Visningar: 4
Kul med en RC-tråd på KS!
Köpte en Crawler i somras, tanken var att ha den på pappaledigheten men det blev lite bökigt, så mest kört själv och med några andra crawlingnördar här nere i Skåne! Svinkul att köra och imponerade hur dom tar sig fram!

Traxxas TRX-4 Defender.

BB18E17B-20F9-4366-B16A-228FE8B0157D.jpeg

64162A5C-3254-4CAC-8CA9-DED8B1A071D6.jpeg

Sådär, crawler nummer 5! Min första TRX-4 (Traxxas), kunde inte motstå den nya Bronco-karossen..!

Första provkörningen gjord och är grymt imponerad av hur den tar sig fram. Helt original sånär som på andra hjul (Louise RC rowdy på beadloc-fälgar från Traxxas med blyvikter på främre paret). Dekalerna transplanterade jag över från en trasig gammal Tamiya-kaross, tyckte det blev lite kul med orange och jäger 🙃

Visst är man sugen på att börja vikta med ännu mer mässing, men känns knappt som att det behövs. Däremot blir det ett ljus-kit så fort det finns att få tag på.
Styrservot får vara original tills det ger upp, men stoppar eventuellt in en borstlös motorcombo från en av mina andra crawlers.

20211007_130006.jpg
20211007_130246.jpg
20211007_131129.jpg
20211007_133925.jpg

Sådär, crawler nummer 5! Min första TRX-4 (Traxxas), kunde inte motstå den nya Bronco-karossen..!

Första provkörningen gjord och är grymt imponerad av hur den tar sig fram. Helt original sånär som på andra hjul (Louise RC rowdy på beadloc-fälgar från Traxxas med blyvikter på främre paret). Dekalerna transplanterade jag över från en trasig gammal Tamiya-kaross, tyckte det blev lite kul med orange och jäger 🙃

Visst är man sugen på att börja vikta med ännu mer mässing, men känns knappt som att det behövs. Däremot blir det ett ljus-kit så fort det finns att få tag på.
Styrservot får vara original tills det ger upp, men stoppar eventuellt in en borstlös motorcombo från en av mina andra crawlers.

20211007_130006.jpg
20211007_130246.jpg
20211007_131129.jpg
20211007_133925.jpg

En sån där behöver jag.

Har ”moddat” (läs målat) lite delar idag.
Ville att verktygen (spaden, hackan och släggan) som jag har på takräcket skulle se lite mer väderbitna och realistiska ut. Men sen blev det att måla en massa annat också.
Det som fick sig en genomgång var;
  • Trälådan på taket
  • Pelican casen på taket
  • Spaden, hackan och släggan
  • Bogserkättingen
  • Jerry can:sen bak
  • High liften
  • Lastnätet

Nästa projekt blir att bygga ett taktält (ej fungerande) att ha på roof rack:et! Gäller ju att vara redo när man ska ut i bushen ! 😄

CD0DCCCF-D2D8-45D3-A4C6-1A1F2ADC0296.jpeg

62768552-4A20-4610-ABBF-B731D98BF3C2.jpeg

481E27B7-EE79-4E7B-B6D7-7CE7C209188B.jpeg

04289394-8F70-4017-9F72-7D46737871BD.jpeg

A79669A8-4FF2-403B-8F55-06B680A7C16D.jpeg

Tillbaka
Topp