Blev lite buskcrawling oxå innan parkering
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är en kul bil. Hur bra den är i parker i centrala Stockholm kan jag inte svara på. Med en toppfart på 40 km/h så kan jag tänka mig att man vill ha lite mer yta - som är småbarnsfri - att köra på.Hej,
Tänkte ta upp mitt intresse för RC när jag går på pappaledighet med min 1 åriga son inom kort Hade själv en metanoldriven Kyosho när jag var grabb.
Bor i centrala Stockholm utan bil och inser att jag behöver ha en liten och enkel bil att köra i parker etc med som en kul grej. Förvaring är tänkt att ha under barnvagnen.
Hade tänkt köpa denna: https://www.rynos.se/sv/artiklar/traxxas-slash-4x4-1-16-rtr-tq-svart.html tillsammans med ett nätaggregat för laddning, samt extra batteri.
Tacksam för input kring val av bil och användningsområdet.
Det är en kul bil. Hur bra den är i parker i centrala Stockholm kan jag inte svara på. Med en toppfart på 40 km/h så kan jag tänka mig att man vill ha lite mer yta - som är småbarnsfri - att köra på.
Så kan det vara, och den skall nog hålla för barn-händer också. Jag hade nog sneglat mot en crawler som är långsammare - men det kan också bero på att jag är sjukt sugen på en crawler själv..Förstår att förhållandena inte är optimala. Vad jag tänker är att i alla fall kunna köra RC givet förutsättningarna och att denna bilen är den enklaste kvalitetsbilen att komma över. Det finns andra märken Hobbex men undviker gärna dessa.
1:10 är klart vettigare! Visst blir 1:16 smidigare att få med sig osv men samtidigt är den mycket pilligare att meka med och att den är mindre gör att den väger mindre = den studsar och lägger sig på rygg väldigt enkelt för minsta ojämnhet i backen. Så grattis till ett bra valHej,
Har nu beställt en Slash i 1/10 skala, det känns som en bättre bil för ändamålet jämfört med 1/16 bilen, hoppas det blir bra
1:10 är klart vettigare! Visst blir 1:16 smidigare att få med sig osv men samtidigt är den mycket pilligare att meka med och att den är mindre gör att den väger mindre = den studsar och lägger sig på rygg väldigt enkelt för minsta ojämnhet i backen. Så grattis till ett bra val
Helskön ju. Traxxas crawler i botten eller?Jag byggde en Lada Niva eftersom jag gillar den modellen. Skulle egentligen vilja ha en i naturlig storlek men det får räcka med en mindre.
Helgrym ju! Vad är det för tillverkare och hjulbas på den karossen?Jag byggde en Lada Niva eftersom jag gillar den modellen. Skulle egentligen vilja ha en i naturlig storlek men det får räcka med en mindre.
Tack nej det är ett MST CFX chassie i botten och kaross hittade jag på Ebay. Fäljarna är ockdå MST har jag för mig och borrade för att efterlikna orginaletsHelskön ju. Traxxas crawler i botten eller?
Hej, de heter driftmeister lägger en länk här, verkar som de bara säljer via facebook och ebay. Jag köpte på ebay. Är ca 27cm hjulbas. MST chassiet jag byggt på är 25 så blir inte helt perfekt men funkar.Helgrym ju! Vad är det för tillverkare och hjulbas på den karossen?
Mini z?Reparation pågår
Kidsen sladdade runt med den hela kvällen tills en vägg tog bakändan på den, men golvet klarade sig utan spårMini z?
Länge funderat på att köpa en sån beggad att leka med inomhus eller blir det massa svarta sträck i golvet?
Gött. Det får bli nästa spontanköp då lär väl finnas gott om beggade då jag misstänker det är en sån sak som är kul en liten stundKidsen sladdade runt med den hela kvällen tills en vägg tog bakändan på den, men golvet klarade sig utan spår
Gött. Det får bli nästa spontanköp då lär väl finnas gott om beggade då jag misstänker det är en sån sak som är kul en liten stund
Häftig modell gissar det är en Pajero?Reparation pågår
Sådär, crawler nummer 5! Min första TRX-4 (Traxxas), kunde inte motstå den nya Bronco-karossen..!
Första provkörningen gjord och är grymt imponerad av hur den tar sig fram. Helt original sånär som på andra hjul (Louise RC rowdy på beadloc-fälgar från Traxxas med blyvikter på främre paret). Dekalerna transplanterade jag över från en trasig gammal Tamiya-kaross, tyckte det blev lite kul med orange och jäger
Visst är man sugen på att börja vikta med ännu mer mässing, men känns knappt som att det behövs. Däremot blir det ett ljus-kit så fort det finns att få tag på.
Styrservot får vara original tills det ger upp, men stoppar eventuellt in en borstlös motorcombo från en av mina andra crawlers.
Haha ja, detta var ett starkt fall av "villhöver" som inte kunde förmå mig att slå bortEn sån där behöver jag.