• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora och radiostyrda tråden!

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Vilken Traxxas off road bil är creme de la creme i deras sortiment? Läs Mudmaster.
Typ nåt sånt här som köttar igenom allt:
C9FAECE6-239E-43A5-B306-265AC13D5A19.jpeg


Den där är grym som fasiken. Ett riktigt monster. Alltså X Maxxen. Lillebror Maxx är ju riktigt fin om man inte vill ha det största.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Om man vill uppgradera Slash 4x4 till lite mer ”monster” med större 2.8” däck så kan man ju höja karossen tämligen enkelt, men nån som vet om man även måste ändra drev/kuggar eller nåt? Vet inte om det är nåt man måste beakta på en 4wd vs en 2wd? Kollade YT men jänkarna byter ju alltid ut halva bilen på alla upgrade videos...:)

Till 2.8 däck behöver du inte dreva om den, om du inte vill förstås. Släng in ett 3s lipo så får du lite extra boost också.
 

Number 6

Omega
Till 2.8 däck behöver du inte dreva om den, om du inte vill förstås. Släng in ett 3s lipo så får du lite extra boost också.
Tack. Jag drevade inte om då jag kör 2s. Den är kul att köra med stora däcken men inser att underlaget bestämmer vilka däck som ska vara på. Den tappar ju lite i styrbarhet(?) när man kör fort på hårt underlag. Köpte kanske snåldäck? Men i mjukare underlag som sand och gräs och hopp etc så är det ju kung.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Tack. Jag drevade inte om då jag kör 2s. Den är kul att köra med stora däcken men inser att underlaget bestämmer vilka däck som ska vara på. Den tappar ju lite i styrbarhet(?) när man kör fort på hårt underlag. Köpte kanske snåldäck? Men i mjukare underlag som sand och gräs och hopp etc så är det ju kung.

Ja, bilen uppför sig helt annorlunda. Det är kul att kunna variera beroende på vart man ska köra. Jag gillar däcken från Louise. Bra kvalitet och inte allt för dyra. Har du testat den på 3s någon gång?

Stora däck och mycket sand brukar nästan kräva ett starkare servo för att det ska kännas riktigt bra. Men det finns bra och billiga servon så man blir inte ruinerad.
 

Måberg

Panerai
Blev med en ny crawler, en Redcat gen 8. Började med kitet som kommer "färdigbyggt" men utan elektronik, kaross, hjul osv.
Monterat in en borstlös crawler-combo från hobbywing, ett 25kg servo och hjul från LouiseRC men i övrigt "standard".
Blir lite klumpig med originalkarossen jag valde att slänga på men känns so far grymt kompetent!
IMG_20201002_174639_353.jpg

IMG_20201002_174639_339.jpg
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor

roosterman

G-shock
2-Faktor
Fått lite galna funderingar om att skaffa en "riktig" RC-bil och då en crawlern. Tänker i banorna att jag nog kan ha mer kul med teknisk körning före bashing🙂
Har kikat en del på Axial Wraith Spawn som är en RTR 1/10-bil.
Finns ju 1/24-crawlers oxå men känns som att det blir för litet??
Ni som crawlar, är en Spawn en vettig bil eller ska man kika på annat?
Pengamässigt tänker jag helst inte mer än ca 4k inkl laddare och accar. 🙂
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Blev med en ny crawler, en Redcat gen 8. Började med kitet som kommer "färdigbyggt" men utan elektronik, kaross, hjul osv.
Monterat in en borstlös crawler-combo från hobbywing, ett 25kg servo och hjul från LouiseRC men i övrigt "standard".
Blir lite klumpig med originalkarossen jag valde att slänga på men känns so far grymt kompetent!
IMG_20201002_174639_353.jpg

IMG_20201002_174639_339.jpg
Fassen vad bra det ser ut!
kollat på denna crawlern https://traxxas.com/products/landing/blazer/
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Nu när det äntligen kom lite vitt kastade jag oxå ut Lill-krafs. 😁
Men en crawler är ingen sladdbil, det kan konstateras...
Men krafsa runt i snön gör den iaf😊
IMG_20210114_162404.jpg
IMG_20210114_162418.jpg
Jag är ganska sugen på en crawler också för att komplettera "fordonsflottan". Får se om motivation är tillräckligt stor så att plånboken är med på tåget.. :)

Snyggt med lampor.
 
Köpte en begagnad Traxxas Slash 4x4 1:10 för längesen (2018) och sonen tyckte inte det var jättekul. Sen gick den sönder o blev stående...
Imorgon hämtar jag den från service så då blir det åka av...
samtidigt råkade han fått in en likadan som jag är sugen på, och då kanske det är roligt att köra tillsammans😀 chansar nog o köper en till, det är ju bara ca 3000 det handlar om.
448B9A2A-4CC0-421D-BA5E-A26A14FF52B9.jpeg
 
Topp