• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora och radiostyrda tråden!

Riktigt fina bilder och bil👍
extra plus för snygg lack, episk bilmodell, coola leverantörsdekaler på sidorutan samt det rymliga och snygga takräcket.😎

För mig som bara har handkontroller utan display, vad kan man se och göra med skärmen?😊
Tack! 🙂
Förutom att den lyser fint så finns det en massa inställningar som man kommer åt via skärmen. Men de jag använt nu är Ch. Reverse, End point och Reciever för att få bilen körklar. Enda negativa, förutom alla inställningar, är att den är lite tung. Som tur är kommer den med en tjock manual.🤣
Bifogar menyn.
4BB60F87-F9FA-4B9B-AB6D-B6CE99867E5B.jpeg

D1283A93-166E-4D5A-93E7-5F824274809B.jpeg

Tack! 🙂
Förutom att den lyser fint så finns det en massa inställningar som man kommer åt via skärmen. Men de jag använt nu är Ch. Reverse, End point och Reciever för att få bilen körklar. Enda negativa, förutom alla inställningar, är att den är lite tung. Som tur är kommer den med en tjock manual.🤣
Bifogar menyn.
4BB60F87-F9FA-4B9B-AB6D-B6CE99867E5B.jpeg

D1283A93-166E-4D5A-93E7-5F824274809B.jpeg
Häftigt..!👍

Tack!🙂
Det är en 4px så den har några år på nacken.😉
Har tittat lite på Flysky GT5 och Radiolink RC6GS då dom inte är lika klumpiga/tunga.
4px är inte fy skam den heller 🤪
Radiolink har jag ingen koll på alls men GT5 har jag testat och klämt på en del och den känns riktigt schysst till det priset!

Fick ett ryck och byggde ihop en av mina "gamla" bilar, redcat gen8 v1, med lite enklare komponenter jag hade liggandes.

40a esc
55t Yeah racing hackmoto-motor
Powerhd 25kg servo
Hisky sändare/mottagare
LouiseRC Griffindäck på kinafälgar.

Kan bli en bra "lånebil" om man lyckas övertala en polare att hänga med ut eller så 😄

Bilagor

• 20220114_163441.jpg
    20220114_163441.jpg
    1 MB · Visningar: 10
  • 20220114_163457.jpg
    20220114_163457.jpg
    953.8 KB · Visningar: 8
Radiolink har jag ingen koll på alls men GT5 har jag testat och klämt på en del och den känns riktigt schysst till det priset!

Fick ett ryck och byggde ihop en av mina "gamla" bilar, redcat gen8 v1, med lite enklare komponenter jag hade liggandes.

40a esc
Powerhd 25kg servo
Hisky sändare/mottagare

Kan bli en bra "lånebil" om man lyckas övertala en polare att hänga med ut eller så 😄
De är fina Gen 8 har varit lite sugen på en sen den kom ut, kikade faktiskt på några klipp på v2:an nu i veckan efter mitt RC break på tre år😀. v1ans färger tilltalar mig nog lite mer än nya lila o gröna.

40a esc
Powerhd 25kg servo
Hisky sändare/mottagare

Har du sett Youtubekanalen "Superscale 2020"? Han leker med Arduino och aktiv stötdämpning för att få RC bilar att se verkligare ut. Riktigt ballt.

Edit. Har inte läst igenom tråden så ni har säkert sett dom redan.

Har du sett Youtubekanalen "Superscale 2020"? Han leker med Arduino och aktiv stötdämpning för att få RC bilar att se verkligare ut. Riktigt ballt.

Edit. Har inte läst igenom tråden så ni har säkert sett dom redan.
Riktigt häftig teknik som i alla fall jag går igång på. Verkar dock både lite omständigt och dyrt... Man lär väl dessutom behöva borstlösa servon om de ska hålla gissar jag eftersom de får jobba och reglera hela tiden. Jag hade aldrig sett denna finslipning av ”skalenlighet” och you-tubade lite till på ämnet. Hittade en som helt sonika tömmer ur dämparoljan…blir inte riktigt samma feeling men klar förbättring.

@repertoire Riktigt tufft!

@Jonire gen8 v1 är helt ok, och v2 (har dock ingen erfarenhet alls själv av den) ska ju vara snäppet bättre och hållbarare. Och jag tycker faktiskt bättre om de nya färgerna haha!
Däremot så tycker jag bättre om både mun TRX4 och gamla HPI Venture än min v1 får jag säga. Däremot har min v1 inga uppgraderingar alls bortsett från däck/fälg och vinter i hjulen.

@hammersmashed Ja visst är det beroendeframkallande?! SCX10 II'an går riktigt bra "direkt ur lådan", men nya däck och tyngre fälgar kommer göra stor skillnad!
Vad har du för styrservo i den?

Försöker locka in den yngre generationen i leken. Trots 3S i bilen så vill han nog att pappa skulle köpt en Stampede istället :D

Själv så känner jag att jag måste få tummen ur och montera ljuskittet som ligger hemma och väntar.

PXL_20220115_153806169.MP~3.jpg
De ser väldigt robusta ut sporten. De har fått till designen riktigt bra på den. Bra att inviga nästa generation👍 Jag kör samma taktik😊

Senast ändrad:
@repertoire Riktigt tufft!

@Jonire gen8 v1 är helt ok, och v2 (har dock ingen erfarenhet alls själv av den) ska ju vara snäppet bättre och hållbarare. Och jag tycker faktiskt bättre om de nya färgerna haha!
Däremot så tycker jag bättre om både mun TRX4 och gamla HPI Venture än min v1 får jag säga. Däremot har min v1 inga uppgraderingar alls bortsett från däck/fälg och vinter i hjulen.

@hammersmashed Ja visst är det beroendeframkallande?! SCX10 II'an går riktigt bra "direkt ur lådan", men nya däck och tyngre fälgar kommer göra stor skillnad!
Vad har du för styrservo i den?
Ja verkligen, all ledig tid sitter jag med google och youtube typ.🤣
Jag kör Savöx SC-1256TG Black Edition i scx10an.

Verkar ta mig tusan som TRX-4 BEC en får plats på tvärs i Stampede mottagarlådan med en liten servoförlängarkabel. Det blir übertight men går vad det verkar. Upplägget nu är att ESC BEC driver motor- och ESC fläkt och externa driver 2255 servot och ”extraljusen”..
1AD9E843-15BF-4C44-BEF2-24ADA9173AC8.jpeg

Ledig dag mitt i veckan, passade på att lufta Bronco'n lite!
Svinkallt dock trots plusgrader...
Brutalt nöjd nu hur brant den klarar både uppåt och i sidled trots att jag har kvar reservhjulet bak och all vikt på taket! Dualstage-foams och schyssta däck gör verkligen grymt stor skillnad 😀
20220120_133654.jpg

Bilagor

• 20220120_132130.jpg
    20220120_132130.jpg
    1.8 MB · Visningar: 10
  • 20220120_133032.jpg
    20220120_133032.jpg
    1.1 MB · Visningar: 9
  • 20220120_131850.jpg
    20220120_131850.jpg
    1.6 MB · Visningar: 8
  • 20220120_132658.jpg