hammersmashed
Silver
Shoppade 2 lipos och en kaross hos min lokala rc-handlare idag. Var ju tvungen att ladda fullt och basha lite i mörkret. Hade helt glömt vilket drag det blir med lipo ist för nimh som jag hade hemma sist jag körde.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag skulle nog prova ta bort och lägga i valfri olja över natten och sedan torka. 556/WD40 kanske fungerar? Ser ut som cykelkedjor brukar göra, lite kedjeolja så blir dom som nya.Har fått hem och börjat montera ”nya kylflänsen och fläkten” för 3500:an.
Upptäckte rost på dreven vid slirkopplingen (Robinson racing). Vad säger panelen ska man ha på lite olja eller fett? Kommer det in på slirlamellerna så är den väl körd tänker jag… annat ”anti rost” tips mottages tacksamt. Kanske bara är att köra bort sk-ten
Kul ja blir ett j-kla drag med Lipo som sagt. Jag körde Kyosho NiCad på 80-talet så blev en liten chock för mig med Lipo-power för tre år sen…Shoppade 2 lipos och en kaross hos min lokala rc-handlare idag. Var ju tvungen att ladda fullt och basha lite i mörkret. Hade helt glömt vilket drag det blir med lipo ist för nimh som jag hade hemma sist jag körde.
Ok! Tack för tips @Måberg och @hammersmashed låter som en vettig lösningKul att det blev lite liv här igen!
@Jonire Ang. rost på drevet: försök få bort det värsta med en stålborste om du har. Lägga i olja över natten som @hammersmashed säger är inte dumt heller!
Däremot brukar jag inte rekommendera att smörja när det väl sitter på plats.
Dels kan det som du säger sabba slirkopplingen, men även att sand som letar sig in och eventuella metallspån från slitage fastnar i smörjan och sliter ännu mer istället för att lägga sig i botten.
Ang vart/"hur" man kör crawler: Både planerat och oplanerat! Men det är grymt kul att samlas och köra ett helt gäng också! Finns lite "lokala" grupper på FB (typ rc crawling västsverige, melkansverige osv) där folk även lägger upp planerade körningar ibland
Jag kopierar din setup rakt av! Ford F-250 och så väntar jag på Robinson Slipper unit och Tekno RC Big bone. Tack för tipset!Kul ja blir ett j-kla drag med Lipo som sagt. Jag körde Kyosho NiCad på 80-talet så blev en liten chock för mig med Lipo-power för tre år sen…
Kul med ny kaross ser ut att kunna vara liknande min, Ford F250?
Så en Jonire-homage för att anknyta till att det är ett klockforum..?Jag kopierar din setup rakt av! Ford F-250 och så väntar jag på Robinson Slipper unit och Tekno RC Big bone. Tack för tipset!
KulJag kopierar din setup rakt av! Ford F-250 och så väntar jag på Robinson Slipper unit och Tekno RC Big bone. Tack för tipset!
Attans!Lite lödning kvar bara och bestämma plats för ESC’n. Det är nu jag önskar att jag köpt en RTR….. har ingen lödkolv.
Du har ingen hobbybutik i närheten? De hjälper dig säkert utan problem i så fall!Lite lödning kvar bara och bestämma plats för ESC’n. Det är nu jag önskar att jag köpt en RTR….. har ingen lödkolv.
Just ja, det är ju ett alternativ. Tack, bra tips!Du har ingen hobbybutik i närheten? De hjälper dig säkert utan problem i så fall!
Vet inte om det är samma Axial-motor i denna men jag böt från orginal till denna setup Hackmoto och Hobbywing ESC i min SMT10 och det blev mycket bättre fart. Sen skulle jag vilja ha ännu mer pga det är en Monstertruck, men så är det ju nästan alltid..mycket vill ha merLite lödning kvar bara och bestämma plats för ESC’n. Det är nu jag önskar att jag köpt en RTR….. har ingen lödkolv.
Tråkigt ändå, på något underligt sätt.Helt riktigt, för dom flesta är metanol helt ute.
Elbilarna är ikapp och förbi prestandamässigt.
Trevlig samling och fina bilarBlev en liten tur idag. Halkigt som sjutton på vissa ställen men ändå grymt trevligt
Underbart! Jag klämde lite på Broncon förra veckan och den väckte lite ha-begär.Blev en liten tur idag. Halkigt som sjutton på vissa ställen men ändå grymt trevligt
Tack!Trevlig samling och fina bilar
jag gick igång lite på sporten i guld-beige. Snygg, förutom Broncon förstås, riktigt fin.
På tal om halkan, undrar om nån gett sig på att dubbaBlev en liten tur idag. Halkigt som sjutton på vissa ställen men ändå grymt trevligt
Det finns snökedjor att köpa till crawlers i vart fallPå tal om halkan, undrar om nån gett sig på att dubba
Mer bilder!!Nu har jag äntligen fått igång min SCX10 2.
Lite småfix kvar bara som klistermärken och snygga till kabeldragningen.
Haha det kommer!Mer bilder!!
Hudy - RCverktygens motsvarighet till Bergeon typNu har jag äntligen fått igång min SCX10 2.
Lite småfix kvar bara som klistermärken och snygga till kabeldragningen.
Haha ja du har nog rätt angående Hudy! Jag körde 2wd/4wd buggy på klubbnivå förut och då blev det prylar från Hudy. Jag fick låna en lödkolv.Hudy - RCverktygens motsvarighet till Bergeon typ
Men grymt att du fått igång den! Du fick löst lödningen med andra ord?
Japp, tävlade en hel del med både el och nitro-touring förr och då var det Hudy alla ville ha i mekväskanHaha ja du har nog rätt angående Hudy! Jag körde 2wd/4wd buggy på klubbnivå förut och då blev det prylar från Hudy. Jag fick låna en lödkolv.
Riktigt fina bilder och bilSå äntligen var det dags. Jag hittade kvitton från december 2016 så det var inte en dag försent med en premiärtur.