Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jodå plockade fram gamla Peden
Var ute och ”brakade loss” i ordentligt med tung snö idag och efter nån stund slutade styrservot svara på tal..stendött låter ingenting. Sitter orginal 2075 servo på den och bilen är generellt lite och försiktigt körd. Är det nån som har tips på var man klokast börjar felsöka och vad felorsaken kan vara...?Ingen som varit ute och kört under julledigheten? Eller skruvat något?
Jodå plockade fram gamla Peden
4x4 VXL med lite mods
MIP axlar runt pm
Robinson Racing race koppling ink härdade metalldrev
Tekno RC kardanaxel
Alu motorfäste
Fläkt+kylfläns
Extraljus
Ford F250 kaross
Kör 2S sålänge men drivlinan känns preppad för 3S
Mm,,
Tack för återkoppling och tips båda! Ja misstänker det är kört som ni är inne på. Är på resande fot nu så får uppgradera hemma. Komiska är jag satt och kikade på Trx 2050/55 igår. Ska kolla på det ni tipsade om har Savox och SRT på ett par andra byggen. Misstänker orginal 2075 9kg får det svettigt med paddelhjul och massor med packad snö på bilen. Bara MIPs axlarna ökar väl bilvikten med ett halft kilo om jag inte minns fel@Jonire Den där var ju riktigt ball! Måste vara grymt skoj i snön dessutom
Just 2075 är, ursäkta språket, ett skitservo egentligen och en sån där typisk sak där Traxxas valt att spara in pengar på.
Mest troligt är att som du säger att det är dött. Du har inget annat liggandes, eller någon bekant som har? I så fall kan du bara koppla ur det gamla och in det nya utan att montera det i bilen för att se om det funkar så att säga.
Om du behöver ett nytt hade jag inte gått på ett nytt likadant. Detta är exempelvis starkare, snabbare, har metalldrev och är billigare än originalet.
Butiken stängd
Distributor of LC Racing & retailer of most major RC brands! Sales, repairs, services and spare parts all avaiable in-store.goteborg.reservdelsrc.com
Har kört det själv ett par år i min ena crawler och där har det funkat klockrent
Sådär som vanligt blir det djupa (men roliga) hål i plånkan…blev ett Traxxas 2255 servo, passade även på att beställa GTR dämpare och XO-1 diffkit så man har lite pyssel i mörka och kalla januari.Savöx är grejer det med! Ett SW-0231mg borde räcka fint också i den där
Grymt, hoppas du blir nöjd! Just pysslandet är ju som sagt halva nöjet!Sådär som vanligt blir det djupa (men roliga) hål i plånkan…blev ett Traxxas 2255 servo, passade även på att beställa GTR dämpare och XO-1 diffkit så man har lite pyssel i mörka och kalla januari.
Härligt vad är det för mods, tycker mig se ’Trenchers’ däck (?) Blå drivaxlar var snyggt vad är det för några?Försöker komma igång med en av mina bilar efter 4 år i dvala. En lätt moddad Stampede.
Tror det kallas adjusting the slipper clutch, skulle gjort det för några år sedan men det blev aldrig av. Hade glömt hur kul det är att skruva!Grymt, hoppas du blir nöjd! Just pysslandet är ju som sagt halva nöjet!
@hammersmashed Skoj med fler som kommer igång! Är det några fel på den eller ska den bara "väckas"?
Såg förövrigt den här bilden i en grupp på FB tidigare, kan ju till viss del känna igen mig
Bra där, Pro-Line Trenchers stämmer bra!Härligt vad är det för mods, tycker mig se ’Trenchers’ däck (?) Blå drivaxlar var snyggt vad är det för några?
Härligt Du får posta om det blir några uppgraderingar framöverNu har jag äntligen kommit ut med monstret. Ska se om jag lyckas hitta en ny kaross och lite fler upgrades samt några nya accar.
Såg att även Traxxas nu kommit med HD-bärarmar. Minns inte de fanns för ett par år sen.Ser bra ut! Skulle rekommendera typ bärarmar från RPM och Robinson racing-kopplingen som även @Jonire har i sin för att göra den mer hållbar!
Finns så brutalt mycket skoj till Traxxas. För 6 år sedan när jag hade en Stanpede 4x4 var det poppis med 1:8 buggy delar.Såg att även Traxxas nu kommit med HD-bärarmar. Minns inte de fanns för ett par år sen.
Heavy-Duty Suspension Arms | Traxxas
New heavy-duty suspension arms for Slash, Stampede, and Rustler feature an all-new design which incorporates our latest proprietary composite material. Traxxas designed this composite specifically for high loads and hard landings with just the right amount of flex to resist breaking - even in...m.traxxas.com
”Tyvärr” hittade jag denna länk
Build The Ultimate Stampede 4X4 | Traxxas
The RC hobby involves much more than just driving your cars and trucks -it’s about customizing, modifying, and personalizing also. The Stampede 4X4 offers more option parts than just about any other truck. As you scroll through this article, you’ll see we’ve taken a deep dive with nearly every...m.traxxas.com
Jag byggde ihop denna för 5 år sedan. Ville ha den när jag var liten men jag fick en Midnight Pumpkin ist så jag köpte denna när den släpptes igen 2015. Har kört 2ggr ute men den känns skör så den står och samlar damm i sonens rum. Men den var kul att bygga! Det finns många roliga äldre modeller från både Tamiya och Kyosho som väcker lite begär.Är det någon som kör Tamiya?
Typ aldrig sett en på riktigt och förstår inte om det ät ’leksaker’ eller inte. Har inte skruvat med en RC-bil på 25 år - lite sugen på att damma av min gamla Kyosho men samtidigt upptäckt att Tamiya framförallt har några roliga karosser som det vore skoj att lägga lite fritid på för pysslandets skull vid tillfälle…
Riktigt fin! är sugen jag också på en av de gamla klassikernaJag byggde ihop denna för 5 år sedan. Ville ha den när jag var liten men jag fick en Midnight Pumpkin ist så jag köpte denna när den släpptes igen 2015. Har kört 2ggr ute men den känns skör så den står och samlar damm i sonens rum. Men den var kul att bygga! Det finns många roliga äldre modeller från både Tamiya och Kyosho som väcker lite begär.
Är det någon som kör Tamiya?
Typ aldrig sett en på riktigt och förstår inte om det ät ’leksaker’ eller inte. Har inte skruvat med en RC-bil på 25 år - lite sugen på att damma av min gamla Kyosho men samtidigt upptäckt att Tamiya framförallt har några roliga karosser som det vore skoj att lägga lite fritid på för pysslandets skull vid tillfälle…
Är det någon som kör Tamiya?
Snygg! Är sugen på crawla men har inte tagit mig ut vet inte riktigt var man ska börja…ni som kör går ni bara ut i skogen ”på måfå” och startar eller bygger ni upp nån slags bana?Lite snö-åkning i trädgårdens rabatter innan de blir off-limits till våren
Än så länge bara ut i skogen Men har funderingar på att bygga ihop nån bana på min extratomt som jag köpte för några år sen (köptes inte bara för det ändamålet iofs)Snygg! Är sugen på crawla men har inte tagit mig ut vet inte riktigt var man ska börja…ni som kör går ni bara ut i skogen ”på måfå” och startar eller bygger ni upp nån slags bana?
Jag köpte ju min på Black Friday så jag har inte haft den under crawler-säsong ännu. Jag är osäker hur jag kommer att göra. Men kanske går det att kombinera med min andra skogshobby - mountainbiking, annars får jag köra sönder min frus trädgårdsarrangemang här hemmaSnygg! Är sugen på crawla men har inte tagit mig ut vet inte riktigt var man ska börja…ni som kör går ni bara ut i skogen ”på måfå” och startar eller bygger ni upp nån slags bana?
Snyggt! Häftig kedjekringla också vad är det för åkLite batteri koll framöver
Fick ersätta "gps'n" i krypet