Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
SSD brukar ha bra kvalitet och passform!Det kom ett paket från ett annat land, så taggad! Hoppas dom passar, ser stora ut.
TjusigtIdag blev första riktiga körningen i skog och mark för den blå blixten. Köra fullt ös i all ära, men det var mer kul att köra bland mossa och stenar och rötter.
Jag tejpade lufthålen i däcken eftersom det var lite bäckar och pölar. Men de blev lite stela då. Är det en onödig försiktighetsåtgärd eller när tejpar ni era däck?
För att minska risken att välta, vad är den bästa/effektivaste modden för att sänka tyngdpunkten (förutom körstil då.. ?
Jo, tänker jag på det så bör väl metall-beadlocks vara effektivast då de är närmast marken.Tjusigt
Min är nerviktad med klistervikter (fälgbalanseringsvikter) så lågt det går. Sen går det ju att få på mässingsdetaljer lite här o var samt byta ut fälgar till metall-beadlocks till exempel
Var sugen i dag oxå, men Lill-krafs står liten moloken efter sista körningen.. Ena fjädringen fram havererade då. Bottentallriken till fjädern försvannJo, tänker jag på det så bör väl metall-beadlocks vara effektivast då de är närmast marken.
Lampor på bilen gjorde väldigt stor skillnad för körkänslan (fåfängt men sant) speciellt i dunkel skog. Ger mig ut mer imorgon.
Säg den lycka som varar.. Efter lite körning uppför stigar och mossbeklädda stenar så kör jag på en normal skogsväg och ser plötsligt ett litet rökmoln från bilen. Sedan så går den på typ 40% av max-hastigheten och luktar väldigt mycket bränd elektronik.Ger mig ut mer imorgon.
Om det var esc, vilket inte är helt ovanligt på dem, borde den vara stendöd också.Säg den lycka som varar.. Efter lite körning uppför stigar och mossbeklädda stenar så kör jag på en normal skogsväg och ser plötsligt ett litet rökmoln från bilen. Sedan så går den på typ 40% av max-hastigheten och luktar väldigt mycket bränd elektronik.
Jag misstänker att motorn har bränt Hur verifierar jag detta enklast/säkrast? Om ESCn skulle vara bränd skulle bilen då rulla överhuvudtaget?
Om det är motorn, är det bara att köpa en likadan (Titan 550 21T) eller finns det bättre alternativ?
Bilder från innan haveriet.
Servot är alltid en sån grej tillverkarna sparar in på tyvärr i färdiga bilar.Köpte mig en Jeep förra veckan och har redan spenderat långt många fler timmar med den än vad jag nånsin trott.
Nu till problemet. Bytte till mjukare däck och märkte på en gång att servon inte riktigt pallade det. Svenska sidorna jag kikat på har väldigt begränsat utbud.
Var köper ni delar? Amazon?
Oj, ja det va ingen billig grej. Va den lätt att montera?Servot är alltid en sån grej tillverkarna sparar in på tyvärr i färdiga bilar.
Ett "vettigt" styrservo i Sverige får du lägga ish 400-900kr på. Har sett 25kg servon på Amazon för drygt 250kr, har dock ingen erfarenhet av hur de funkar.
Detta köpte jag nyss till min egna bil, inte jättebilligt men känns rejält starkt och snabbt
Butiken stängd
Distributor of LC Racing & retailer of most major RC brands! Sales, repairs, services and spare parts all avaiable in-store.goteborg.reservdelsrc.com
Nu insåg jag att det var en scx24 och ingen scx10 du köpt. Hur jag missade att den stod i en fruktskål är en bra fråga, skyller på måndagOj, ja det va ingen billig grej. Va den lätt att montera?
När jag kikat på lite forum och youtube så är denna helt klart vanligast men går inte få tag på i Sverige.
AXIAL SCX24 Upgrade Micro Servo Metal Gear 1/24 RC Crawler EMAX ES08MAII | eBay
Type: Emax ES08MA II/Emax ES08MA V2. sport goods. Size: 23 x 11.5 x 24 mm (1.25 x.45 x.94in). The line length: 25 cm. Standard: Futaba/JR universal plug. Art & Craft Supplies. Pet Supplies. Torque: 1.6/2.0 kg.cm (4.8V/6v).www.ebay.com
Åhhhhh. Blir alldeles för sugen på en 24a oxå...Köpte mig en Jeep förra veckan och har redan spenderat långt många fler timmar med den än vad jag nånsin trott.
Nu till problemet. Bytte till mjukare däck och märkte på en gång att servon inte riktigt pallade det. Svenska sidorna jag kikat på har väldigt begränsat utbud.
Var köper ni delar? Amazon?
Har du sett denna annonsen på Blocket?Säg den lycka som varar.. Efter lite körning uppför stigar och mossbeklädda stenar så kör jag på en normal skogsväg och ser plötsligt ett litet rökmoln från bilen. Sedan så går den på typ 40% av max-hastigheten och luktar väldigt mycket bränd elektronik.
Jag misstänker att motorn har bränt Hur verifierar jag detta enklast/säkrast? Om ESCn skulle vara bränd skulle bilen då rulla överhuvudtaget?
Om det är motorn, är det bara att köpa en likadan (Titan 550 21T) eller finns det bättre alternativ?
Bilder från innan haveriet.
Haha ja det är ju måndag som tur ärNu insåg jag att det var en scx24 och ingen scx10 du köpt. Hur jag missade att den stod i en fruktskål är en bra fråga, skyller på måndag
Men ja, det du länkade borde ju funka!
Så är det ju!Åhhhhh. Blir alldeles för sugen på en 24a oxå...
Men visst är det väl så att den stora, precis som hästar, måste ha en liten polare?
Får tyvärr erkänna att just SCX24 har jag för dålig koll på för att ge någon bra info om servo i Sverige.Haha ja det är ju måndag som tur är
Den jag länka hittar jag dock inte i Sverige och ska jag köpa den på amazon eller ebay så tar det nästan en månad innan jag får den
Vad blir det för skillnad?Tänkte prova en ny motor i min SCX10 ll. Har en 45T nu, spännande med 35T ist.
Lite snabbare, just nu går jag fortare än bilen.Vad blir det för skillnad?