• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora och radiostyrda tråden!

Fick bli en runda med Bronco'n här idag med.
Grannes katt var nyfiken också 😄

Filmade även en kort sekvens med en "FPV"-kamera monterad på bilen som ligger på min rc-dedikerade Instagram om någon är intresserad. Rätt dålig videokvalitet, och Instagram gjorde det inte bättre... 😅
20220320_171700.jpg
Snygga bilder. Vad heter ditt RC-konto på Instagram?
 
Jag har en kraton. väldigt moddad. köpte den där bottenplattan i flygplansaluminium. prolinedäck. inställd för att vara låg och bred.
Nytt esc ännu inte inkopplat. proline kaross, vit i den mest stryktåliga plast jag varit med om. funderar på att skruva ihop och köra lite igen, originalesc dog efter ett lite väl djupt vattenhål. den hade inte torkat på ca en vecka när jag starta upp den och det bara fräste till. det här var 2019 tror jag. jag förvarings laddade både mina 6S batterier men har inte rört nånting sen dess...kommer mina batterier vara körda tror ni ?!??
 
Jag har en kraton. väldigt moddad. köpte den där bottenplattan i flygplansaluminium. prolinedäck. inställd för att vara låg och bred.
Nytt esc ännu inte inkopplat. proline kaross, vit i den mest stryktåliga plast jag varit med om. funderar på att skruva ihop och köra lite igen, originalesc dog efter ett lite väl djupt vattenhål. den hade inte torkat på ca en vecka när jag starta upp den och det bara fräste till. det här var 2019 tror jag. jag förvarings laddade både mina 6S batterier men har inte rört nånting sen dess...kommer mina batterier vara körda tror ni ?!??

Inte alls säkert att de är körda.
 
Det otroligt fantasilösa namnet

all_you_need_is_rc 😅

@Wena om du inte har en sån "batter-mätare" hade ja börja att testa att starta en "storage-laddning" med balanskabeln inkopplad också.
Men om du känner/ser att batterierna är svullna är de körda.
Ja det är så jag har tänkt, fylla på storageladdningen. Ja har de svällt så är det game over
 
Hittade en stubbe på syrrans gräsmatta, behövs inte så mycket mer för att stilla begäret.
C664A566-F5D7-499F-AD5F-B0DBDF81A293.jpeg
Och där har du det fantastiska med en crawler! Det behövs inte mer än ett hinder för att ha barnsligt kul en stund 😅

@Eurenius bara på bild/video än så länge. Riktigt ball, men har i nuläget inget ställe i närheten att köra en sådan typ av bil.

Blev ev liten tripp till hobbyaffären idag. Nya däck och en ljusramp som jag ska få på Bronco'n 🤔
Gav upp på Amazon-däcken. Fälgarna och dual stage foamen var bra men däcken not so much... Blev ett par LouiseRC Champ istället
received_451641563376453.jpeg
 

Bilagor

  • 20220326_153828.jpg
    20220326_153828.jpg
    969.4 KB · Visningar: 8
  • 20220326_154047.jpg
    20220326_154047.jpg
    309.7 KB · Visningar: 4
Och där har du det fantastiska med en crawler! Det behövs inte mer än ett hinder för att ha barnsligt kul en stund 😅

@Eurenius bara på bild/video än så länge. Riktigt ball, men har i nuläget inget ställe i närheten att köra en sådan typ av bil.

Blev ev liten tripp till hobbyaffären idag. Nya däck och en ljusramp som jag ska få på Bronco'n 🤔
Gav upp på Amazon-däcken. Fälgarna och dual stage foamen var bra men däcken not so much... Blev ett par LouiseRC Champ istället
received_451641563376453.jpeg

Louise däck har fungerat väldigt bra för mig. Bra kvalitet till rimlig peng.
 
Kul med flygplan! Välkommen! Jag har länge varit nyfiken på både helikopter och flygplan men inte tagit steget. Verkar svårt…🙁 berätta gärna mer! Och bomba med bilder!😃
Tack:) Det kan vara rätt utmanande i början. Rekommenderar att ha någon mer erfaren som kan hjälpa dig med dina första flygturer. Jag hade det inte och fick böta med några extra limtuber. Men oavsett om man får hjälp eller inte så kommer du garanterat att krascha ett par gånger så skaffa inte ett dyrt skal-flyg i balsa till en början. Det ska tåla lite tejp och limfogar utan att skära i ögonen för mycket :)

Jag rekommenderar dig verkligen att testa. Det är väldigt meditativt att sväva runt över isen soliga vinterdagar, eller att jävlas med måsar över åkrar och ängar på somrarna. Det är även en bra konversationsstartare eftersom många brukar vara nyfikna och komma fram och språkas lite.
 
Har länge varit sugen på en crawler men aldrig blivit av... Hursomhelst, tog min första flygtur idag, det var ungefär hur kul som helst! Pajade propellern i sista crashen (körde två batterier), men i övrigt så gick allt jättebra! :)

1650142065957.png
Nice, RC flyg verkar coolt. Hur fort går ett sånt där plan och vad har det för räckvidd?
 
Fick bli ett par nya lampor till bumpern på broncon!
Kändes mycket mer robusta än de förra som gick sönder ganska omgående, så hoppas dessa håller lite längre! Dessutom lös de här mycket starkare
 

Bilagor

  • Screenshot_20220422-000259_Instagram.jpg
    Screenshot_20220422-000259_Instagram.jpg
    101.8 KB · Visningar: 2
  • Screenshot_20220422-000310_Instagram.jpg
    Screenshot_20220422-000310_Instagram.jpg
    53.8 KB · Visningar: 3
Tillbaka
Topp