Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Beror väl lite på vad för typ av bil du vill ha. Men generellt skulle jag säga att köp ett ”känt” märke tex Traxxas, Kyosho etc. Där det är lätt o få tag i delar. Undvik de billigaste ”nomame” RC bilarna som inte går att byta/fåtag delar på.Någon som kan tipsa om ett bra instegsmärke på RC bilar? Har googlat runt och finns ju mycket ”RTR” för under 2k, för mycket..
Det är en LC-Racing PTG2, samma tillverkare som på min lilla Short Course-truck Rallybil i skala 1:10.Nu blir man jäkligt nyfiken på vad Lancian är
Prefekt shelf och bus bilDet är en LC-Racing PTG2, samma tillverkare som på min lilla Short Course-truck Rallybil i skala 1:10.
Fick köpa loss den till ett bra pris när butiken som sålde dem la ner.
De såldes utan elektronik men färdig kaross. Denna var dock ihopbyggd som demo med enklare elektronik (2400kv motor, 60a esc, "no-name" servo, enklare flysky radio) och bara testkörd några minuter på golvet inne i butiken.
Får se om det får bli en "shelf queen", om jag stoppar in någon roligare elektronik eller om jag nöjer mig och buskör med den som den är
Man tänker för övrigt inte på hur mycket större Traxxas trx-4m faktiskt är jämfört med Axial SCX24!
@Ehrnholm som @skyseeker säger så hänger det ju på vad för slags bil du är ute efter men en begagnad Traxxas Rustler 2wd borde gå att hitta under 2000kr. Gammal och basic plattform, men kul även i 35km/h i timmen, lättlagad och delar finns överallt och kostar inte många kronor
Har en 3900kv motor liggandes... men då måste jag byta fartreglage ocksåPrefekt shelf och bus bil
Sen kommer uppgraderingarna
Kullagergrossisten.se kanske kan ha lite, men annars är det nog amazon.se eller aliexpress.com som gällerNågon som har koll på vart man kan hitta bra dekoration till 1/18? Finns ju i överflöd till 1/10 bilarna, men hittar inte jättemycket till 1/18…
Tack! Ska kolla kullagergrosisten…Kullagergrossisten.se kanske kan ha lite, men annars är det nog amazon.se eller aliexpress.com som gäller
Ja, i teorin om du skaffar en skrivare så finns det ju sjukt mycket färdiga filer att ladda ner gratis från typ thingiverse för 1:10 som du då bara borde kunna skala ner innan man printarTack! Ska kolla kullagergrosisten…
Amazon finns ju lite men inte i närheten som till 1/18
Värsta fall får man väl investera i en 4D printer o ta saken i egna händer
Ignatius av Antioch, Ignatius av Loyola eller min barndomshjälte Ignatius J Reilly?
Fantastiskt finFortfarande inte haft hjärta att köra denna på gruset, men tog ut för att fota lite åtminstone.
Ah, vad kul. Det och att köra på hårdpackad snö är underbart. (Tråkigt efterarbete bara.)Regn och vattenpölar. Givet att gå ut och sladda lite
Ah, vad kul. Det och att köra på hårdpackad snö är underbart. (Tråkigt efterarbete bara.)
Började bete sig lite funky efter senaste sejouren så det fick bli en redig rengöring. Får ändå säga att med tanke på att det är en budgetbil så funkar den riktigt bra. Lika kul för mig som för min fyraåring
Har en liknande modell, samma märke. Helt sjukt bra för pengarna. Går nästan aldrig sönder.
Jo! Tål verkligen att bli misshandlad. Överlevt både krascher, fall och att bli dränkt i vattenpölar.