• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora och radiostyrda tråden!

Älskar verkligen denna bilen!
Tycker den är sjukt kompetent och ändå någorlunda skalenlig!

_MG_2589.jpeg

_MG_2593.jpeg

_MG_2595.jpeg
Vad är det för nån?

Deans batteri till mini-tamiya på bilen. Adaptern satt som ett smäck men polerna blev omvända jämfört med hur originalbatteriet kopplades in.
Ah ok! Hann kontakten på adaptern smälta? Annars är det en enkel procedur att bara löda om/byta plats på plus och minus på deanskontakten. Om du har en lödkolv eller eller har en bekant som har en dvs 🙂

Ah ok! Hann kontakten på adaptern smälta? Annars är det en enkel procedur att bara löda om/byta plats på plus och minus på deanskontakten. Om du har en lödkolv eller eller har en bekant som har en dvs 🙂

Kunde byta plats på dessa två så nu bör det fungera. Väntar bara på att få hem nya ESCn nu :) Kommer vara extremt noga när jag kopplar in det nästa gång. Kommer nog även göra det utomhus 😂

IMG_5736.jpeg

Blev lite körning idag.
Svägerskan har en bergsknall precis utanför ytterdörren. Så när det var barnkalas idag tog jag med HPI'n för att testa lite och eftersom jag fixat iordning Red Cat'en var det ju en perfekt "ursäkt" att låta ungarna testa den så jag kunde köra 😇

HPI'n fungera ypperligt som vanligt (dock så gillade inte karossen 2m fritt fall på sten...), men mest imponerande var hur mycket stryk den stackars Red cat'en tål, både av vurpor/fall men även utav gasglada 7åringar som tror att full gas löser allt 😂 något i styrningen har tagit stryk, likaså fästet för främre stötfångaren och karossen behöver plastikkirurgi.
Men den tuffade på ändå i över en timma innan batteriet tog slut! Och för hur lite som är gjort med den klättrar den löjligt bra...

Nu vill jag också ha ett eget berg...

Bilderna gör inte rättvisa av hur brant det faktiskt är.

20240928_160346.jpg
20240928_161055.jpg
20240928_161727.jpg
20240928_161836.jpg
20240928_160126.jpg
20240928_155543.jpg

Tillbaka
Topp