Fortfarande flygdugligt, men nu börjar jag bli varm i kläderna och testar gränser.
Lågflygningar, hur nära sig själv eller bilen kan man egentligen flyga, osv.. planet klarar sig förvånansvärt bra för priset.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Troligtvis dålig/dåliga celler tyvärr. Har du en multimeter och kan kolla vad volten i batteriet ligger på?Inte haft igång min Slash på två år. Varför står det såhär i displayen? Har jag sumpat batterierna
Tyvärr inte. Finns affären kvar vid Bagaregården så man kan skaffa nytt batteri?Troligtvis dålig/dåliga celler tyvärr. Har du en multimeter och kan kolla vad volten i batteriet ligger på?
Tänker du på ReservdelsRC / RC world? I så fall la de ner förra sommarenTyvärr inte. Finns affären kvar vid Bagaregården så man kan skaffa nytt batteri?
Ok tack. Synd. Ja batterierna är nog körda. Får skylla mig själv. Om man köper nya och köper NiMH istället (var alltid sjukt nervös för LiPo) så antar jag prestandan går ner något. Men Mig spelar det ingen roll om den går något långsammare då barnen inte kan hantera den som den är idag. Finns nimh att uppbringa i göteborg eller är det online som gäller?Tänker du på ReservdelsRC / RC world? I så fall la de ner förra sommaren![]()
Jag köpte nya på Amazon. Funkar braOk tack. Synd. Ja batterierna är nog körda. Får skylla mig själv. Om man köper nya och köper NiMH istället (var alltid sjukt nervös för LiPo) så antar jag prestandan går ner något. Men Mig spelar det ingen roll om den går något långsammare då barnen inte kan hantera den som den är idag. Finns nimh att uppbringa i göteborg eller är det online som gäller?
Ja det var trist att de la ner. Utan att säga för mycket så hade den nya ägaren som tog över ingen större koll så att säga...Ok tack. Synd. Ja batterierna är nog körda. Får skylla mig själv. Om man köper nya och köper NiMH istället (var alltid sjukt nervös för LiPo) så antar jag prestandan går ner något. Men Mig spelar det ingen roll om den går något långsammare då barnen inte kan hantera den som den är idag. Finns nimh att uppbringa i göteborg eller är det online som gäller?
Aha ok, kanske stanna med Lipo då. Nimh verkar ju inte nämnvärt billigare heller. När jag köpte Slashen kostade batterierna 360:-/st såg jag idag på kvittot , känns som svårt att hitta det idag?Ja det var trist att de la ner. Utan att säga för mycket så hade den nya ägaren som tog över ingen större koll så att säga...
Ja det är ju lätt hänt med lipo tyvärr!
Precis som du säger är ju nimh säkrare men du tappar toppfart och acceleration, men även körtid (dels att de håller mindre men även att de oftast är dyrare än motsvarande lipo sett till mah per krona). Glöm inte att avaktivera lipo-läget i bilen bara om du går över till nimh
Vad jag vet finns nog inget i gbg längre, så skulle säga typ kullagerossisten eller elefun på webben
Ja 360 med en färdig traxxas kontakt kan nog bli tufft att hittaAha ok, kanske stanna med Lipo då. Nimh verkar ju inte nämnvärt billigare heller. När jag köpte Slashen kostade batterierna 360:-/st såg jag idag på kvittot , känns som svårt att hitta det idag?
Löda på lipo vill jag inte. Då får jag bita i sura äpplet. Men Jäkla rörigt då att hitta ett Lipo 2S med rätt kontakt för Slash 4X4 VXL.Ja 360 med en färdig traxxas kontakt kan nog bli tufft att hittaOm du kan löda skulle du ju kunna ta kontakterna från de gamla och löda på dem på dessa dock som ändå var ok pris
Beställ inte något av deras egna lipo'n om du inte har någon av deras egen laddare. Jag kan skriva ihop en bättre förklaring/beskrivning åt dig senare ikvällLöda på lipo vill jag inte. Då får jag bita i sura äpplet. Men Jäkla rörigt då att hitta ett Lipo 2S med rätt kontakt för Slash 4X4 VXL.
Här är från manualen till 4x4 VXL. Stämmer ju dock inte helt med vad jag haft (5000mAh/2s)
![]()
Menar du karossen? I så fall finns det ett lim som heter typ "shoe goo" som fungerar bra! Är egentligen till för att laga gummisulor på skor (som namnet antyder), så det blir gummiaktigt när det stelnarVad har expertpanelen för råd kring att laga skador på chassi och vingar på RC bilar?
Ja, det var karossen jag tänkte på.. tack för tipset!Menar du karossen? I så fall finns det ett lim som heter typ "shoe goo" som fungerar bra! Är egentligen till för att laga gummisulor på skor (som namnet antyder), så det blir gummiaktigt när det stelnar
Lätt att blanda ihopJa, det var karossen jag tänkte på.. tack för tipset!
Beställde en stor tub från skateshopen.se kanske lika bra att förstärka vissa partier innan de går sönder..Lätt att blanda ihopMen hoppas det funkar! Borde finnas på typ Clas Ohlson eller liknande
Perfekt för småbilarna juHittade ett trevligt klätterställe där vi övernattar ikvällSCX24orna fick jobba lite
![]()
![]()
![]()
![]()
Verkar vara riktigt kapabla små krabater de där!Hittade ett trevligt klätterställe där vi övernattar ikvällSCX24orna fick jobba lite
![]()
![]()
Klättra på stenhögar är kul.![]()
![]()
![]()
Flyttade in i radhus med en helt övervuxen trädgård i höstas och efter flera omgångar med rena och körningar till återvinningen med ris och ogräs har vi äntligen lite öppna ytor.
Grabbarna har byggt en koja av gamla grenar under den förvuxna syrenen men det passar sig också väl att köra småbilarna där! Planen är att göra gräsmatta över så mycket som möjligt men en del av det dröjer nog till hösten.
Så! Fram tills dess är det fritt fram att göra lite roliga crawlerhinder för barnen (stora som små) att ha kul med! Vad hade ni gjort med de här ytorna?En liten slänt kanske 2kvm och 9-10kvm under en syrén med pinnkoja att utnyttja! Är jag snart så kan det nog att koppla ihop genom att strategiskt anlägga rabatt under häcken mellan hörnen där bilarna kan smyga emellan i djungeln.
Alla tips mottages tacksamt!
Får ge mig ut i skogen och plocka lite lämpliga stenar dåKlättra på stenhögar är kul.
jag har alltid tänkt att gamla tegelpannor och dylikt vore grymt att använda om jag haft ett utrymme att bygga en egen "bana"Får ge mig ut i skogen och plocka lite lämpliga stenar då![]()
Synd att taket är papp då, annars hade jag kanske haft någotjag har alltid tänkt att gamla tegelpannor och dylikt vore grymt att använda om jag haft ett utrymme att bygga en egen "bana"![]()