• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora och radiostyrda tråden!

Köpte en Bronco i torsdags så idag blev det en premiärtur med sonen på stigarna. 😃
IMG_4700.jpeg
IMG_4699.jpeg

Fick äntligen tummen ur att köra lite idag för första gången på några månader!

Barnsligt kul att bara åka runt på grus/lervägen och bröta på bredställ med lilla 1:18 shortcoursen på 3s lipo 😅 Blir dock en del att rengöra efteråt...
20250201_140359.jpg
20250201_141243.jpg

20250201_143240.jpg

Blev även lite test av HPI'n efter att den stått orörd sen sist den blev misshandlad. Tyvärr inte så mycket kul ställen att crawla på runt huset

20250201_141811.jpg
20250201_142823.jpg

Fortfarande helt, jag satte fast det i träd hemma 5ggr, sen ut på öppen gräsyta. Inga problem än.
Bra köp. :)
1000006013.jpg
Ska vi starta en vadslagning här i tråden om hur länge det kommer vara helt..?
Skämt åsido, hoppas det håller och framförallt att det är lika kul som det ser ut! 😀

Har testat mycket RC, men just flygplan har jag faktiskt aldrig vågat mig på! Kanske är dags att ändra på det 😅

Jag har ca 2% tidigare erfarenhet av rc grejer, men hade jag inte börjat hemma i trädgården med träd o buskar ivägen hade jag listat ut det på första flygningen.
Sitter nån slags stabiliseringsgyro i den så har man koll på gasen så flyger det rakt. Ganska vindkänsligt iaf som nybörjare.
Nästan mörkt ute så i vissa vinklar var det svårt att se vart man pekade nosen.
Kan helt klart rekommendera ett köp.

Jag flög en del när jag var typ 10. Sakerna var av balsa-trä, motorerna gick på etanol, och jag gjorde kaffeved av allt.

Har haft en flik med ett sånt här uppe på telefonen i typ ett år nu. Borde vara perfekt för att flyga på egen tomt:

Tillbaka
Topp