• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora och radiostyrda tråden!

IMG_8284.jpeg

Vi roade oss med papp som blev över i flytten här. Bygger lite hinder att köra över för att hålla oss roade i vinter 😁

Klickade hem en RC från Toy Story till grabben i julklapp. Han är hooked på både Toy Story och radiostyrda bilar så det blir säkert en bra present!

Såg senare att just denna varianten råkar vara väldigt eftertraktad 😅 En med låda kan gå för 10k! Lite kluven om jag ska sälja den och köpa något annat nu..

IMG_6240.jpeg

Ebay:
IMG_6241.jpeg

Vi klöser enbart på vintern, skare med puder eller drivsnö ovanpå är mumma. Ett schysst krondike och man har både möjlighet till feta hopp och hillclimb 😀
Jag blir nästan lite nostalgisk av att se dessa tre modeller (Traxxas Summit, Kyosho DMT och HPI Firestorm om jag inte ser fel?) samtidigt! Dessa var bland de populäraste när jag började jobba i hobbybutik 😀
Ser hur som jäkligt kul ut, hoppas plasten håller I kylan!

Jag blir nästan lite nostalgisk av att se dessa tre modeller (Traxxas Summit, Kyosho DMT och HPI Firestorm om jag inte ser fel?) samtidigt! Dessa var bland de populäraste när jag började jobba i hobbybutik 😀
Ser hur som jäkligt kul ut, hoppas plasten håller I kylan!
Plasten håller riktigt bra på dessa.
Annat var det med Kyoshobilarna man hade för 25 år sedan. Plasten var stenhård redan i sommarvärme, i vinterkylan blev den som glas 😅

Nu får jag börja med att erkänna att jag oftare hänger i Lego delen av forumet, alltid meditativt att bygga modeller men så har jag sett det ni håller på med här! Verkar ju som om RC utvecklats en del sen barndomens kyosho och nikko bilar man hade. Och verkar vara en förkärlek till crawlers, där man även skalenligt kan peta på tillbehör och dra fram den uttorkade hobbylacken mm.

Men har iaf klickat hem en så kallad Traxxas TRX 4, ljus kitt med ramp och en laddare och ett batteri.

Tänkte direkt kolla här då den närmsta hobbybutiken stängt, vart ska jag köpa tillbehör? Har en vän med 3dskrivare på kontoret/studion så ska utnyttja det till vissa saker men annars vill man ju köpa en spade eller sånt till. Och då vi har en liten i hemmet, vad finns det för bilar som är bra för en 3åring att börja med för att då köra lite ute på tomten/uteplatsen/gruset mm.?

Många frågor i en, men alltid kul med ny hobby, så kommer bilder i för stora mängde inom kort även i denna tråd!

Ps alla tips för en novis som nu kastat sig in huvudstupa uppskattas!

Traxxas är bra skit. Välkommen till träsket. Men rådet är som med klockor: gå inte ner i träsket, det blir lätt dyrt erhm.. mycket pengar. :D
Nej men att vada lite lätt låter väl modigt nog kanske 😂

Känns som lite skalenliga spadar och ett lightkit mm. Är som shoppa på klockmaster och inte bibilioteksgatan.

Men kommer ihåg detta när jag börjat måttbeställa handgjorda grejer från Tyskland 🤝🏻

Nu får jag börja med att erkänna att jag oftare hänger i Lego delen av forumet, alltid meditativt att bygga modeller men så har jag sett det ni håller på med här! Verkar ju som om RC utvecklats en del sen barndomens kyosho och nikko bilar man hade. Och verkar vara en förkärlek till crawlers, där man även skalenligt kan peta på tillbehör och dra fram den uttorkade hobbylacken mm.

Men har iaf klickat hem en så kallad Traxxas TRX 4, ljus kitt med ramp och en laddare och ett batteri.

Tänkte direkt kolla här då den närmsta hobbybutiken stängt, vart ska jag köpa tillbehör? Har en vän med 3dskrivare på kontoret/studion så ska utnyttja det till vissa saker men annars vill man ju köpa en spade eller sånt till. Och då vi har en liten i hemmet, vad finns det för bilar som är bra för en 3åring att börja med för att då köra lite ute på tomten/uteplatsen/gruset mm.?

Många frågor i en, men alltid kul med ny hobby, så kommer bilder i för stora mängde inom kort även i denna tråd!

Ps alla tips för en novis som nu kastat sig in huvudstupa uppskattas!
Grattis 😊
Finns ju massor med saker från Traxxas själva, men också på amazon o div butiker….
Finns ju en del skalenliga ritningar med om man vill printa..
Mao oändliga möjligheter ☺️

När man byggt Lego så glömmer man storleksskillnaden på det där med 1/10 skala kontra 1/18 men då har vi två, nu ska det skrivas ut lite delar strax så får man se när man kan börja uppgradera lite på den!

Bytt redan nu är styrservon, belysningskittet och motor så det väsentliga är på plats iaf! Länge sen radiostyrt men man hittade tillbaka snabbt!

Bilagor

• IMG_6067.jpeg
    IMG_6067.jpeg
    675.8 KB · Visningar: 5
Senast ändrad:
Jag verkar ha slarvat bort laddaren till denna bilen som jag klickade hem för ett par år sedan: https://nikkotoys.com/product/turbo-panther-x2-blue-16-41cm/ måste man ha tillverkarens laddare eller finns det något man kan köpa på biltema eller liknande som funkar?
Du kan gott använda annan laddare 😊
Köp helst en ok multiladdare så kan du ha den till andra RC framöver med…
Enda är o kika på så du får samma kontakt eller en adapter som passar på den på batteriet du har.

Tillbaka
Topp