Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fixade sonens bil idag. Nytt huvuddrev och pinjong.Sonen fick en HSP truggy av en släkting för något år sedan. Köpte en extra (trasig) att ha som reservdelsbil, men föga förvånande reparerade jag den så jag fick en att köra med själv
Motorn på min var lite dålig, så jag uppgraderade båda till bostlöst.
Bostlöst är snabbt och kul, men det blir en hel del kraschar som kräver reparationer.
Känns som att det är lika mycket skruvande som körande i denna hobby.
Uppgraderade just sonens bil till LiPo. Han var supernöjd med den ända tills huvuddrevet gav upp efter 15 minuter.
Tillbaka till skruvandet
Grejat lite med båtar, tanken är att skaffa en ny leksak till sommarenIngen som kör radiostyrd båt?
Jag behöver bli inspirerad inför föräldraledigheten!Grejat lite med båtar, tanken är att skaffa en ny leksak till sommaren
Go bigJag behöver bli inspirerad inför föräldraledigheten!
Vilken pjäs! Undra om man kan åka vattenskidor efter den?Go big
Turbin
Eller 2-takt
För en tusing får man nog mest på Hobbex, kika t.ex. på HBX Volcano eller BSD Viper, liiiite dyrare än tusingen men iaf där i krokarna..
DJI gör bra grejer men kan i viss mån tycka att priserna bygger på att de tidigt gjorde sig ett namn. Kolla in exempelvis Yuneec's quadarOk behöver tips. Behöver köpa mig en leksak, lutar åt drönarvarianten. Har kört endel sub 1000kr klassen, undermåliga på typ alla sätt.
Vill ha något som filmar stabilt med hd, familjär med dji och andra, inte kört någon, ni som äger sjyysta drönare, ge mig tips, vad ska jag ha o vad ska man betala??
Riktigt kul bil det där för vettiga pengar! Tänk bara på att om du ska gå över till Lipo så behöver du även en annan laddare än den som följde med bilenDåligt drag i denna tråd!?
Har inte kört sedan ungdomen men nu är det dags igen. Använde min 6-åriga son som ursäkt att inhandla bil. Får se om han blir biten, i så fall blir det värre bil till mig.
En Kyosho Rage Vei 4WD 1/10. Känns som en lagom instegsbil med borstlös motor från Team Orion där de satt ihop motor och esc i en enhet, med minimalt med kablar som resultat. Följde med 1800mah nimh som inte lär ge något körtid att tala om, så ett par lipo runt 5000mah kommer inhandlas. Den tar bara 2s lipo men det får duga åt lillgrabben.
Tycker den är jäkligt snygg!
Riktigt kul bil det där för vettiga pengar! Tänk bara på att om du ska gå över till Lipo så behöver du även en annan laddare än den som följde med bilen
Skickar dig ett pm om en liten stundJa, med rea under helgen så blev det 2620kr inkl frakt. Känns som mycket bil för pengarna. Angående batterier så har jag läst på mycket om lipo, så jag har koll på laddningsförfarandet. Känns ibland som man inte kommer våga använda sådana. Har dock dålig koll på vilka märken av batterier som är bra så tar gärna emot tips där.
Förutom en laddpåse så tänkte jag beställa detta batteri.
http://www.kullagergrossisten.se/product/vant-battery-lipo-7-4v-5200mah-50c-roar
Och denna laddare.
http://www.kullagergrossisten.se/product/imax-b6ac---50w--5a--multiladdare-
Eller är dessa grejer bättre?
Batteri
http://stockholm.reservdelsrc.com/product/exylion-power-7-4v-4200mah-40c-deans
Laddare
http://stockholm.reservdelsrc.com/product/sky-rc-e6650-ac-dc-6a
Hur som helst ska det bli riktigt roligt att ut och köra med lillgrabben.
E-Revo är bara tröjor och dekaler. Dyrt och krånglig att skruva..Snyggt däcken funkar bra i snö och på sandstrand o vatten?
Är i valet o kvalet just nu på en E-Revo 1:10 med mamba motor och reglage,eller en Kyosho psycho kruiser.