• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora och radiostyrda tråden!

Körde i regnet idag och har behövt rengöra min mini för första gången. Tycker att det ser ut att finnas mycket utrymme för att modda här! Vad hade ni gjort för uppgraderingar på en liten budgetrig? Gissar att den är aningen mindre än scx24 i storlek.

IMG_9455.jpeg IMG_9453.jpeg

Bilagor

• IMG_9453.jpeg
    IMG_9453.jpeg
    366 KB · Visningar: 1
  • IMG_9455.jpeg
    IMG_9455.jpeg
    319.9 KB · Visningar: 1
Körde i regnet idag och har behövt rengöra min mini för första gången. Tycker att det ser ut att finnas mycket utrymme för att modda här! Vad hade ni gjort för uppgraderingar på en liten budgetrig? Gissar att den är aningen mindre än scx24 i storlek.

Fyll framhjulen med typ några varv tjock ståltråd eller annat tungt material för att få mer vikt i fram. Gör underverk för att förhindra att den tippar över vid kraftig lutning :)

Stålfälgar med bättre däck gör ju största skillnaden.
Sen stötdämparna. O sen kan man ju hålla på in i det oändliga 🙃🙃🙃
Men det är väl det som är kul, att göra små uppgraderingar då och då 🤗

Aha ok, kanske stanna med Lipo då. Nimh verkar ju inte nämnvärt billigare heller. När jag köpte Slashen kostade batterierna 360:-/st såg jag idag på kvittot , känns som svårt att hitta det idag?

Ja 360 med en färdig traxxas kontakt kan nog bli tufft att hitta 🤔 Om du kan löda skulle du ju kunna ta kontakterna från de gamla och löda på dem på dessa dock som ändå var ok pris

Finns inte Hobbyking kvar? För 10 år sedan köpte vi allt från Hobbyking, kullagergrossisten eller reservdelsrc.

Just prisvärda lipo T.ex Turnigy var Hobbykings EU lager oslagbara på.

Ni som har kids, när är lagom ålder att introducera dem till rc?

Sonen fyller 2 i höst så det vankas comeback till hobbyn så småningom.

Bifogar en snutt på min gamla Hpi Baja. 12 år sedan... Tiden går fort 😂

Jag började förra sommaren när han var strax över tre. Lär sig väldigt snabbt. Idag (4 år) har han mycket bättre kontroll än en vuxen som ska testar för första gången. Han kör med en Enoze Bullseye man kan ställa hastigheten på.

Finns inte Hobbyking kvar? För 10 år sedan köpte vi allt från Hobbyking, kullagergrossisten eller reservdelsrc.

Just prisvärda lipo T.ex Turnigy var Hobbykings EU lager oslagbara på.
Hobbyking missa jag helt i tanken! Kan ju vara värt att kolla också!

ReservdelsRC (sedemera RC World) bytte ägare och la ner ganska snart därefter...

kullagergrossisten brukar vara bra, såg dock något om att de också byter ägare och flyttar verksamheten. Har inte testat att handla hos dem efter det.

Stålfälgar med bättre däck gör ju största skillnaden.
Sen stötdämparna. O sen kan man ju hålla på in i det oändliga 🙃🙃🙃
Men det är väl det som är kul, att göra små uppgraderingar då och då 🤗
Ja det får nog bli nya däck och fälg. De nuvarande verkar hårt limmade på plasten. :) Ska undersöka om jag kan hänga på vikter på fälgen.

När ger motor/Servo upp tro? Jag bara antar att den här billiga är rätt klen!

Nu är jag själv rätt ny i hobbyn men mina barn plockade upp det rätt fort. Äldsta fattade på en gång vid fyra år och yngsta börjar få mer kläm på det nu vid två och ett halvt.

Vi kör bara crawler I litet format och det fungerar bra både inne, i trädgården och i skogen. Jag vill köpa något snabbare men vill inte störa lugnet här hemma så det får nog vänta!

På området batterier och laddare. Vad tror kollektivet om den här laddaren givet att det är mestadels 2s lipo batterier (fcx18/24, scx24) som kommer att laddas? Jag kan 0 här men från vad jag har lyckats lösa mig till så verkar den ok?

Ja det får nog bli nya däck och fälg. De nuvarande verkar hårt limmade på plasten. :) Ska undersöka om jag kan hänga på vikter på fälgen.

När ger motor/Servo upp tro? Jag bara antar att den här billiga är rätt klen!
Gummit brukar vara ganska hårt original, men skadar ju inte att prova sig fram.

Kör fortfarande med orginal servo, motor och plastdrev och det har inte gett upp än, trotts den är pålastad en del. Min tanke är o köra till det brakar, så får man ju lite o pilla med 😅

Vad tror experterna om en begagnad Rustler 4x4 för 3kkr?
Jag var helt inne på att köpa en sån MJX Hyper Go som förekommit i tråden då jag tycker de är svincoola och kostar halva pengen. Men detta kanske är ett vettigare köp?

Jag sitter och läser på kring vilka bilar jag ska köpa till mina söner på snart fem och sju år så kommer väl snart en fråga på det också..
Men vill ha något tåligt att leka ute med själv också och då dök Rustlern upp lokalt där jag bor.

Vad tror experterna om en begagnad Rustler 4x4 för 3kkr?
Jag var helt inne på att köpa en sån MJX Hyper Go som förekommit i tråden då jag tycker de är svincoola och kostar halva pengen. Men detta kanske är ett vettigare köp?

Jag sitter och läser på kring vilka bilar jag ska köpa till mina söner på snart fem och sju år så kommer väl snart en fråga på det också..
Men vill ha något tåligt att leka ute med själv också och då dök Rustlern upp lokalt där jag bor.
En stor fördel med Traxxas är hur som att det är överlägset enklast att få tag på reservdelar. Och de brukar vara bland de lättaste att meka med också. För sönder går det oavsett till slut oavsett vilken bil du köper :)

Tillbaka
Topp