Hej allihopa! Jag är ny här på forumet och inom klockvärlden i övrigt, precis fått upp mitt intresse för detta och har läst på en hel del samt grubblat lite på hur man ska tänka kring sitt första köp.
Jag hade till en början tänkt mig att lägga någonstans runt 15-20 på en ny klocka men tycker ändå om charmen att kunna ta hand om något för att sedan se det växa, vilket kanske inte riktigt är fallet med en ny klocka för de pengarna.
Till vardags kör jag med en Garmin Epix vilket är mer eller mindre ett monster som inte alls passar till lite mer dressade tillfällen, så många tankar har passerat vilken modell man ska ta men nu har jag landat i Blå Aqua Terra 38.5/41mm.
Vad säger ni som är lite mer erfarna, det verkar vara ganska skralt utbud på både chrono 24 samt nätet i övrigt och de jag hittat (som inte är i Japan/Hong Kong/Taiwan osv) ligger nästan på samma pris som det gör ny i affär. Alltså runt 50-60k vilket jag tycker är lite för mycket.
Jag vill kunna ha möjligheten att ganska enkelt kunna sälja av utan någon större förlust, mest troligt kommer det aldrig hända men det är ju alltid bra att gardera sig när det handlar om "onödiga lyxprylar".
Vad jag sett så finns det bara 6st Skyfall AT på chrono 24, dessa ligger på nästan samma pris som nya i affär samt nyare begagnade. Vad hade ni satsat på i mitt fall? Ny, beggad eller Skyfall?
Blev ett jäkla långt inlägg men jag har en del att reda ut så mycket som jag tänkt på detta på sistone