• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

Nicke L

Audemars
2-Faktor
IMG_1994.jpeg
 

Clockcurious

Breitling
Hej! Testar i denna tråden också:
Om någon besitter kloka svar i följande fråga vore det super uppskattat.

Vilken Aqua Terra ref/modell är mest ”Value for the money”? Detta inför beslut om köp, men bristande kunskap inom Omega-land (tills nu).

Tack på förhand 🙏🏼
 

Dasnuld

Omega
Är det ingen här som införskaffat den nya Shades versionen av Aqua terran? Har de inte lanserats i Sverige ordentligt ännu eller varför är de så sällsynta?
Alldeles för läckra för att inte synas här på KS enligt mig:)
 

Ivar31

Cartier
Är det ingen här som införskaffat den nya Shades versionen av Aqua terran? Har de inte lanserats i Sverige ordentligt ännu eller varför är de så sällsynta?
Alldeles för läckra för att inte synas här på KS enligt mig:)
Har pillat på några stycken, men ingen (som jag varit hos i Sthlm) verkar ha den röda tillgänglig. Är riktigt fina, den nya länken är enligt mig det absolut största lyftet. Av de jag sett är den gröna absolut bäst, men den röda är ju roligare 😊
 

Dasnuld

Omega
Har pillat på några stycken, men ingen (som jag varit hos i Sthlm) verkar ha den röda tillgänglig. Är riktigt fina, den nya länken är enligt mig det absolut största lyftet. Av de jag sett är den gröna absolut bäst, men den röda är ju roligare 😊
Helt enig med dig! Konstigt att ingen på forumet här verkar ha en, borde vara populär med nya länken tänker jag.. Kanske är pga de nya prishöjningarna, börjar bli lite väl dyrt för en AT😅
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Helt enig med dig! Konstigt att ingen på forumet här verkar ha en, borde vara populär med nya länken tänker jag.. Kanske är pga de nya prishöjningarna, börjar bli lite väl dyrt för en AT😅
Den har dröjt mer än vanligt av olika anledningar (produktionsproblem?) och inte dykt upp i våra butiker förrän typ nu. Håller med om att länken ser bättre ut men överlag har den kanske tappat lite för mycket i sportighet? Smaksak givetvis.
 
Hej!

Jag undrar om någon kan länka till någon bra Aquaterra referens-guide?

Eller kanske vet mer specifikt:

Har Omega tillverkar en version av Aquaterra med datum klockan 3 och glasbaksida?
 

Jonnny

Omega
Jag är grymt sugen på den nya med röd urtavla, men tycker att prislappen är lite väl tilltagen. Ligger (imho) ca 20 lax över vad jag tycker vore en skälig köpeskilling.
 

Muce

Breitling
Hej. Vet någon om gummibandet som är på de blå aqua terran finns att köpa?
Skulle behöva en till en Worldtimer då den kom med metall bandet
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Hej. Vet någon om gummibandet som är på de blå aqua terran finns att köpa?
Skulle behöva en till en Worldtimer då den kom med metall bandet
Absolut, vilket AD som helst kan ta hem det. Kolla med flera, priser dom ger på tillbehör borde ju vara samma över hela landet tycker man men min erfarenhet är att det skiljer lite ändå. Var också mentalt förberedd på en saftig prislapp.
 
Topp