Kai
Silver
Inte förtjust i att sätta blå AT på band, men på dina bilder ser det bra ut!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Här ser man bandet bättre, Hirsch Stone. Vad tycker ni om kombon?
![]()
![]()
![]()
Hade jag haft en svart tavla hade det funkat bättre tror jagNja inte riktigt min smak....
Jag gillar't!Hade jag haft en svart tavla hade det funkat bättre tror jag
Bandet ser lite väl "vintage" ut. Speciellt när klockan är så blank och fin.Här ser man bandet bättre, Hirsch Stone. Vad tycker ni om kombon?
![]()
![]()
![]()
Jag får samla på mig mer battle scars på klockan så blir det bättreBandet ser lite väl "vintage" ut. Speciellt när klockan är så blank och fin.
Sitter på en sån, hör av dig om du har några frågorFrun har fram till nu aldrig förstått vad det är för fel på hennes Marc Jacobs-klockor. Men precis nyligen började hon prata om att "det vore kanske kul med en bra klocka" och givetvis högg jag direkt. Dock vill hon aldrig använda min Rolex utan vill hellre ha något "mer anonymt" och då hon jobbar som familjebehandlare kan man förstå hur hon tänker. Quartz är också att föredra då hon ibland kör klocklöst. Hon fyller snart 35 och när en forummedlem lade ut den här slog jag till. Dock är den stora dagen inte förrän i september så den får vila lite innan det är dags... Någon som har en och kan komma med lite tankar?
![]()
Schyst!Sitter på en sån, hör av dig om du har några frågor![]()
Mekanisk, där är rätt stor skillnad på tavelfinish mellan de två.Med risk för stryk men kastar ur den ändå.
Kvarts eller mekaniskt?
Tavlan utformning yes och baksidan som kan roa en klocktok i väntan på nästa tåg typ men Quartzen fungerar väldigt bra.Mekanisk, där är rätt stor skillnad på tavelfinish mellan de två.
Syftar du på de tillverkade efter '13? Eller allmänt?Mekanisk, där är rätt stor skillnad på tavelfinish mellan de två.
Givetvis efter 2013 då jag utgick från att det skulle köpas nytt/lätt begagnat.Syftar du på de tillverkade efter '13? Eller allmänt?
Let's hope not... har någon köpt nya? Kanske är roligare i verkligheten men av bilderna att döma föredrar jag den gamla.Kommer AT Master Co-Axial utgå nu när nya Master Chronometer är släppt? För övrigt en grym kliocka. Boetten ser lite tunnare ut, ställer mig dock tveksam till datumplaceringen.
![]()
Ögnade igenom denna, och det verkar väl som att den gamla försvinner?Let's hope not... har någon köpt nya? Kanske är roligare i verkligheten men av bilderna att döma föredrar jag den gamla.
Hade en sådan som fick gå tyvärr. Dessutom slapp man ju PCL. Första klockan jag köpte här på forumet och nu blir man sugen igen när man kollar bilderna...Ni som har 38,5 mm Skyfall med kaliber 8500B; håll hårt i dessa. Även om det var en populär modell så var den bara i produktion i knappa två år innan datumramen försvann och med den mycket av dynamiken i en fantastisk, himmelskt mörkblå tavla. Det är helt klart ett kommande collectors item och det blir spännande att se framtidens efterfrågan och värdeutveckling. Det är tvivelsutan små guldklimpar ni har förvärvat.
Vänligen
Forumets undersköterska
Gillar den, dock så tycker jag den förlorar lite av sin sportighet nu iom avsaknaden av kronskydd och med den lite smäckare boetten. Men testar den gärna irl innan jag uttalar mig för mycket =)Är det bara jag som gillar nya ATn? Horisontellt vs lodrätt mönstrat känns hugget som stucket och då de ändå har övergivit datumramen sitter det bättre kl. 6. Dessutom är där mindre text på tavlan så resultatet överlag är renare enligt mig.
Så otroligt tråkigt..såg bilderna i tråden också och jag gillar verkligen inte alls den nya AT:nÖgnade igenom denna, och det verkar väl som att den gamla försvinner?
http://forums.watchuseek.com/f20/2017-aqua-terra-death-legend-4166098-2.html
Så otroligt tråkigt..såg bilderna i tråden också och jag gillar verkligen inte alls den nya AT:nVem kom på idén att ändra på ränderna? Dessutom med det ljusblåa kladdet på den blåa tavlan som får klockan att se ganska barnslig ut. För att inte vara helt negativ är det väl trevligt att man matchade datumhjulet iaf...
Detta året tycks vara döden för vackra klockor. IWC offrade Genta för Ingenieur och Omega den tidigare så perfekt balanserade sportdressaren AT.