• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Hittade fler bilder på den nya. Lånade från den här tråden
http://forums.watchuseek.com/f20/ou...17-railmaster-aqua-terra-watches-4398690.html
SOJUStil.jpg
FCEgOJIl.jpg
kgbq2MEl.jpg
Je5czhGl.jpg
b8W4pj1l.jpg
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Vad tror ni om att använda det nya AT gummit till en generationen äldre AT?

Hade vart snyggt med det blåa!
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
Otroligt snygg klocka, står utan tvekan högst upp på önskelistan. Inte ofta man ser dessa "begagnade"...
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Vad tror ni om att använda det nya AT gummit till en generationen äldre AT?

Hade vart snyggt med det blåa!
Intressant läsning, tack!

Bra fråga, jag hade gärna haft ett blått gummi med integrerade endlänkar. Det borde väl passa tänker jag? Förändringarna i boetten rör ju inte bandhornen.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Intressant att de anger att ändlänkarna gjorts om för att sluta bättre kring handleden. Vill minnas att tidigare Aqua Terran satt bra i det avseendet men bättre är ju alltid bättre :)
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Intressant läsning, tack!

Bra fråga, jag hade gärna haft ett blått gummi med integrerade endlänkar. Det borde väl passa tänker jag? Förändringarna i boetten rör ju inte bandhornen.
Vi får hålla tummarna för att det funkar. Tänker också att bandhornen borde vara samma.
 
  • Like
Reactions: Ncs

MånsT

Rolex
Jag letar efter en blå AT, den kan vara beg eller ny, finns det något (typ årtal) jag bör undvika?

Då är vi två om saken...
"Undvika" specifika årgångar vet jag inte om ni ska men 2013 var väl sista året med ramen kring datumet. Många (inklusive mig själv) anser att ramen ger tavlan ett mer balanserat utseende. Jämförelse nedan mellan min egen med ram och en senare årgång.

Annan skillnad är att min har borstad länk och de nyare har polerade mittlänkar. Med den vetskapen är det bara att välja år och sen tuta och köra, kan inte bli fel med en AT.

IMG_20170428_155348.jpg


e3393cd116f24de105bbdaa8ba9d1c21--hair-spring-teak.jpg
 
Jag letar efter en blå AT, den kan vara beg eller ny, finns det något (typ årtal) jag bör undvika?

AT med blå tavla finns från år 2003-2009 (med kaliber 2500B och C) och från år 2011 och framåt (med kaliber 8500B och G, initialt endast i "Skyfall"-utförande om 38,5mm). Någon särskild årgång att undvika finns inte; både den första och andra generationen (alltså AT 2500 och AT 8500) är solida klockor och fina köp, om än helt olika sett till urverk, länkar, tavlor m.m.). Nu i juli börjar ju för övrigt tredje generationen AT att säljas i Omegas egna butiker medan AD's får vänta till hösten för sina första leveranser, så det kan gott vara värt att vänta till hösten så du får klämma lite på nya AT 8800/8900 som har ett nytt designspråk där de horisontella linjerna, tillsammans med de METAS-klassade urverken, utgör de största estetiska respektive tekniska förändringarna innan du bestämmer dig för vilken av de tre generationerna du vill satsa på.

Några veckor gammal och jag kan knappt ta av den när jag ska sova!
En makalöst vacker gedigen klocka.
Screenshot_2017-06-23-18-15-11.png
2017-07-02 19.36.42.png

Härliga bilder, thanks for sharing !

Vänligen
Forumets undersköterska
 

Johnny67a

Omega
AT med blå tavla finns från år 2003-2009 (med kaliber 2500B och C) och från år 2011 och framåt (med kaliber 8500B och G, initialt endast i "Skyfall"-utförande om 38,5mm). Någon särskild årgång att undvika finns inte; både den första och andra generationen (alltså AT 2500 och AT 8500) är solida klockor och fina köp, om än helt olika sett till urverk, länkar, tavlor m.m.). Nu i juli börjar ju för övrigt tredje generationen AT att säljas i Omegas egna butiker medan AD's får vänta till hösten för sina första leveranser, så det kan gott vara värt att vänta till hösten så du får klämma lite på nya AT 8800/8900 som har ett nytt designspråk där de horisontella linjerna, tillsammans med de METAS-klassade urverken, utgör de största estetiska respektive tekniska förändringarna innan du bestämmer dig för vilken av de tre generationerna du vill satsa på.



Härliga bilder, thanks for sharing !

Vänligen
Forumets undersköterska
Varsågod :) kan ju inte göra annat med en sån skönhet. Förresten var det din recension av denna skapelse som fällde avgörandet till köp. Kan bara konstatera du hade rätt i varje detalj!:)
 
  • Like
Reactions: Kai

Nousche

Omega
AT med blå tavla finns från år 2003-2009 (med kaliber 2500B och C) och från år 2011 och framåt (med kaliber 8500B och G, initialt endast i "Skyfall"-utförande om 38,5mm). Någon särskild årgång att undvika finns inte; både den första och andra generationen (alltså AT 2500 och AT 8500) är solida klockor och fina köp, om än helt olika sett till urverk, länkar, tavlor m.m.). Nu i juli börjar ju för övrigt tredje generationen AT att säljas i Omegas egna butiker medan AD's får vänta till hösten för sina första leveranser, så det kan gott vara värt att vänta till hösten så du får klämma lite på nya AT 8800/8900 som har ett nytt designspråk där de horisontella linjerna, tillsammans med de METAS-klassade urverken, utgör de största estetiska respektive tekniska förändringarna innan du bestämmer dig för vilken av de tre generationerna du vill satsa på.



Härliga bilder, thanks for sharing !

Vänligen
Forumets undersköterska
Tackar
 

parasec

Rolex
2-Faktor
AT med blå tavla finns från år 2003-2009 (med kaliber 2500B och C) och från år 2011 och framåt (med kaliber 8500B och G, initialt endast i "Skyfall"-utförande om 38,5mm). Någon särskild årgång att undvika finns inte; både den första och andra generationen (alltså AT 2500 och AT 8500) är solida klockor och fina köp, om än helt olika sett till urverk, länkar, tavlor m.m.). Nu i juli börjar ju för övrigt tredje generationen AT att säljas i Omegas egna butiker medan AD's får vänta till hösten för sina första leveranser, så det kan gott vara värt att vänta till hösten så du får klämma lite på nya AT 8800/8900 som har ett nytt designspråk där de horisontella linjerna, tillsammans med de METAS-klassade urverken, utgör de största estetiska respektive tekniska förändringarna innan du bestämmer dig för vilken av de tre generationerna du vill satsa på.



Härliga bilder, thanks for sharing !

Vänligen
Forumets undersköterska
Dubbeltack!
 
Topp