• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

Kai

Rolex
Ja, ADn i fråga hävdade dessutom att Omega inte ville att man skulle byta tavla och/eller att ADn inte hade tillåtelse (refnummret ändras då). Men om det hade gjorts så var 14 500 kostnaden.
Ok.. Inte värt att byta. Är det bara Rolex och SS som "tillåter" tavelbyte?
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Var i London precis och hoppades få se nya AT på riktigt men tyvärr hade inte Omega butikerna fått in den än. (de hade där i mot nya Railmaster som var riktigt Nice faktiskt!)
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Ja jag gillar den. Den är köpt och bärs normalt på mörkt läder, men tyckte den poppade till lite extra på länk. :)

Tycker den tavlan är fantastisk! Ville byta min svarta till en sådan men fick ett prisförslag på 14 500:-... En annan gång kanske :nailbiting:
Vart frågade du?

Jag frågade hos Rob om att byta till vanlig vit tavla, ca 11000 kr skulle dom ha för jobbet. Frågade Franks ur dom skulle ha ca 7000 kr för samma jobb.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Var det "nya nya" Railmastern eller 60-års varianten?
Det Var den limiterade versionen (3057? Ex).
railm.jpg

(sorry för denna bild i AT tråden!!)
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Tillbaka i klubben! Blev ju tvingad att agera innan klockskrället blir omöjligt att få tag på, nu när Omega förstört modellen anno 2017.

Hehe, tur att smaken är som baken, tänkte faktiskt hoppa in i AT klubben med en ny 2017 master chronometer Aqua Terra bara jag får se den Live först! Tycker iofs master co-axial versionen är fantastiskt fin oxå.
 
AT:n har snabbt vuxit till min favorit i Omegas utbud (äger ingen ännu...). Några frågor från en nyfrälst:
  • Vilken referens är 41,5mm med datumram och blå tavla?
  • Är det bara de med datumram (2011-2013) som har helborstad länk?
  • Vad innebär Skyfall beteckningen egentligen? Är det bara vissa referenser som kallas så?
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
AT:n har snabbt vuxit till min favorit i Omegas utbud (äger ingen ännu...). Några frågor från en nyfrälst:
  • Vilken referens är 41,5mm med datumram och blå tavla?
  • Är det bara de med datumram (2011-2013) som har helborstad länk?
  • Vad innebär Skyfall beteckningen egentligen? Är det bara vissa referenser som kallas så?

1. Ref: 231.10.42.21.03.001.

2. Yesbox, alt om du går ännu längre bak i tiden än 2011, annars byttes det länk på AT efter 2013 till en med PCL Dvs, Polished center links

3. (Rätta mig om jag har fel) men Med Skyfall menas/refereras en 38,5mm Aqua Terra med blå tavla, borstad länkar samt datumram från år 2011-2013, Dvs samma klocka som Daniel Craig bar i James Bond filmen - Skyfall, därav smeknamnet "Skyfall"
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Här har vi Skyfall.

IMG_2384.JPG
Löjligt snygg klocka!! Ingen av de nyare kan mäta sig med denna enligt mitt tycke.
Vet du möjligtvis vilken referens 38.5 mm-varianten har (som väl är den "riktiga" Skyfall till skillnad från den större)? Den har väl blå urtavla (har lite svårt med färger ibland o_O)?
 

DrFlex

Cartier
Löjligt snygg klocka!! Ingen av de nyare kan mäta sig med denna enligt mitt tycke.
Vet du möjligtvis vilken referens 38.5 mm-varianten har (som väl är den "riktiga" Skyfall till skillnad från den större)? Den har väl blå urtavla (har lite svårt med färger ibland o_O)?
Ja den är blå. Min har ref 23110392103001
 

Kugghjul

Panerai
Jag har kommit fram till den (min) optimala AT.
Kombinera
23113422103001.png

och
23153422106002.png

så får du Omegas helt egna "omega-aqua-terra-bluesy":
Självklart blir den ännu bättre med korrekt "färg" på visare och index, kanske kan man då också justera den blåa nyansen något samt välja gult guld istf rött guld.
omega-aqua-terra-bluesy.jpg
 
Topp