• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

Jag brukar vanligtvis byta klocka 1 gång i veckan om jag inte får feeling och kör något extrabyte. Syftade mest på att OWG march drar igång på måndag och jag har anmält mig med min AT 🤩
Då är jag med! Det var en lockande tanke ändå, att köra en klocka för varje månad, får fundera vidare på den 😅 lycka till under mars, känns som ett mycket bra val att ta AT!
 

trls

Omega
CB90F4D0-A5BB-4856-8176-5A06E02775A4.jpeg


Inköpt igår, riktigt nöjd.
väldigt sugen på att få länkarna borstade.
Tack för trevlig affär ;)
 

dempha

Rolex
2-Faktor
Då är jag med! Det var en lockande tanke ändå, att köra en klocka för varje månad, får fundera vidare på den 😅 lycka till under mars, känns som ett mycket bra val att ta AT!
Det gäller att hitta det som funkar för en själv ;) Tack! Jo jag tyckte det också, att köra någon plastswatch som många andra hade aldrig gått för min del så det känns som ett hyfsat säkert kort ...
 

Zhersz

Omega
Finns det någon vänlig själ här inne som besitter en Omega Seamaster Aqua Terra ref: 220.12.41.21.03.002?

Som dessutom har lust att lägga upp lite handledsbilder med en kort kommentar av klockan och framförallt hur gummit sitter.

Evigt tacksam!
 
Senast ändrad:

Fredandre

Breitling
Är på jakt efter en begagnad Aqua Terra med svart eller blå urtavla. Vad är ett rimligt pris för en beg. co-axial fullset? Om ni har andra tips att delge när man letar begagnat får ni gärna delge dessa. Hur vet man exempelvis att det är en äkta AT?
 

tomten1919

Breitling
2-Faktor
Tjena :)

Har under den senaste månaden snöat in ordentligt på 220.10.38.20.03.001. (datum kl 6, blå urtavla, vågräta linjer på urtavla, Co-axial 8800, 38mm).
Har varit och testat hos AD och kommit fram till att det är den ultimata daily drivern. Kollade sedan på grey-market priser och noterade att den nästan faller 30%.

Skulle naturligtvis hellre vilja köpa klockan genom KS men förvånadsvärt få som säljs genom forumet.

Har aldrig tidigare köpt en "ny klocka" på grey-market och har igentligen inte kunnat hitta några nackdelar förutom känslan att köpa hos AD möjligvis.
Är det någon här som har några tips/trix eller på hemsidor som är bra eller hur jag skall tänka.. eller kanske någon som sitter på en AT som är sugen på att sälja??;):happyhappy:

Tomten
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Tjena :)

Har under den senaste månaden snöat in ordentligt på 220.10.38.20.03.001. (datum kl 6, blå urtavla, vågräta linjer på urtavla, Co-axial 8800, 38mm).
Har varit och testat hos AD och kommit fram till att det är den ultimata daily drivern. Kollade sedan på grey-market priser och noterade att den nästan faller 30%.

Skulle naturligtvis hellre vilja köpa klockan genom KS men förvånadsvärt få som säljs genom forumet.

Har aldrig tidigare köpt en "ny klocka" på grey-market och har igentligen inte kunnat hitta några nackdelar förutom känslan att köpa hos AD möjligvis.
Är det någon här som har några tips/trix eller på hemsidor som är bra eller hur jag skall tänka.. eller kanske någon som sitter på en AT som är sugen på att sälja??;):happyhappy:

Tomten
På AT finns det utrymme att deala med en AD vill jag tro. Från list 61' till 50' jämt kanske? Ställde du frågan till dom? Måste inte vara närmsta AD, är ju inga problem skicka så hör med flera.
 

peppelito

Omega
Tjena :)

Har under den senaste månaden snöat in ordentligt på 220.10.38.20.03.001. (datum kl 6, blå urtavla, vågräta linjer på urtavla, Co-axial 8800, 38mm).
Har varit och testat hos AD och kommit fram till att det är den ultimata daily drivern. Kollade sedan på grey-market priser och noterade att den nästan faller 30%.

Skulle naturligtvis hellre vilja köpa klockan genom KS men förvånadsvärt få som säljs genom forumet.

Har aldrig tidigare köpt en "ny klocka" på grey-market och har igentligen inte kunnat hitta några nackdelar förutom känslan att köpa hos AD möjligvis.
Är det någon här som har några tips/trix eller på hemsidor som är bra eller hur jag skall tänka.. eller kanske någon som sitter på en AT som är sugen på att sälja??;):happyhappy:

Tomten
Köpte min svarta 41 mm på länk via Chrono24 i somras för i runda slängar 40k. Ny klocka fullset med cert stämplat av italiensk AD. Jag tror också du borde kunna komma ner mot 50k hos svensk AD, men det innebär ändå upp mot 10k dyrare än via tex C24.
 

Erkkn

Cartier
Hej,

Om man är intresserad av en AT, visst finns de bara med VIT alt Grå/Svart om man vill ha Quartz och inte slät tavla ?

Ha en trevlig påsk !

Mvh / Erik
 

Bark

Omega
Tjena :)

Har under den senaste månaden snöat in ordentligt på 220.10.38.20.03.001. (datum kl 6, blå urtavla, vågräta linjer på urtavla, Co-axial 8800, 38mm).
Har varit och testat hos AD och kommit fram till att det är den ultimata daily drivern. Kollade sedan på grey-market priser och noterade att den nästan faller 30%.

Skulle naturligtvis hellre vilja köpa klockan genom KS men förvånadsvärt få som säljs genom forumet.

Har aldrig tidigare köpt en "ny klocka" på grey-market och har igentligen inte kunnat hitta några nackdelar förutom känslan att köpa hos AD möjligvis.
Är det någon här som har några tips/trix eller på hemsidor som är bra eller hur jag skall tänka.. eller kanske någon som sitter på en AT som är sugen på att sälja??;):happyhappy:

Tomten
Risken är väl att du blir blåst, inte hög men större än hos AD i Sverige. Ofta fortfarande värt risken. Notera att Chrono24 till skillnad från ebay/paypal har en tendens att lägga sig på säljarens sida.
 

Bark

Omega
Hej,

Om man är intresserad av en AT, visst finns de bara med VIT alt Grå/Svart om man vill ha Quartz och inte slät tavla ?

Ha en trevlig påsk !

Mvh / Erik
Kan vara så. Gör en sökning på C24. Notera att du vill ha första generationens kvarts randig urtavla, mycket högre klass på den urtavlan, inte som de nyare som är ett steg ner från automaten.
 

Erkkn

Cartier
Kan vara så. Gör en sökning på C24. Notera att du vill ha första generationens kvarts randig urtavla, mycket högre klass på den urtavlan, inte som de nyare som är ett steg ner från automaten.
Har letat och det där var väl min slutsats egentligen, tänkte bara om det var någon annan som visste mer !

Det kom ju ut en AT Quartz med Grå/Svart som var fin men saknade extra länkbitar tyvärr. Precis som du säger är det den tavlan jag är ute efter :)
 

Bark

Omega
Har letat och det där var väl min slutsats egentligen, tänkte bara om det var någon annan som visste mer !

Det kom ju ut en AT Quartz med Grå/Svart som var fin men saknade extra länkbitar tyvärr. Precis som du säger är det den tavlan jag är ute efter :)
Extra länkbitar till en så ny och vanlig klocka borde du kunna hitta på ebay, c24 eller hos din AD.

Tips är också att lägga in bevakning på referensnumret på c24 och ebay .de .co.uk .com, samt glöm inte att söka på watchrecon (öka till max tidsperiod).

Borde gå att hitta det du söker, tänk på att inte jaga absolut lägsta priset, som med bilar...

 

Clemons

Rolex
2-Faktor
Ingen som har knipit en Omega Seamaster Aqua Terra World Time (220.10.43.22.03.001)?

Varje gång jag ser den blir jag mer sugen på en. Om ni har testat, levde den upp till förväntningarna? Stör man sig på storleken?

1619340882236.png
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Ingen som har knipit en Omega Seamaster Aqua Terra World Time (220.10.43.22.03.001)?

Varje gång jag ser den blir jag mer sugen på en. Om ni har testat, levde den upp till förväntningarna? Stör man sig på storleken?

1619340882236.png
Då är vi två! Men liiite stor med 43mm. Har tyvärr inte haft tillfälle att prova den, men har den vanliga ATn på 38.5mm och tycker den är lagom så misstänker att 43 blir stort.
 

dempha

Rolex
2-Faktor
Ingen som har knipit en Omega Seamaster Aqua Terra World Time (220.10.43.22.03.001)?

Varje gång jag ser den blir jag mer sugen på en. Om ni har testat, levde den upp till förväntningarna? Stör man sig på storleken?

1619340882236.png
Utseendemässigt tycker jag att den där är helt galet jävla läcker, men 43mm och slät ring blir alldeles för stort hur mycket man än försöker.
Jag tycker att min AT på 41,5 mm är snäppet stor och då har jag ändå dryga 18 cm handled att bära upp den med :confused:
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Utseendemässigt tycker jag att den där är helt galet jävla läcker, men 43mm och slät ring blir alldeles för stort hur mycket man än försöker.
Jag tycker att min AT på 41,5 mm är snäppet stor och då har jag ändå dryga 18 cm handled att bära upp den med :confused:
Problemet med vissa klockor är att jag upplever en lite väl stor tavla snarare än att själva boetten är för stor. Lite med så med AT i 41,5. Men den här behöver ha en stor tavla för det är mycket detaljer i den värda att beskåda (man skall beskåda den genom lupp). Provade den när den kom och själva boetten tyckte jag nog ändå funkade bra på mina 18cm.
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Utseendemässigt tycker jag att den där är helt galet jävla läcker, men 43mm och slät ring blir alldeles för stort hur mycket man än försöker.
Jag tycker att min AT på 41,5 mm är snäppet stor och då har jag ändå dryga 18 cm handled att bära upp den med :confused:
Ja samma här, AT bärs stort, tycker min 39mm ser större ut än speedmastern på 42mm.
 
Topp