• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

Erkan

Omega
2-Faktor
Ingen som har knipit en Omega Seamaster Aqua Terra World Time (220.10.43.22.03.001)?

Varje gång jag ser den blir jag mer sugen på en. Om ni har testat, levde den upp till förväntningarna? Stör man sig på storleken?

1619340882236.png
Jag tycker att den gör sig bra på gummit! Visst är den stor men på gummi tycker jag att den upplevs som en stor och sportig klocka liksom. Tror inte att måtten L2L skiljer sig jättemycket från 41mm:arn?
 

dempha

Rolex
2-Faktor
Problemet med vissa klockor är att jag upplever en lite väl stor tavla snarare än att själva boetten är för stor. Lite med så med AT i 41,5. Men den här behöver ha en stor tavla för det är mycket detaljer i den värda att beskåda (man skall beskåda den genom lupp). Provade den när den kom och själva boetten tyckte jag nog ändå funkade bra på mina 18cm.
Jag håller helt med om att tavlan behöver vara stor det det är så mycket häftiga detaljer , men det blir lite utav ett moment 22 för mig tyvärr
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Problemet med vissa klockor är att jag upplever en lite väl stor tavla snarare än att själva boetten är för stor. Lite med så med AT i 41,5. Men den här behöver ha en stor tavla för det är mycket detaljer i den värda att beskåda (man skall beskåda den genom lupp). Provade den när den kom och själva boetten tyckte jag nog ändå funkade bra på mina 18cm.
Måste nog ta o prova den när tillfälle ges, tycker den är jäkligt snygg! Bärs den lite mindre än sina 43?
 

David71

Rolex
2-Faktor
Vad är det för skillnad mellan 38.5 versionerna som har datum vid 3/6 resp den som visar månad ?
Den som visar månad är en annual calender. Den kan skilja på månader med 30 eller 31 dagar. Du behöver bara ställa datumet en gång per år, den klarar alltså inte februaris 28 eller 29 dagar.
 

D..S..

Cartier
Den som visar månad är en annual calender. Den kan skilja på månader med 30 eller 31 dagar. Du behöver bara ställa datumet en gång per år, den klarar alltså inte februaris 28 eller 29 dagar.
Jo det förstår jag. 😅.. tänkte om det var någon skillnad i övrigt, yttermått, kvalite, nyare äldre urverk nellan 6 och 3, tavla, länk?
 

Varpan

Breitling
Hej.
Sitter och funderar på en Aqua Terra med grön urtavla. Vad skulle ni säga är ett fair pris för fullset. fått lite erbjudanden på 40-45k
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Hej.
Sitter och funderar på en Aqua Terra med grön urtavla. Vad skulle ni säga är ett fair pris för fullset. fått lite erbjudanden på 40-45k
Låter ju extremt bra. Den är ju fortfarande väldigt ny så kanske inte så många i omlopp just nu. Med det sagt så köpte jag en i förra veckan och är extremt nöjd. Har glömt bort de andra klockorna i lådan - denna är så otroligt mångsidig och förstår att AT ibland utnämns till den enda klocka man behöver för resten av livet. Även om det inte funkar för oss muppar på det här forumet :)
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Jag har varit sugen på att slå till på en AT i flera år. Förhoppningsvis får jag tummen ur när de väl släpper referensen med grön urtavla i den mindre, 8,5mm storleken.
 

kustkorvett

Breitling
Hej,
Är sugen på gummi till min AT, någon som sitter på ett och vill bli av med? Tycker nypriset är lite brant för gummi, så ställer iaf frågan 😊
 

Bilagor

  • C75F18E4-B5D2-46F8-9BC8-2C762C624984.jpeg
    C75F18E4-B5D2-46F8-9BC8-2C762C624984.jpeg
    641.2 KB · Visningar: 34
Topp