• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

Erkan

Omega
2-Faktor
Han hoppar i golf-titanaren, ruskigt frän!
Screenshot_20210803-202525.jpg
 

Daniel_st

Cartier
Jag köpte min at41 ny i januari i år och första en-två månaderna ville den dra iväg 2-3 sekunder per dag, nu drar den drygt 30 sekunder på 1 1/2 månad. Ganska ny på klockor men ”kör dom in sig”? Fantastiskt fin klocka som jag är lika nöjd med nu som när jag köpte den.
 

AGipal

Omega
Inte helt säker på hur det är med co-axial, men låter som att den bör in och reguleras, jag har hört fler som haft AT som stuckit iväg i tid. Går ju under garantin. :)
Jag köpte min at41 ny i januari i år och första en-två månaderna ville den dra iväg 2-3 sekunder per dag, nu drar den drygt 30 sekunder på 1 1/2 månad. Ganska ny på klockor men ”kör dom in sig”? Fantastiskt fin klocka som jag är lika nöjd med nu som när jag köpte den.
 
Min första riktiga klocka är denna Aqua Terra, inköpt för några år sedan. Gick från olika kvartsur på 45mm och uppåt till denna på 41,5. Jösses vad liten den kändes då, jag kunde till och med böja på handleden utåt utan att ta sönder alla senor i handen. Måste säga att man vänjer sig rätt snabbt och nu funderar jag ibland på att byta till en 38.
26E07B8C-1194-4642-9926-1DFA05C57FD6.jpeg


Frågan är säkert ställd tidigare, ber om ursäkt isåfall, omegas gummi som kommer till aqua terra nu, är den kompatibel med min modell? Är det någon som möjligtvis har den kombon i tråden?

Med vänlig hälsning, Blåklockan
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Min första riktiga klocka är denna Aqua Terra, inköpt för några år sedan. Gick från olika kvartsur på 45mm och uppåt till denna på 41,5. Jösses vad liten den kändes då, jag kunde till och med böja på handleden utåt utan att ta sönder alla senor i handen. Måste säga att man vänjer sig rätt snabbt och nu funderar jag ibland på att byta till en 38.
26E07B8C-1194-4642-9926-1DFA05C57FD6.jpeg


Frågan är säkert ställd tidigare, ber om ursäkt isåfall, omegas gummi som kommer till aqua terra nu, är den kompatibel med min modell? Är det någon som möjligtvis har den kombon i tråden?

Med vänlig hälsning, Blåklockan
Du får på det utan problem men det ser väl inte fullständigt hundra ut kanske, har sett bilder på Omegaforums så sök där. Boetten är lite omgjord på dom senaste 41-orna jämfört med din. Svart tavla och svarta gummin matchar ju utan problem men din blåa tavla kanske inte matchar det blåa gummi som finns lika bra som dom nuvarande? Det är en annan blå nyans på din. Såna här saker kan man ju ta om gummit vore billigt men det är det ju inte.
 
Du får på det utan problem men det ser väl inte fullständigt hundra ut kanske, har sett bilder på Omegaforums så sök där. Boetten är lite omgjord på dom senaste 41-orna jämfört med din. Svart tavla och svarta gummin matchar ju utan problem men din blåa tavla kanske inte matchar det blåa gummi som finns lika bra som dom nuvarande? Det är en annan blå nyans på din. Såna här saker kan man ju ta om gummit vore billigt men det är det ju inte.
Förstår. Till de priset vill man ju att de ska se bra ut. Försöker att få tag i en mindre AT så kanske ska kika på den nya istället!
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
På AT finns det utrymme att deala med en AD vill jag tro. Från list 61' till 50' jämt kanske? Ställde du frågan till dom? Måste inte vara närmsta AD, är ju inga problem skicka så hör med flera.
Väcker denna till liv.
Var just in med denna tro till en av handlarna för att köpa just en blå 38a. De hade ingen inne men jag erbjöd mig lägga handpenning. De får alltså chansen att sälja en klocka de inte behövt lagerhålla, vilket borde vara en bra affär för dem.
56k kunde han gå ner till, dvs knappt 10% och därmed 10k över gråisar.
Jag fattar att de inte kan hålla samma priser men 10% är att inte ens försöka skapa en schysst affär. 15% hade jag klippt till på, och då är det fortfarande 6k dyrare än C24.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Väcker denna till liv.
Var just in med denna tro till en av handlarna för att köpa just en blå 38a. De hade ingen inne men jag erbjöd mig lägga handpenning. De får alltså chansen att sälja en klocka de inte behövt lagerhålla, vilket borde vara en bra affär för dem.
56k kunde han gå ner till, dvs knappt 10% och därmed 10k över gråisar.
Jag fattar att de inte kan hålla samma priser men 10% är att inte ens försöka skapa en schysst affär. 15% hade jag klippt till på, och då är det fortfarande 6k dyrare än C24.
Frågan är väl vad de har för marginal på en klocka de måste beställa in? 15% hade du säkert kunna fått på en slow mover på lager.
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Lagerhållningen är ju rätt irrelevant. Frågan är väl vad de har för marginal på en klocka de måste beställa in.
Det är ju en klocka som de normalt alltid har i sortimentet och som de redan beställt.
Kanske liten summa i sammanhanget som kapitalkostnaden för lagerhållning står för, men det är klart att man som handlare tjänar mer på att sälja saker direkt.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Det är ju en klocka som de normalt alltid har i sortimentet och som de redan beställt.
Kanske liten summa i sammanhanget som kapitalkostnaden för lagerhållning står för, men det är klart att man som handlare tjänar mer på att sälja saker direkt.
OK, fick intrycket att de skulle beställa in en på din förfrågan. Rabatt är givetvis alltid välkommet men köpen är aldrig avhängigt på rabatten om det är ngt jag vill ha. Lycka till och hoppas du hittar en, det är en trevlig modell. :cool:
 

Erkan

Omega
2-Faktor
Väcker denna till liv.
Var just in med denna tro till en av handlarna för att köpa just en blå 38a. De hade ingen inne men jag erbjöd mig lägga handpenning. De får alltså chansen att sälja en klocka de inte behövt lagerhålla, vilket borde vara en bra affär för dem.
56k kunde han gå ner till, dvs knappt 10% och därmed 10k över gråisar.
Jag fattar att de inte kan hålla samma priser men 10% är att inte ens försöka skapa en schysst affär. 15% hade jag klippt till på, och då är det fortfarande 6k dyrare än C24.
Du har pm
 
Väcker denna till liv.
Var just in med denna tro till en av handlarna för att köpa just en blå 38a. De hade ingen inne men jag erbjöd mig lägga handpenning. De får alltså chansen att sälja en klocka de inte behövt lagerhålla, vilket borde vara en bra affär för dem.
56k kunde han gå ner till, dvs knappt 10% och därmed 10k över gråisar.
Jag fattar att de inte kan hålla samma priser men 10% är att inte ens försöka skapa en schysst affär. 15% hade jag klippt till på, och då är det fortfarande 6k dyrare än C24.
Tycker också det låter dyrt vid jämförelse hos gråhandlare. Jag är själv ute efter en vit AT då min blåa fick gå. Den finns också med bra rabatt på tex. Ch24. Är det någon som köpt en omega från handlare på chrono24 som ni är nöjda med?
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Bestämde mig för att önska mig denna av frun för två år sedan.
Ingen har längtat till 40 som jag!

Magisk tavla, sekundvisaren i bästa stil (som jag f.ö just hyllat i Speedytråden), indexen som blir tjockare i alla ledder utåt, applicerade loggan, koniska kronan, bandhornen. Den bara ger och ger!!
20210911_100955.jpg

Jävligt svårfotat med alla reflektioner dock!
 
Topp