• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

Börjar kanske bli dags för service. Finns en uppsjö att välja mellan här i Stockholm; Omegas Boutique, Franks, Rob, Klockmaster, Swatch Group direkt. Någon som har erfarenheter att serva Omega via dessa, och vad kan man förvänta sig i kostnad och tidsåtgång för en första generationens AT med coaxial verket?
IMG_20251113_075443.jpg

Börjar kanske bli dags för service. Finns en uppsjö att välja mellan här i Stockholm; Omegas Boutique, Franks, Rob, Klockmaster, Swatch Group direkt. Någon som har erfarenheter att serva Omega via dessa, och vad kan man förvänta sig i kostnad och tidsåtgång för en första generationens AT med coaxial verket?
IMG_20251113_075443.jpg
Servat en Skyfall hos Swatch Group. Inga konstigheter, transparent och går både lämna in och hämta ut fysiskt på deras kontor om man själv har möjlighet till det - annars kan man skicka. Alternativt lämna in till Omegas fysiska butik då de skickar allt dit.

Servat en Skyfall hos Swatch Group. Inga konstigheter, transparent och går både lämna in och hämta ut fysiskt på deras kontor om man själv har möjlighet till det - annars kan man skicka. Alternativt lämna in till Omegas fysiska butik då de skickar allt dit.
Tack för tipset! De har kontor på Fridhemsplan om jag inte minns helt fel. Vad fick du betala och hur lång tid tog det?

Det kostar lika mycket (9 600 kr) oavsett var man väljer att lämna in den. Det kanske slår på ett par hundringar upp eller ner, men inga dramatiska skillnader. På Omegas hemsida finns alla priser och vad som ingår, väldigt transparent på så sätt. Fin klocka det där!

Edit: Citerade fel person. Det var menat till @Pentti.

Otroligt snygg! Är du nöjd?
Funderar på att köpa en när som helst
Av erfarenhet, försök hitta ett tidigt exemplar av denna generation med applicerade tim-markeringar - den senare som endast är målad upplevde jag dessvärre ha lite för mycket av en "budget" känsla, vilket inte är något man vill när man har en av Omegas vackraste klockor på handleden!

Av erfarenhet, försök hitta ett tidigt exemplar av denna generation med applicerade tim-markeringar - den senare som endast är målad upplevde jag dessvärre ha lite för mycket av en "budget" känsla, vilket inte är något man vill när man har en av Omegas vackraste klockor på handleden!
Håller med, bra tips. Det gör mycket för helhetsintrycket faktiskt.

Ja den sitter ok men på sistone började tänka att den borde vara lite mindre 😂kanske dump problem men är 38.5 verkligen mycket mindre ?
Ja det skulle jag tro. Antar 1mm mindre mellan bandhornen, kortare längd bandhorn till bandhorn och framförallt mindre tavla.

Jämför jag första generationen så sitter 39:an som en tallrik på mig, medan 36:an sitter fint.

Ja det skulle jag tro. Antar 1mm mindre mellan bandhornen, kortare längd bandhorn till bandhorn och framförallt mindre tavla.

Jämför jag första generationen så sitter 39:an som en tallrik på mig, medan 36:an sitter fint.
Exakt vad jag tänker . Egentligen är van att ha 44 breitling klockor men det som stör mig att när jag jämför AT med smpc den är större och borde vara mindre än dykare . Jag vet konstigt men det sitter djupt i hjärnan . 🙈
IMG_3945.jpeg

Behöver lite råd 😁. Ni som hade både 41.5 och 38.5 Aqua terra gen två . Hur upplevde ni storleken ? Har själv 41.5 och började tänka om den kanske är lite för stor …. Kanske mitt huvud 😂
IMG_3955.jpeg
Har inte haft 41,5 mm i generation två, bara 38,5 mm som jag har nu. Den är helt perfekt tycker jag. Hade 36 mm och 39,2 mm i generation ett förut, och 39,2 mm bärs ganska stort faktiskt. 36 mm var den bättre av de två på min handled. 36 mm i generation ett bärs ganska likt 38,5 mm i generation två. Är åtminstone min upplevelse.

Har inte haft 41,5 mm i generation två, bara 38,5 mm som jag har nu. Den är helt perfekt tycker jag. Hade 36 mm och 39,2 mm i generation ett förut, och 39,2 mm bärs ganska stort faktiskt. 36 mm var den bättre av de två på min handled. 36 mm i generation ett bärs ganska likt 38,5 mm i generation två. Är åtminstone min upplevelse.
Ja de känns snarlika. L2L är mer eller mindre samma på 36mm gen 1 och 38,5 gen 2. Skiljer 1mm.
Dessutom är mycket stål i bandhornen på 36mm gen 1 skulle jag säga. Den bärs klart större än motsvarighet från Rolex.

Exakt vad jag tänker . Egentligen är van att ha 44 breitling klockor men det som stör mig att när jag jämför AT med smpc den är större och borde vara mindre än dykare . Jag vet konstigt men det sitter djupt i hjärnan . 🙈
IMG_3945.jpeg
Förstår tanken, har själv grubblat över det då jag kör 2252 och 2504, båda 36mm.
Kom tillslut fram till att det är ett icke-problem som tur var. 😊
IMG_0095.jpeg

Ash dumma problem kanske vinter deprimerad 😂

Tillbaka
Topp