• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

MatteHalvar

Breitling
Samtidigt som jag lämnade in min Super Avenger så inhandlades Black Bay! Fullkomligt älskar den :)



FullSizeRender.jpg
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Det kom ett paket! Och eftersom jag rusade till urmakare för kontroll så blir det en iscensatt öppning, och inte den som skedde i bilen..



image.jpg


Väl inslaget!

image.jpg


Och där låg den som Jesusbarnet i sin krubba! En sigmatavla följde med! Trevligt!

image.jpg


I all sin prakt!

image.jpg


Och en wristshot!

image.jpg


Och en carshot!

Känslan då? Allt är förlåtet! Till och med tiden jag bar den breda Dieselklockan till en skjorta som var skrynklig när man köper den. Känner mig fulländad men det vet ju ni mycket väl att det bara är en tidsfråga innan den där känslan kommer igen..

Grattis grattis! :cigar:
 

MatteHalvar

Breitling
Din fina Longines Månfas (nr från vänster, övre raden). Funderat på att köpa in den i läder, hur är den? galet prisvärd verkar det som

Den är jättetrevlig! Köp! :) Jobbigt när den stannar och ställa in allt men har man en winder är det skönt :p Köpte den på Krons Ur här i Sthlm. Listpriset på den då för 1 år sedan var typ 28 500 SEK lr ngt sådant men jag fick windern + klockan för 28 000 totalt så det var skönt. Det rekommenderas att du köper till, om du inte redan har en dvs :)
 

Beech

Cartier
Fick hem ett paket idag, äntligen dags för en vettig klocka på armen. Nu sitter den dock inte på armen eftersom jag i sinnesförvirring packat ner mina mejslar i någon av de alla flyttkartongerna jag för tillfället äger. Nåväl några ivrigt tagna bilder blev det iaf och såsnart mejslarna hittat fram ska den bäras med glädje :)

IMG_0034.JPG
IMG_0035.JPG
IMG_0036.JPG
IMG_0037.JPG
IMG_0038.JPG
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Nytt kom igår.
Har saknat något i lådan som verkligen kan ta stryk när det behövs. Något som verkligen kan agera beater.
Kriterier som skulle uppfyllas var:
Vattentät
Stryktålig
Snygg?! (Allt är relativt)
Prisvärd

Efter att ha sorterat bort skx007 och några andra vanliga kandidater insåg jag att det är ju en G—shock jag ska ha!

IMAG1267.jpg
IMAG1268.jpg

Ett på armen
IMAG1270.jpg

Ultrabeater!
 

Limpas

Cartier
Nytt inkom idag. Det var på tiden kan man säga! Har länge letat efter det rätta valet för att "crank it up a notch" från Seikodykarna jag tidigare kört med största delen av tiden. Har tidigare suktat efter en U1, men kommit fram till att den är för stor för mig. Började istället jaga något i en lagom storlek som skulle funka till det mesta. Efter att ha läst recensionen här på KS och kollat hundratals bilder så hade jag bestämt mig, jag skulle ha en Sinn 556i. Med förväntningar i högsta hugg började jakten som till slut mynnade ut i ett köp.

Fruktansvärt nöjd med uppfyllda förväntningar. Storleken passar mig perfekt och tycker om att den är så enkel men ändå så ruggigt välbyggd och ordentligt vattentålig. Sinn har lyckats riktigt bra med denna pjäs om ni frågar mig. Stort tack till JayJay för en väldigt lyckad och trevlig affär.

DSC_1291.JPG


DSC_1300.JPG
 

Bilagor

  • DSC_1297.JPG
    DSC_1297.JPG
    77.8 KB · Visningar: 74
Topp