• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Nu var det dags, hellre sent än aldrig!
Inköpt är alltså Maurice Lacroix Mysterious Secounds, limiterad till 125 bitar.
Det finns enbart 500 klockar med denna typ av rörelse på sekund visare i världen.
(
) Denna modell finns inte längre att fåtag i av AD.
Inuti sitter In-house verket Calibre ML215. Om jag får säga det själv så är det en sju-helvets dinka!

2222.png
21.jpeg

Säg till om ni vill se fler bilder!

Grymt! Grattis!

Då var det dags!
Efter ett år med min Omega 2541 80 00 från 99/00 och batteri var det dags för något nytt :)

Har letat en stund efter en Sub men har på senare tid börjat snegla en hel del på GMT'n.
Valet mellan nytt/vintage var nog ganska enkelt, som amatör vill man inte gå på några fällor på en vintage-klocka så valet på en lite nyare klocka blev ganska enkelt.

Hittade en annons på nätet om en GMT 116710LN som jag fastnade för och efter lite mailandes under gårdagen så möttes vi idag upp för en kontroll på Rob och sedan en smidig affär!

Det blev alltså en GMT 116710LN full-set. Bilder nedan :)

Smart val. Smart att ses på Rob för att få den verifierad. Smart med lätt begagnad. Grattis till en superfin klocka.

Nu var det dags, hellre sent än aldrig!
Inköpt är alltså Maurice Lacroix Mysterious Secounds, limiterad till 125 bitar.
Det finns enbart 500 klockar med denna typ av rörelse på sekund visare i världen.
(
) Denna modell finns inte längre att fåtag i av AD.
Inuti sitter In-house verket Calibre ML215. Om jag får säga det själv så är det en sju-helvets dinka!

Säg till om ni vill se fler bilder!

Riktigt schysst! Givetvis vill vi se fler bilder! :)

Nu ska ni få se nåt alldeles utsökt! Fick hem ett trevligt paket från vår egen zodiac-hjälte Eric jajjamensan p (för rätt längesen)
uploadfromtaptalk1424110574383.jpg
uploadfromtaptalk1424110753476.png
uploadfromtaptalk1424110787571.jpg
uploadfromtaptalk1424111025901.jpg

Kan bara tänka mig hur mycket det måste svida i ögonen för en som inte har en zodiac sjödrake i sin ägo.
Varnar för beroende, väldigt härliga klockor dethär, förmodligen världens snyggaste gummiband till.
Stort tack hur som heldt till herr jajjamensan för trevliga överraskningar i paketet och fina tips!

Då kom det ett litet paket från Turin....

IMG_7494.jpg

Välpaketerat...

IMG_7496.jpg

Under papper och plast finner man...

IMG_7500.jpg

Och vidare...

IMG_7501.jpg

Riktigt fin...

IMG_7502.jpg

Ojojoj, äntligen...

IMG_7506.jpg

Svängde förbi Rob Engström efter jobbet och fick länken justerad, NO CHARGE - snacka om kundbemötande, jag vet ju var denna pjäs ska servas i framtiden!

IMG_7508.jpg

Toknöjd givetvis, kan inte slita ögonen från den!

Tokfin! Precis vad man själv letar efter du får gärna skicka pm med vad du fick ge.

M

Blir bara en snabb öppning idag. Eller öppning är väl för mycket sagt, då behöver man ju en låda att öppna.
Och just lådan var bortstädad när jag köpte den så den får jag lite senare i veckan.
Utöver det så var det fantastisk service som vanligt från Patric på Nymans, tack! :)

Denna gång blev det en klocka som jag tittat på en längre tid men det har aldrig blivit av av olika anledningar.
En sportklocka som med åren har blivit ett dress ur.
Men jag tycker även att den passar perfekt som kontrast till betydligt mer ledig klädsel som jeans eller shorts och t-shirt.

Nog med snick snack.. Här kommer den:

Jaeger LeCoultre Reverso Grande Taille

Förvänta er en kostym bild i morgondagens "dagen klocka" tråd ;)
image.jpg

image.jpg

image.jpg

Blir bara en snabb öppning idag. Eller öppning är väl för mycket sagt, då behöver man ju en låda att öppna.
Och just lådan var bortstädad när jag köpte den så den får jag lite senare i veckan.
Utöver det så var det fantastisk service som vanligt från Patric på Nymans, tack! :)

Denna gång blev det en klocka som jag tittat på en längre tid men det har aldrig blivit av av olika anledningar.
Men jag tycker även att den passar perfekt som kontrast till betydligt mer ledig klädsel som jeans eller shorts och t-shirt.

image.jpg

image.jpg

image.jpg
Grattis! Skulle vara riktigt intressant att se hela din samling!

image.jpg

image.jpg

image.jpg
Stort grattis Niklas gillar dina val!

image.jpg

image.jpg

image.jpg
Jag suktar efter 1931an, men din är super fin den med! Grattis:)

En av de första klockorna jag köpte var en G-shock. Älskade den och använde den frekvent.
Dum som jag var tänkte jag att "nu har jag ju en massa automatare och andra roligare klockor, vad ska jag då med den till?" och sålde klockan på Tradera..

I efterhand har jag ångrat det men inte riktigt kunna rättfärdiga ett nyköp eftersom jag redan har köpt en annan G-shock.
När då denna dök upp på forumet så kunde jag inte låta bli.

Fick den levererad direkt hem idag. Service kallar jag det! :)

Blir alltså ingen paketöppning men allt ett nytillskott:
2015-02-18 13.10.05.jpg

Och en rinnande vatten-bild:
2015-02-18 13.11.28.jpg

Har inte varit såhär nöjd med ett klockköp på länge. Trots att det är en G-shock :D

Tack MalmöKlockarn för en snabb smidig och trevlig affär!

En av de första klockorna jag köpte var en G-shock. Älskade den och använde den frekvent.
Dum som jag var tänkte jag att "nu har jag ju en massa automatare och andra roligare klockor, vad ska jag då med den till?" och sålde klockan på Tradera..

I efterhand har jag ångrat det men inte riktigt kunna rättfärdiga ett nyköp eftersom jag redan har köpt en annan G-shock.
När då denna dök upp på forumet så kunde jag inte låta bli.

Fick den levererad direkt hem idag. Service kallar jag det! :)

Blir alltså ingen paketöppning men allt ett nytillskott:
2015-02-18 13.10.05.jpg

Och en rinnande vatten-bild:
2015-02-18 13.11.28.jpg

Har inte varit såhär nöjd med ett klockköp på länge. Trots att det är en G-shock :D

Tack MalmöKlockarn för en snabb smidig och trevlig affär!
Fan det va alltså du som klippte den före mig. :(

Jahapp, då var det dags även för mig.

Har legat lågt på klockfronten ett tag då en massa andra tråkiga kostnader hela tiden dykt upp och lagt planer på ett nyförvärv på is.

Hursomhelst så damp dennna ned på postens företagscenter idag:

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Fick tag i den här på forumet vilket känns som det trevligaste sättet att köpa begagnade klockor på i SE
Detta är min även första Rolle så det är ju lite extra roligt förstås :)

Tillbaka
Topp