Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis till en bra refAD hörde av sig så det var bara att knata iväg på lunchen!
![]()
![]()
En Datejust 36 (126234)!
![]()
Och ett WS såklart!
![]()
Är det fejk-diamanter?Ett paket kom lastat med en Orient day date sapphire aka President. Ref: Ev0J001B
Den ankom alldeles lagom i tid, exakt 10 dagar före beräknad födsel av min andre son.
Passar på att tacka användaren @Watchcollector.se för rariteten. Detta var mitt första köp på Ks och kunde inte varit mer nöjd med vare sig klockan eller försäljaren.
Otroligt välpaketerat
![]()
Även varsamt paketerat här
![]()
Förvånansvärt fint skick på lådan
![]()
Ett litet hemligt meddelande till mig
![]()
Skönheten själv!
![]()
![]()
Kom med fullset, allt inkluderat tom klistermärken.(det vita pappers emballaget som omsluter klocklådan kom inte med på bild men var inkluderad även det)
![]()
![]()
![]()
Helt otroligt nöjd!
![]()
Och sist men inte minst. Stort tack till Ks! Detta community är helt underbart och jag är jätte glad att jag får ta del av allt det underbara som skapas här, en vilsen klockentusiast har hittat hem
Nej äkta såklartÄr det fejk-diamanter?
Hahaha måste vara det! Väger väl en hel del också med tanke på mängden guld som gått åt till det där presidentarmbandet.Nej äkta såklart![]()
Exakt så är det ju! Du låter som en person som är van vid att handskas med prima grejer av hög kvalitetHahaha måste vara det! Väger väl en hel del också med tanke på mängden guld som gått åt till det där presidentarmbandet.
Ja det är ju en fin modell som den försöker efterlikna så förstår populäritet.Exakt så är det ju! Du låter som en person som är van vid att handskas med prima grejer av hög kvalitet... Nää men skämt åt sido nu innan detta spårar, ursäkta mitt kanske lite spydiga svar innan. Klockan är tillverkad av Orient vilket är kända för sina budget klockor som levererar kvalitet långt över sin prislapp.
Modellen är en så kallad homage till Rolex Day Date President. Klockan har slutat producerad sen länge och är väldigt eftertraktad pga sin likhet med originalet samt den begränsade tillgången.
Det är ett jubilee armband.Hahaha måste vara det! Väger väl en hel del också med tanke på mängden guld som gått åt till det där presidentarmbandet.
Cool klocka! vad är pengen?Nytt in idag!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Seiko Astron SBXY065
JDM-modell
Titan
Safirglas med AR
Enligt uppgift monterad i GS-fabriken
41.4 mm
Dual-time
Radiosynk
Solar
Första intrycket är att det är galet mycket klocka för pengen!![]()
Fick den för 9.500:- klappat och klart inkl fraktCool klocka! vad är pengen?
8 månader?8 månaders väntan är över. Och det var så värt.
Ja, idén med den här började bara med några specs och ritningar. Man fick beställa då utan ens någon prototyp. Jag la beställning i juni.8 månader?
Absolut.Jag vet inte om tråden tillåter viss utsvävning men nu blev jag nyfiken.
Det här är nåt samarbete mellan The Grey Nato-podden och CWC eller?
Jag lyssnar på dem sporadiskt men föredrar Hodinkee då jag är mindre intresserad av deras äventyr, humble bragging om att det är så jobbigt att åka jorden runt i jobbet osv eller EDC.
Men podden ÄR kvalitativ, det ger jag dem!
Vill du berätta lite om klockan?![]()
Absolut.
För de som inte känner till The Grey Nato podden har funnits sen 2016 och det är James Stacey (numera Editor in Chief Hodinkee) och Jason Heaton som pratar om mycket dykningcentrerad äventyr, allmänt ”gear”nörderi men mest klockor (mycket focus är tooliga klockor, Seiko, Sinn, Tudor etc.)
Ungefär 3 års sedan killarna tog det till annan nivå och började med subscription modellen som erbjöd en extra avsnitt i månaden samt tillgång till TGN Crew Slack community där likeminded folk kunde umgås online och chatta vidare kring mestadels ämnen som podden handlar om (bilar, äventyr, gear, men mest klockor)
Samtidigt TGN Crew blev större (2-3 tusen pers) det växte idén att skapa en Crew Watch som i somras blev introducerad av J&J där dom lyckades samarbeta med CWC och byggde helt enkelt deras drömklocka.
När den presenterades CWC öppnade en kort period fönster för beställningar som skulle begränsas med max 500 klockor. Om jag minns rätt så blev det totalt 378 klockor.
För mig var no brainer, hakade på. Det var rätt så kul också då fick vi följa hela processen från design till leverans med uppdateringar från CWC.
Specs som intressanta;
Första grade-5 Titanium
Fixed strap bars
Safirglas
GMT bezel
Orange tipped sekundvisare
Ingen Quartz text