• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Jahapp, då var det dags även för mig.

Har legat lågt på klockfronten ett tag då en massa andra tråkiga kostnader hela tiden dykt upp och lagt planer på ett nyförvärv på is.

Hursomhelst så damp dennna ned på postens företagscenter idag:

Grattis! Nu blir jag ännu mer sugen på Batman. Vad är det för årtal på denna GMT2?

Fick tag i den här på forumet vilket känns som det trevligaste sättet att köpa begagnade klockor på i SE
Detta är min även första Rolle så det är ju lite extra roligt förstås :)

Grattis! Nu blir jag ännu mer sugen på Batman. Vad är det för årtal på denna GMT2?

Tack!
Denna är från 2013.
Det är ingen större skillnad mellan åren för GMT med svart vridring. Lumen blev, precis som på Subarna, blå någon gång under 2013. Tidigare var den grön. Annars samma klocka vad jag förstått.

Batman är så jäkla grym. Hade jag haft möjlighet hade jag valt den före den svarta :)

Har legat lågt på klockfronten ett tag då en massa andra tråkiga kostnader hela tiden dykt upp och lagt planer på ett nyförvärv på is.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Fick tag i den här på forumet vilket känns som det trevligaste sättet att köpa begagnade klockor på i SE

Grattis till första Rollen! En perfekt sådan :)

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Bästa valet, stort grattis!

Hej igen!
Jag får faktiskt säga igen när min senaste klocköppning var i måndags, dock kommer det nog att dröja lite till nästa gång. Då en klocka med vit eller blå urtavla. Denna gång blev det en Sinn som så många rekommenderar.
21.jpg
22.jpg
23.jpg
24.jpg

Jag kan inte säga annat än att jag är mycket nöjd!!!
Trevlig helg på er!

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Tjusigt, stort grattis!

Hej igen!
Jag får faktiskt säga igen när min senaste klocköppning var i måndags, dock kommer det nog att dröja lite till nästa gång. Då en klocka med vit eller blå urtavla. Denna gång blev det en Sinn som så många rekommenderar.
21.jpg
22.jpg
23.jpg
24.jpg

Jag kan inte säga annat än att jag är mycket nöjd!!!
Trevlig helg på er!

Välkommen I klubben!

:)

M

Är väl min tur att bidra i den här tråden någon gång också.

Behövde en beater som inte kostade så mycket sekundvisare och gärna ok lume på visarna. Kollade runt lite och till slut beställde jag ett paket som damp ner i brevlådan för några veckor sedan.

Ordentligt med frimärken och lite text på ryska bådar gott!
2015-02-05 11.26.37.jpg

Inuti låg en liten härlig plastlåda.
2015-02-05 11.28.35.jpg

Och i den låg en klocka med kanske världens rassligaste länk? Måste bytas till nato asap!
2015-02-05 11.29.52.jpg

Till sist kommer wristshottet efter några veckors användning i klättergymmet.
2015-02-23 00.00.39.jpg

Ny på forumet, så detta blir min första men garanterat inte sista paketöppning. Blev medlem på sidan för att läsa mer och ställa frågor om Oris Aquis, en klocka jag nästintill hade bestämt mig för att köpa till mig själv i 30-årspresent. Dock svängde detta efter att ha läst minst 15 timmar på forumet den senaste veckan(sitter i "karantän" då jag bytt jobb till konkurrerande verksamhet, så tid finns) och kommit fram till att jag nog tror att Orisen är lite för toolig och stor för min handled samt min stil. Började läsa om Longines Hydroconquest som rosas på både detta forum och andra, och sedermera blev detta mitt kliv in i det mekaniska urets värld :)
Paketet hämtat från posten.
image.jpg

Min lilla tvååring var minst lika nyfiken på lådans innehåll, en framtida entusiast månne?:)
image.jpg

image.jpg

Som många nämnt tidigare upplever jag att boxen håller väldigt hög kvalité i förhållande till prisklassen!
image.jpg

Välplastad!
image.jpg

Ute i det fria :)
image.jpg

Tillsammans med min beater/ständiga följeslagare de senaste 4 åren, Certina DS Spel Chrono
image.jpg

Och slutligen ett handledsskott, nu skall bara länken kortas så kommer den sitta på för det mesta tillsvidare.
image.jpg

Har beställt ett natoband i färgen navy, dock var länken snyggare än väntat så får se vad jag kör på, men kan va skönt att ha lite variation! Tack för alla råd och expertis som finns på forumet so far!

Tillbaka
Topp