• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Haha SNKK-kavalkaden, fick min idag med en 45a!

IMG_4375.JPG

Det kom en avi i lådan...

image.jpg

221 g. Nästan lite filmtitel över det.

image.jpg

Tja, väl specificerat var det ju i alla fall.

image.jpg

Bubbelplastexrrrrrrravaganza!

image.jpg

Mmmmm. Vintage.

image.jpg

Slutligen det obligatoriska wristshotet.

image.jpg

Så, nu är nytillskottet hemma, nylevererat från down under. Har varit sugen på någon GMT länge. I den bästa av världar där pengar inte är ett issue hade jag gärna sportat en 1655 eller en bakelit-GMT Master, men det ligger just nu helt utom räckhåll. Så då får det bli en klart underskattat Seiko, en 6117-8000. Fick tag i en i riktigt hyggligt skick. Lite småmärken i vridringen, men annars riktigt fin. Otrolig sunbursttavla i gråbrunt, magiskt fint ljus i den. Serienumret säger 1969. Och otroligt nog är det fortfarande hyggligt liv i lumen. Vet inte vad de använt, men vad det än är är det något Homer Simpson inte skulle skämmas för på jobbet.
Fan va fina de där är! Grattis!
Relumed maybe?

Blev en rymdkronograf för mig. Dock inte den som sitter på var mans handled utan den som är gjord för kosmononauterna i öst.

Har varit ute efter en kronograf som tål lite skit sen ett tag tillbaka. Tittat mest på Sinn's dykarkronos men när denna dök upp var valet självklart.
Fördelarna är många:
38-39mm stor
20 atm
Men först och främst är det urverket som gör den till en vinnare, Lemania 5100.
Detta verk ska vara mycket tåligare i sin konstruktion än andra delikata kronografverk. Centrerad minuträknare är "the shit", så mycket snyggare och lättläst i min bok. Gör dessutom att man får plats med en 12/24-visare kl1200.

Fortis Cosmonauts Chronograph
image.jpg

Fortis har en tendens att ha allt för mycket info (text) på sina tavlor tycker jag men på denna modell balanseras det upp med en logo vid sekunden. Måste bara ta reda på vad den representerar, antagligen något rymdmission.

Nu återstår att hitta något band till denna. Lutar lite åt kardborre för att följa rymdtemat.
Tips mottages gärna!

En kul sidohistoria är att i en av de mest eftersökta Speedmastermodellerna sitter just
Lemania 5100.

Slank in på Rob Engström och hämtade upp min beställning i tisdags
Ber om ursäkt för dåliga mobilbilder

Denna låda är en vanlig syn på forumet

20150611_170446.jpg

Det här är vad som döljer sig:

20150611_170331.jpg

En trevlig bekantskap

20150611_170521.jpg

In action

20150611_170655.jpg

20150611_170638.jpg

Och i vila
20150611_170859.jpg

Tack till Rob Engström för trevlig bemötande och Spencer66 för input :):):)

Senast ändrad:
Ingen direkt paketöppning men jag såg på ett youtubeklipp av någon anledning att de hade gjort en riktigt bra klocklåda att ha med på resan och dylikt :)

IMG_3090.png

Och efter lite pillande med skumplast osv så...

IMG_3091.png

Ber om ursäkt för att bilderna blev som de blev (fråga mig inte varför). Men en riktigt bra klocklåda att ha med sig på resan, de tål tydligen riktigt hårda tag :)
Rekommenderas!

20150611_170446.jpg

20150611_170331.jpg

En trevlig bekantskap

20150611_170521.jpg

In action

20150611_170655.jpg

20150611_170638.jpg

Och i vila
20150611_170859.jpg

Snygg! En av de snyggare nya DJ jag sett faktiskt då jag inte brukar vara något vidare fan av dem.

Grattis!

Jag är inte så duktig på varken fotografering eller spänningsbyggande... Men jag tänkte försöka!

Av en slump gick jag ifrån mina planer om en 114060 innan sommaren och landade på denna. Med slump menar jag ett fantastiskt bra pris som har skapat debatter här på forumet under ett par dagar. Jag är lite av en köp först och tänk efter sen person vilket har resulterat i ett antal nervösa samtal till både FedEx och Erik på Mrwatches där jag köpte klockan.

Jag vill inte ge mig in i någon vidare debatt gällande val av leverantör, för mig funkade allt från order till leverans hur bra som helst, Erik på Mrwatches har varit grymt tillmötesgående och förstående. Klockan blev en dag försenad, men det kan man (nästan) leva med. ;)

Boxen...

IMG_5779.JPG

Inuti. Certifikatet är stämplat och daterat av Spansk AD - Calvo Joyeros.

IMG_5781.JPG

En sista bild på innerboxen.

IMG_5782.JPG

Men vad i hel...

IMG_5784 (kopia).jpg

Nej, skämt och sido, presenterar glatt nyförvärvet, Omega Seamaster 300!

IMG_5783.JPG

Wristshot på alldeles för stor länk!

IMG_5785.JPG

Ikväll blir det Foo Fighters med lite fokus på armen kanske... :)

Jag är inte så duktig på varken fotografering eller spänningsbyggande... Men jag tänkte försöka!

Av en slump gick jag ifrån mina planer om en 114060 innan sommaren och landade på denna. Med slump menar jag ett fantastiskt bra pris som har skapat debatter här på forumet under ett par dagar. Jag är lite av en köp först och tänk efter sen person vilket har resulterat i ett antal nervösa samtal till både FedEx och Erik på Mrwatches där jag köpte klockan.

Jag vill inte ge mig in i någon vidare debatt gällande val av leverantör, för mig funkade allt från order till leverans hur bra som helst, Erik på Mrwatches har varit grymt tillmötesgående och förstående. Klockan blev en dag försenad, men det kan man (nästan) leva med. ;)

Boxen...

IMG_5779.JPG

IMG_5781.JPG

IMG_5782.JPG

Men vad i hel...

IMG_5784 (kopia).jpg

IMG_5783.JPG

IMG_5785.JPG

Snygg dykare! Grattis!

Boxen...

IMG_5779.JPG

IMG_5781.JPG

IMG_5782.JPG

Men vad i hel...

IMG_5784 (kopia).jpg

IMG_5783.JPG

IMG_5785.JPG

Stort grattis!:D Min hälsar!
image.jpg

20150611_170446.jpg

20150611_170331.jpg

En trevlig bekantskap

20150611_170521.jpg

In action

20150611_170655.jpg

20150611_170638.jpg

Och i vila
20150611_170859.jpg

Stiligt! Grattis!

Kom ett paket idag...
2015-06-12 18.08.58.jpg

Vad kan det vara...?
2015-06-12 18.10.23.jpg

En Seiko såklart! SNKK55K1 närmare bestämt. Tack till yonsson för tipset :)
2015-06-12 18.11.28.jpg

Trevlig klocka till klart överkomlig peng!
2015-06-12 21.20.31.jpg

Day/date och display case-back - inte dumt!
2015-06-12 21.22.31.jpg

Klart godkänd dressare till både jobbet och krogen. Trevlig helg!
2015-06-12 21.20.48.jpg

Tillbaka
Topp