• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Nu blev det aldrig någon öppning. Hade för bråttom. Men nu är första rolexen här!
image.jpg
Helt underbar, jag är avis...
Stort grattis!

Nytt blod in till samlingen!
Fint paket!
box.jpg
Mycket papper...
_DSC_0239.JPG.jpg
En Tag Heuer!
_DSC_0243.JPG.jpg
Inte den roligaste boxen...
_DSC_0246.JPG.jpg

En Monaco
_DSC_0251.JPG.jpg
Klockan jag velat ha i min ägo sedan tonåren, dock så har det alltid kommit andra klockor emellan.
_DSC_0264.JPG.jpg
Sitter som ett smäck, tjockleken/höjden på boetten känns inte för stor.
_DSC_0268.JPG.jpg

Baksidan visar inte mycket, men är ändå något att vila ögat på.
_DSC_0293.JPG (1).jpg
Tavlan är magisk, den är grymt vacker och skiftar hejvilt.
_DSC_0285.JPG.jpg

Ref: caw2111
Mått: 39 x 39 mm, rektangulär
Tjocklek: 14.5 mm
Gångreserv: 42 timmar
Vattentät: 100m
_DSC_0255.JPG.jpg

Senast ändrad:
Riktigt snygg, vad heter modellen? Och om jag får fråga vad kostade den? Du får gärna PMa om du inte vill skriva här!

Det är en revue thommen XL diver chrono 17571.6 tror det är ngt som görs för tyska marknaden av grovana under namnet revue thommen som dom äger rättigheterna till.

Eta7750 okänd finnish på verket men allt linjerar fint och fungerar som 7750 skall. Kontrollmätning pågår av verket, tar nog ngn månad innan resultat kan fastställas, initialt ngt snabb vilket är normalt.

Överlag bra finnish, inte rolex klass men helt ok, lite enklare men jämfört med andra billigare ur med samma verk intet sämre ( av det jag testat. Dvs), vridningen har jag kört runt idag, den kändes trög vid uppackning men börjar ordna te sig. Länken ok, men inte i klass med dyrare ur, enkelt att fixa till själv iaf. Snabbtestat lumen, inget märkvärdigt får se inatt hur länge det glöder. Tavlan är mkt trevligt mattsvart och neutral ( finns en variant med panda dail också dock annan ref. Och lite annan boett)

Nu till det riktigt trevliga, säljes/auktioneras frekvent på ebay.de till riktigt humana priser. Mcarthurs heter säljaren. Bra tips är att se till att vara tvåa på aktionen, dvs näst högsta budet, säljaren ger andra chans genom ebay. Kapade 65 eur på det sättet!
Mellan 600- 700 eur har dom gått senaste tiden!
Happy bidding!

PS den är rätt fet! Inget man smyger in under finskjortan direkt. Gissar 18mm med ett par öl i synfältet.....(bifogar snusref!)
image.jpg

Edit: lume obefintlig efter 30min, kasst men går ju att fixa om man vill.

Senast ändrad:
Fint paket!
.Klockan jag velat ha i min ägo sedan tonåren, dock så har det alltid kommit andra klockor emellan.
Grattis!
Riktigt kool tavla på denna ref:)
Hur känns det att fått hem en klocka som du suktat efter så länge?

• Like
Reactions: Kim
Grattis!
Riktigt kool tavla på denna ref:)
Hur känns det att fått hem en klocka som du suktat efter så länge?
En riktigt skön känsla! Steve Mcqueen var en skön snubbe, Bullitt och Le Mans gjorde han bara coolare. Han hade en Monaco i Le Mans dock annan ref men med blå tavla. Så under hela uppväxten har jag sagt att någon gång ska jag ha en blå Monaco...check :)

Varnar för bildtungt inlägg! Det hela började när jag fick se en SM300c på ett custom strap på Instagram för ett tag sedan. Jag fick inspiration och började leta runt på diverse europeiska sidor efter något som skulle kunna klä denna skönhet. Efter mycket om och men hamnade jag på en Australiensisk sida (Bas & Lokes) som hade ett gediget utbud av handgjorda straps. Valet föll på ett mocka band i färgen tan coffee. Servicen därefter har varit helt fenomenal, allt från e-post med tack och information om när och hur de tillverkade bandet, till handskrivna lappar med lyckönskningar osv. Väldigt trevligt bemötande.

När vi kom hem från landet idag låg avin innanför dörren och jag sprang ner till posten för att hämta ut paketet.

Självklart hade tullen varit i farten och kontrollerat innehållet...
IMG_6167.JPG

både tullen och postnord tog rikligt betalt för sina ansträngningar.

IMG_6168.JPG

IMG_6169.JPG

IMG_6172.JPG

IMG_6174.JPG

IMG_6175.JPG

IMG_6177.JPG

Tack för er tid! :)

Fint paket!
box.jpg
Mycket papper...
_DSC_0239.JPG.jpg
En Tag Heuer!
_DSC_0243.JPG.jpg
Inte den roligaste boxen...
_DSC_0246.JPG.jpg

En Monaco
_DSC_0251.JPG.jpg
Klockan jag velat ha i min ägo sedan tonåren, dock så har det alltid kommit andra klockor emellan.
_DSC_0264.JPG.jpg
Sitter som ett smäck, tjockleken/höjden på boetten känns inte för stor.
_DSC_0268.JPG.jpg

Baksidan visar inte mycket, men är ändå något att vila ögat på.
_DSC_0293.JPG (1).jpg
Tavlan är magisk, den är grymt vacker och skiftar hejvilt.
_DSC_0285.JPG.jpg

_DSC_0255.JPG.jpg

Grattis till en både fin och rolig klocka med en gedigen historia!

• Like
Reactions: Kim
Är den ok på forumet?

Finns plankningar från Seiko, Certina, Tissot, Tag heuer m.fl på modeller från diverse andra märken. Till och med rolex plankade ju Steinhart och Alpha som var före med en helgrön sub (ja jag vet det är en dum liknelse, men väl ändå). Står ju inte något märke som någon annan har trademark på vad jag vet. Har jag fel rättar jag in mig i din tolkning självfallet. Men om inte är det inte lite tröttsamt att dra igång ännu en homagediskussion igen? Alternativt frågar du forumledningen om råd innan du postar så vet du svaret direkt om den är ok eller inte.

I all välmening.

Finns plankningar från Seiko, Certina, Tissot, Tag heuer m.fl på modeller från diverse andra märken. Till och med rolex plankade ju Steinhart och Alpha som var före med en helgrön sub (ja jag vet det är en dum liknelse, men väl ändå). Står ju inte något märke som någon annan har trademark på vad jag vet. Har jag fel rättar jag in mig i din tolkning självfallet. Men om inte är det inte lite tröttsamt att dra igång ännu en homagediskussion igen? Alternativt frågar du forumledningen om råd innan du postar så vet du svaret direkt om den är ok eller inte.

I all välmening.

Helt ärligt så tänkte jag bara på att Marina militare inte är tillåtet och drog en parallellt till denna :)

:als:
Helt ärligt så tänkte jag bara på att Marina militare inte är tillåtet och drog en parallellt till denna :)

Ah ok, det är ju en annan femma. Tycker gruppo gamma är lik men inte för lik, de verkar kämpa lite mer för att komma ifrån panerai helt (om man kollar deras hemsida. Första modellen var extremt lik). Även fast det finns klara likheter såklart. Förhoppningsvis blir det fler olikheter ju mer klockor som säljs och märket växer. Eller så blir det som steinhart bara värre och värre :facepalm::rolleyes: (fast jag vill fortfarande ha en triton om den görs i 40mm)

• Like
Reactions: ZQT
Nu ni!

Min drömklocka har landat! Jag fick äran att köpa den av @Uffe och det är jag väldigt glad över! Fantastisk person att göra affär med.

Nu över till packetöppningen!

Bra med bubbelplast!
LnCn5xO.jpg

Låt oss öppna lite till
WiAJO1A.jpg

Detta är väl ingen klocka?
DMbY3Zh.jpg

Denna då?
ROzCyGi.jpg

Men nu så!
E9pip8Q.jpg

Tyvärr har jag en sketen lånetelefon just nu kombinerat med en adrenalinstinn Belic, så ni får ha överseende gällande kvalitén på bilderna. En jäkligt fin 116520! Hittar inte ens en hairline utanför spännet :cigar:

Återigen stort tack till @Uffe

Nu ni!

Min drömklocka har landat! Jag fick äran att köpa den av @Uffe och det är jag väldigt glad över! Fantastisk person att göra affär med.

Nu över till packetöppningen!

Bra med bubbelplast!
LnCn5xO.jpg

Låt oss öppna lite till
WiAJO1A.jpg

Detta är väl ingen klocka?
DMbY3Zh.jpg

Denna då?
ROzCyGi.jpg

Men nu så!
E9pip8Q.jpg

Tyvärr har jag en sketen lånetelefon just nu kombinerat med en adrenalinstinn Belic, så ni får ha överseende gällande kvalitén på bilderna. En jäkligt fin 116520! Hittar inte ens en hairline utanför spännet :cigar:

Återigen stort tack till @Uffe
Stort grattis till det nya uret! :) trevlig helg

Varnar för bildtungt inlägg! Det hela började när jag fick se en SM300c på ett custom strap på Instagram för ett tag sedan. Jag fick inspiration och började leta runt på diverse europeiska sidor efter något som skulle kunna klä denna skönhet. Efter mycket om och men hamnade jag på en Australiensisk sida (Bas & Lokes) som hade ett gediget utbud av handgjorda straps. Valet föll på ett mocka band i färgen tan coffee. Servicen därefter har varit helt fenomenal, allt från e-post med tack och information om när och hur de tillverkade bandet, till handskrivna lappar med lyckönskningar osv. Väldigt trevligt bemötande.

När vi kom hem från landet idag låg avin innanför dörren och jag sprang ner till posten för att hämta ut paketet.

Självklart hade tullen varit i farten och kontrollerat innehållet...
IMG_6167.JPG

både tullen och postnord tog rikligt betalt för sina ansträngningar.

IMG_6168.JPG

IMG_6169.JPG

IMG_6172.JPG

IMG_6174.JPG

IMG_6175.JPG

IMG_6177.JPG

Tack för er tid! :)

Fantastiskt fin kombi, passar perfekt.
Snyggare än så blir det nig inte...

Jaha, då var det dags! Min första klocka.. Har funderat ett bra tag men till slut körde jag på en sån här. Herregud vad lycklig jag är!
image.jpg

Grabben hjälper till med uppackning..
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Brunt band funkar!
image.jpg

Vilken första klocka, inte illa, hur fin som helst, Stort grattis! När du sedan ska byta/köpa ny är det bara att höra av sig. ;)

Tillbaka
Topp