Helt underbar, jag är avis...Nu blev det aldrig någon öppning. Hade för bråttom. Men nu är första rolexen här!
Stort grattis!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Helt underbar, jag är avis...Nu blev det aldrig någon öppning. Hade för bråttom. Men nu är första rolexen här!
Skitsnygg!Nu blev det aldrig någon öppning. Hade för bråttom. Men nu är första rolexen här!
Riktigt snygg, vad heter modellen? Och om jag får fråga vad kostade den? Du får gärna PMa om du inte vill skriva här!
En grym all-rounder som funkar till det mesta Stort grattis!Nu blev det aldrig någon öppning. Hade för bråttom. Men nu är första rolexen här!
Grattis!
Äntligen min!
Efter en hel del försäljningar igår + ett inbyte så är den hemma , nu har jag plötsligt två guld/stål rolex - en sub o nu en gmt. Detta hade jag inte trott om någon hade frågat mig för ett halvår sedan.....
Inte så lik? Morgontrött som jag är skrollar jag igenom inlägget och konstaterar att han köpt en panerai och världen vänds upp och ner inlägget efterSnygg och inte så lite lik en Panerai
Läste att den hade Seiko-verk. Var köpte du någonstans?
"Inte så LITE lik" skrev jag. Dags att vakna!Inte så lik? Morgontrött som jag är skrollar jag igenom inlägget och konstaterar att han köpt en panerai och världen vänds upp och ner inlägget efter
Helvete. Nä, går och lägger mig igen bara. Försöker igen imorn."Inte så LITE lik" skrev jag. Dags att vakna!
Grattis!Nytt blod in till samlingen!
Fint paket!
.Klockan jag velat ha i min ägo sedan tonåren, dock så har det alltid kommit andra klockor emellan.
Ref: caw2111
Mått: 39 x 39 mm, rektangulär
Tjocklek: 14.5 mm
Gångreserv: 42 timmar
Vattentät: 100m
En riktigt skön känsla! Steve Mcqueen var en skön snubbe, Bullitt och Le Mans gjorde han bara coolare. Han hade en Monaco i Le Mans dock annan ref men med blå tavla. Så under hela uppväxten har jag sagt att någon gång ska jag ha en blå Monaco...checkGrattis!
Riktigt kool tavla på denna ref
Hur känns det att fått hem en klocka som du suktat efter så länge?
Nytt blod in till samlingen!
Fint paket!
Mycket papper...En Tag Heuer!Inte den roligaste boxen...
En MonacoKlockan jag velat ha i min ägo sedan tonåren, dock så har det alltid kommit andra klockor emellan.Sitter som ett smäck, tjockleken/höjden på boetten känns inte för stor.
Baksidan visar inte mycket, men är ändå något att vila ögat på.Tavlan är magisk, den är grymt vacker och skiftar hejvilt.
Ref: caw2111
Mått: 39 x 39 mm, rektangulär
Tjocklek: 14.5 mm
Gångreserv: 42 timmar
Vattentät: 100m
Varnar för bildtungt inlägg! Det hela började när jag fick se en SM300c på ett custom strap...
Är den ok på forumet?Min första paketöppning här i tråden.
En Gruppo Gamma Vanguard G12 http://www.gruppogammawatches.com/
Känns som en gedigen klocka med en vacker sandwich-tavla.
Nu blev det aldrig någon öppning. Hade för bråttom. Men nu är första rolexen här!
Är den ok på forumet?
Finns plankningar från Seiko, Certina, Tissot, Tag heuer m.fl på modeller från diverse andra märken. Till och med rolex plankade ju Steinhart och Alpha som var före med en helgrön sub (ja jag vet det är en dum liknelse, men väl ändå). Står ju inte något märke som någon annan har trademark på vad jag vet. Har jag fel rättar jag in mig i din tolkning självfallet. Men om inte är det inte lite tröttsamt att dra igång ännu en homagediskussion igen? Alternativt frågar du forumledningen om råd innan du postar så vet du svaret direkt om den är ok eller inte.
I all välmening.
Är den ok på forumet?
Helt ärligt så tänkte jag bara på att Marina militare inte är tillåtet och drog en parallellt till denna
Sjukt go klocka! Stort grattisNu blev det aldrig någon öppning. Hade för bråttom. Men nu är första rolexen här!
Stort grattis till det nya uret! trevlig helgNu ni!
Min drömklocka har landat! Jag fick äran att köpa den av @Uffe och det är jag väldigt glad över! Fantastisk person att göra affär med.
Nu över till packetöppningen!
Bra med bubbelplast!
Låt oss öppna lite till
Detta är väl ingen klocka?
Denna då?
Men nu så!
Tyvärr har jag en sketen lånetelefon just nu kombinerat med en adrenalinstinn Belic, så ni får ha överseende gällande kvalitén på bilderna. En jäkligt fin 116520! Hittar inte ens en hairline utanför spännet
Återigen stort tack till @Uffe
Varnar för bildtungt inlägg! Det hela började när jag fick se en SM300c på ett custom strap på Instagram för ett tag sedan. Jag fick inspiration och började leta runt på diverse europeiska sidor efter något som skulle kunna klä denna skönhet. Efter mycket om och men hamnade jag på en Australiensisk sida (Bas & Lokes) som hade ett gediget utbud av handgjorda straps. Valet föll på ett mocka band i färgen tan coffee. Servicen därefter har varit helt fenomenal, allt från e-post med tack och information om när och hur de tillverkade bandet, till handskrivna lappar med lyckönskningar osv. Väldigt trevligt bemötande.
När vi kom hem från landet idag låg avin innanför dörren och jag sprang ner till posten för att hämta ut paketet.
Självklart hade tullen varit i farten och kontrollerat innehållet...
både tullen och postnord tog rikligt betalt för sina ansträngningar.
Tack för er tid!
Den är fläskig den där boxen! Är sugen på en sådan bara pga boxen..Jaha, då var det dags! Min första klocka.. Har funderat ett bra tag men till slut körde jag på en sån här. Herregud vad lycklig jag är!
Grabben hjälper till med uppackning..
Brunt band funkar!
Jaha, då var det dags! Min första klocka.. Har funderat ett bra tag men till slut körde jag på en sån här. Herregud vad lycklig jag är!
Grabben hjälper till med uppackning..
Brunt band funkar!