• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Jaha, då var det dags! Min första klocka.. Har funderat ett bra tag men till slut körde jag på en sån här. Herregud vad lycklig jag är!
image.jpg

Grabben hjälper till med uppackning..
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Brunt band funkar!
image.jpg
Grattis! Hade varit kul o se den på natot o det andra medföljande kardborre bandet. :)

Jaha, då var det dags! Min första klocka.. Har funderat ett bra tag men till slut körde jag på en sån här. Herregud vad lycklig jag är!
image.jpg

Grabben hjälper till med uppackning..
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Brunt band funkar!
image.jpg

Trevlig första klocka. Min första dyra klocka kommer att bli denna, en Datejust 116200 eller en Submariner 114060. Får man fråga var du köpte den och vad du betalade?

Senast ändrad:
God kväll KS!

Tänkte dela med mig av en paketöppning, inte min denna gång utan min sambos första riktiga klocka. Efter allt mitt tjat om klockor så har även hon blivit lite intresserad(med betoning på lite). Hon var först helt inne på en Rolex datejust och några andra märken var inte intressant om hon skulle lägga "så mycket pengar". Men efter att hon provade en ny IWC för ett par veckor fick hon upp ögonen för att det faktiskt fanns andra märken med riktigt trevliga klockor. Istället för en klocka på länk ville hon nu ha en på läderband och helst i 18k rosèguld som IWC:n hon provade hade. Dock tyckte hon 130k var lite mycket så valet föll på en ny Longines ref L4.778.8.11.0 i 18k rosé guld med svart alligatorläderband som hon fann på Chrono24 helt själv utan någon hjälp från mig. Storleken är 35mm. Den är riktigt stilig så finns nog en stor risk att jag lånar den nån gång!

P1020172.JPG
P1020188.JPG
P1020191.JPG
P1020192.JPG
P1020225.JPG

Ha en fortsatt bra kväll!

Nytt blod in till samlingen!
Fint paket!
box.jpg
Mycket papper...
_DSC_0239.JPG.jpg
En Tag Heuer!
_DSC_0243.JPG.jpg
Inte den roligaste boxen...
_DSC_0246.JPG.jpg

En Monaco
_DSC_0251.JPG.jpg
Klockan jag velat ha i min ägo sedan tonåren, dock så har det alltid kommit andra klockor emellan.
_DSC_0264.JPG.jpg
Sitter som ett smäck, tjockleken/höjden på boetten känns inte för stor.
_DSC_0268.JPG.jpg

Baksidan visar inte mycket, men är ändå något att vila ögat på.
_DSC_0293.JPG (1).jpg
Tavlan är magisk, den är grymt vacker och skiftar hejvilt.
_DSC_0285.JPG.jpg

Ref: caw2111
Mått: 39 x 39 mm, rektangulär
Tjocklek: 14.5 mm
Gångreserv: 42 timmar
Vattentät: 100m
_DSC_0255.JPG.jpg
Så jäkla grann klocka! Sjukt bra köp :)

• Like
Reactions: Kim
Som så många andra paketöppningar så börjar även denna med just ett paket...
sbbn015_unbox01.jpg

...och inuti paketet fann jag en massa skumplast och bubbelplast ...
sbbn015_unbox02.jpg

Nästan all plast borta och här har vi ett litet separat bubbelplastpaket samt en låda...
sbbn015_unbox03.jpg

Jag tycker att jag känner igen texten på lådan, hmm... kan det vara en klocka däri kanske?
sbbn015_unbox04.jpg

Nä nu! Vafalls, ännu en låda inuti den förra? Ryska dockor?
sbbn015_unbox05.jpg

Jag lyfte ur den mindre lådan och i botten av den större låg ett instruktionshäfte och ett garantikort... Men lådan känns fortfarande lite för tung... det verkar vara en falsk botten i lådan...
sbbn015_unbox06.jpg

Japp, precis som jag trodde. Under den falska bottnen låg en stållänk med extra länkbitar...
sbbn015_unbox07.jpg

Nu ska vi se vad som låg i den mindre lådan...
sbbn015_unbox08.jpg

En Seiko "Tuna" SBBN015...
sbbn015_unbox09.jpg

Jag kan bara säga en sak: Det här är verkligen kärlek vid första ögonkastet! Den åkte på direkt för ett obligatoriskt handledsfoto...
sbbn015_unbox10.jpg

Vad var det i det lilla separata bubbelplastpaketet då? Jo två sprillans Obris Morgan gummin som säljaren spontant bjussat på, vilken trevlig överraskning!
sbbn015_unbox11.jpg

Jag är mycket imponerad av Tunan. Den utstrålar verkligen kvalitet och funktionsinriktad design. Som så många andra sagt så sitter den mycket bekvämt trots sin storlek. Mycket på grund av det korta lug-to-lug måttet. Jag hade ju även sån tur att det gummit som sitter monterat är ett "SBDB009-gummi" med en väldigt följsam och bekväm kvalitet.

Stort tack till @xHenke för affären!

sbbn015_unbox01.jpg

sbbn015_unbox02.jpg

Nästan all plast borta och här har vi ett litet separat bubbelplastpaket samt en låda...
sbbn015_unbox03.jpg

Jag tycker att jag känner igen texten på lådan, hmm... kan det vara en klocka däri kanske?
sbbn015_unbox04.jpg

sbbn015_unbox05.jpg

Jag lyfte ur den mindre lådan och i botten av den större låg ett instruktionshäfte och ett garantikort... Men lådan känns fortfarande lite för tung... det verkar vara en falsk botten i lådan...
sbbn015_unbox06.jpg

Japp, precis som jag trodde. Under den falska bottnen låg en stållänk med extra länkbitar...
sbbn015_unbox07.jpg

sbbn015_unbox08.jpg

sbbn015_unbox09.jpg

Jag kan bara säga en sak: Det här är verkligen kärlek vid första ögonkastet! Den åkte på direkt för ett obligatoriskt handledsfoto...
sbbn015_unbox10.jpg

Vad var det i det lilla separata bubbelplastpaketet då? Jo två sprillans Obris Morgan gummin som säljaren spontant bjussat på, vilken trevlig överraskning!
sbbn015_unbox11.jpg

Jag är mycket imponerad av Tunan. Den utstrålar verkligen kvalitet och funktionsinriktad design. Som så många andra sagt så sitter den mycket bekvämt trots sin storlek. Mycket på grund av det korta lug-to-lug måttet. Jag hade ju även sån tur att det gummit som sitter monterat är ett "SBDB009-gummi" med en väldigt följsam och bekväm kvalitet.

Riktigt fet den där! Grattis!

sbbn015_unbox01.jpg

sbbn015_unbox02.jpg

sbbn015_unbox03.jpg

sbbn015_unbox04.jpg

sbbn015_unbox05.jpg

sbbn015_unbox06.jpg

sbbn015_unbox07.jpg

sbbn015_unbox08.jpg

sbbn015_unbox09.jpg

sbbn015_unbox10.jpg

sbbn015_unbox11.jpg

Congratz

Godkväll alla!
Efter en halvtråkig dag med en massa möten, bli förbannad på en tysk och komma försent till frisören pga sagda tysk. Så var det kul att kunna svänga förbi posten och hämta upp ett paket som har legat och väntat i flera timmar på mig :)

Paket
2015-08-11 17.53.10.jpg

Under brunpappret hittar vi..... En vit låda...
2015-08-11 17.53.47.jpg

Och i den vita lådan finns det?
2015-08-11 17.54.16.jpg

2015-08-11 17.54.39.jpg

En Certina DS1 Automatic Day-Date
2015-08-11 17.58.58.jpg
2015-08-11 17.59.17.jpg

Tycker att den svarta tavlan är underbar skiftar också lite i mörkblått i visst ljus.
Valde den med länk för att det känns lättare att hitta nytt grymt läderband i efterhand än att hitta någon snygg länk som passar bra.
Efter att ha tagit bort ett par länkar så kommer det också ett wristshot :)
2015-08-11 20.30.06.jpg

God kväll KS!

Tänkte dela med mig av en paketöppning, inte min denna gång utan min sambos första riktiga klocka. Efter allt mitt tjat om klockor så har även hon blivit lite intresserad(med betoning på lite). Hon var först helt inne på en Rolex datejust och några andra märken var inte intressant om hon skulle lägga "så mycket pengar". Men efter att hon provade en ny IWC för ett par veckor fick hon upp ögonen för att det faktiskt fanns andra märken med riktigt trevliga klockor. Istället för en klocka på länk ville hon nu ha en på läderband och helst i 18k rosèguld som IWC:n hon provade hade. Dock tyckte hon 130k var lite mycket så valet föll på en ny Longines ref L4.778.8.11.0 i 18k rosé guld med svart alligatorläderband som hon fann på Chrono24 helt själv utan någon hjälp från mig. Storleken är 35mm. Den är riktigt stilig så finns nog en stor risk att jag lånar den nån gång!

P1020172.JPG
P1020188.JPG
P1020191.JPG
P1020192.JPG
P1020225.JPG

Ha en fortsatt bra kväll!
Härlig combo, grattis till er :) #lifegoal

Tillbaka
Topp