Åh, jag ville så gärna göra en ordentlig paketöppning av denna men jag kan inte hålla mig.
Måste visa upp den på en gång!
När jag fick min AP RO Jumbo 15202 för ett tag sedan så började jag tycka att min vita RO 15400st kändes lite för stor och att proportionerna har varit lite "fel" med för stor tavla, litet urverk osv.
Då slog det mig:
Jag som älskar RO på alligator armband ska så klart ha den mindre 15300or!
39mm, 3120 in-houseverk, vacker roseguld med ett fantastiskt mörkbrunt alligatorarmband.
Problemet är ju bara att hitta en i bra skick då det är en utgången modell som blev ersatt just av min 15400 för några år sedan.
Jag fick ett erbjudande om att köpa en helt ny (NOS) här i Sverige men tyvärr var den lite utanför min budget.
Men för en vecka sedan fick jag tag på en samlare i Spanien som hade en 15300or som var väldigt sparsamt använd.
Den hade spenderat större delen av sitt liv (född 2008) i samlarens kassaskåp.
Efter lite telefonsamtal så var saken biff!
Pengar bytte ägare och FedEx fick ett uppdrag.
I eftermiddags så knackade en trevlig chaufför på dörren och lyckan var total!
Några smårepor men i det närmaste nyskick.
När jag köpte min 15400 för ett par år sedan så tyckte jag den satt perfekt, men nej.
DENNA sitter perfekt!
Konstigt hur fort smaken ändras. Då för två år sedan skulle jag aldrig kunna tänka mig en guldklocka, nu har jag 3 st. och tittar på ett par till.
Då tänkte jag att 41mm nästan var i minsta laget för en sportklocka. Nu är denna 39mm perfekt.
Tittar även på en annan guldklocka i 38.5mm...
Nåväl, min lycka går väl inte att dölja.
Det enda som gör mig är lite fundersam är om det behövs service snart. Den har ju ändå legat och torkat ihop lite i 7 år.
Siffrorna i min Timegraph tyder på att den kanske behöver in till Nymans om ett tag. Men för nu ska jag njuta av den. Hårt!
Lite snabba bilder, jag hann inte ens ställa in den på 10:10
Måste visa upp den på en gång!
När jag fick min AP RO Jumbo 15202 för ett tag sedan så började jag tycka att min vita RO 15400st kändes lite för stor och att proportionerna har varit lite "fel" med för stor tavla, litet urverk osv.
Då slog det mig:
Jag som älskar RO på alligator armband ska så klart ha den mindre 15300or!
39mm, 3120 in-houseverk, vacker roseguld med ett fantastiskt mörkbrunt alligatorarmband.
Problemet är ju bara att hitta en i bra skick då det är en utgången modell som blev ersatt just av min 15400 för några år sedan.
Jag fick ett erbjudande om att köpa en helt ny (NOS) här i Sverige men tyvärr var den lite utanför min budget.
Men för en vecka sedan fick jag tag på en samlare i Spanien som hade en 15300or som var väldigt sparsamt använd.
Den hade spenderat större delen av sitt liv (född 2008) i samlarens kassaskåp.
Efter lite telefonsamtal så var saken biff!
Pengar bytte ägare och FedEx fick ett uppdrag.
I eftermiddags så knackade en trevlig chaufför på dörren och lyckan var total!
Några smårepor men i det närmaste nyskick.
När jag köpte min 15400 för ett par år sedan så tyckte jag den satt perfekt, men nej.
DENNA sitter perfekt!
Konstigt hur fort smaken ändras. Då för två år sedan skulle jag aldrig kunna tänka mig en guldklocka, nu har jag 3 st. och tittar på ett par till.
Då tänkte jag att 41mm nästan var i minsta laget för en sportklocka. Nu är denna 39mm perfekt.
Tittar även på en annan guldklocka i 38.5mm...
Nåväl, min lycka går väl inte att dölja.
Det enda som gör mig är lite fundersam är om det behövs service snart. Den har ju ändå legat och torkat ihop lite i 7 år.
Siffrorna i min Timegraph tyder på att den kanske behöver in till Nymans om ett tag. Men för nu ska jag njuta av den. Hårt!
Lite snabba bilder, jag hann inte ens ställa in den på 10:10