• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Hade innan en Triwa Sort of Black Chrono och ville byta upp mig till en annan nivå. Min nya klocka jag är stolt över som funkar till allt!
Såg och prova den igår, sov på saken.. och bestämde mig att åka och köpa den idag :)
Certina DS Action C013.407.11.051.00 svart urtavla

min klocka.JPG

Riktigt snygg. Blir sugen själv!

Pengar skickades via Chrono24 trusted checkout i onsdagskväll...
Torsdagen får jag bekräftelse på att pengarna har landat och lite senare ett försändelse id.
Klockan skulle levererats till jobbet idag under dagen, men pga strul så hann den inte med i bilarna, så fick köra till utlämningscentralen i Landvetter men vad gör det 24-timmar leverans kan man inte klaga på..

IMG_6589.JPG

Väl där, stötte jag på en snubbe som skulle lämna in ett paket. Han hade en Datejust gav en komplimang... Han svara lite chockerat tack! Någon härifrån?
IMG_6590.JPG

Äntligen hemma hos en polare igen, dags att öppna det väl inslagna paketet:
IMG_6592.JPG

IMG_6593.JPG

Någon rutinerad rackare vet säkert redan nu vad det är för något...
IMG_6594.JPG

IMG_6595.JPG

Lite mindre klocka än vad jag är van vid... Men vande och anpassade mig snabbt!
En Cartier Santos Galbee ref: 1564
IMG_6596.JPG

IMG_6597.JPG

Tack för mig!
Fin! Kul med Cartier! Grattis!

Sådärja!
Äntligen har den kommit. Min fästmös klocka. Snabba puckar, fick bara vänta ett par månader:eek: Ringde till Nymans vid 14-tiden i går fredag, "jodå den har kommit". (Varför ringer inte Nymans till mig och meddelar det?:shifty:) Det blev därför en liten akututryckning i går e.m. Kom till Nymans vid 16:30, fick champagne och därefter påbörjades provning av storlek på länken. Efter ett tag satt den perfekt. Tack Susanna på Nymans för bra service.

Så, lite bilder...
image.jpg

image.jpg

Nu börja man ana fabrikat.
image.jpg

Lika roligt varje gång.
image.jpg

Det närmar sig!
image.jpg

Ta daaaa!!
image.jpg

Japp, Lady-Datejust Pearlmaster
image.jpg

Lite closeup. Nu står min fästmö bredvid och njuter. :happyhappy:
image.jpg

Så avslutar vi traditionsenligt med en på armen.
image.jpg

Tack för visat intresse:)

Sådärja!
Äntligen har den kommit. Min fästmös klocka. Snabba puckar, fick bara vänta ett par månader:eek: Ringde till Nymans vid 14-tiden i går fredag, "jodå den har kommit". (Varför ringer inte Nymans till mig och meddelar det?:shifty:) Det blev därför en liten akututryckning i går e.m. Kom till Nymans vid 16:30, fick champagne och därefter påbörjades provning av storlek på länken. Efter ett tag satt den perfekt. Tack Susanna på Nymans för bra service.

Så, lite bilder...
image.jpg

image.jpg

image.jpg

Lika roligt varje gång.
image.jpg

Det närmar sig!
image.jpg

Ta daaaa!!
image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Grattis till frugan. :)

Sådärja!

Så, lite bilder...
image.jpg

image.jpg

image.jpg

Lika roligt varje gång.
image.jpg

Det närmar sig!
image.jpg

Ta daaaa!!
image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Grattis! Härligt med en helhetsupplevelse med skumpa och service! Ger extra känsla till klockköpet. Hoppas hon får glädje av klockan!

Åh, jag ville så gärna göra en ordentlig paketöppning av denna men jag kan inte hålla mig.
Måste visa upp den på en gång! :D

När jag fick min AP RO Jumbo 15202 för ett tag sedan så började jag tycka att min vita RO 15400st kändes lite för stor och att proportionerna har varit lite "fel" med för stor tavla, litet urverk osv.
Då slog det mig:
Jag som älskar RO på alligator armband ska så klart ha den mindre 15300or!
39mm, 3120 in-houseverk, vacker roseguld med ett fantastiskt mörkbrunt alligatorarmband.

Problemet är ju bara att hitta en i bra skick då det är en utgången modell som blev ersatt just av min 15400 för några år sedan.
Jag fick ett erbjudande om att köpa en helt ny (NOS) här i Sverige men tyvärr var den lite utanför min budget.
Men för en vecka sedan fick jag tag på en samlare i Spanien som hade en 15300or som var väldigt sparsamt använd.
Den hade spenderat större delen av sitt liv (född 2008) i samlarens kassaskåp.

Efter lite telefonsamtal så var saken biff!
Pengar bytte ägare och FedEx fick ett uppdrag.

I eftermiddags så knackade en trevlig chaufför på dörren och lyckan var total!
Några smårepor men i det närmaste nyskick.

När jag köpte min 15400 för ett par år sedan så tyckte jag den satt perfekt, men nej.
DENNA sitter perfekt!
Konstigt hur fort smaken ändras. Då för två år sedan skulle jag aldrig kunna tänka mig en guldklocka, nu har jag 3 st. och tittar på ett par till.
Då tänkte jag att 41mm nästan var i minsta laget för en sportklocka. Nu är denna 39mm perfekt.
Tittar även på en annan guldklocka i 38.5mm...

Nåväl, min lycka går väl inte att dölja.
Det enda som gör mig är lite fundersam är om det behövs service snart. Den har ju ändå legat och torkat ihop lite i 7 år.
Siffrorna i min Timegraph tyder på att den kanske behöver in till Nymans om ett tag. Men för nu ska jag njuta av den. Hårt!

Lite snabba bilder, jag hann inte ens ställa in den på 10:10 ;)
DSCN0683.JPG

DSCN0684.JPG

DSCN0690.JPG

DSCN0691.JPG

DSCN0699.JPG
Sent grattis från min sida. Vilken helt magisk klocka!

En grym beater från England:

IMG_8582.JPG

FullSizeRender (23).jpg

IMG_8590.JPG

IMG_8591 (1).JPG

Min första kvartsare, sedan jag fick upp intresset för klockor. Enda undandtaget är för en beater, som man inte använder så ofta. Måste säga att första intrycket är väldigt positivt av klockan. Den är lätt, sitter skönt på handleden, snygg som fan och verkar vara av väldigt bra kvalitet. Kan tillägga att detta är en limiterad version med matt stål. Med andra ord, perfekt för en beater.

Senast ändrad:
En grym beater från England:

IMG_8582.JPG

FullSizeRender (23).jpg

Min första kvartsare, sedan jag fick upp intresset för klockor. Enda undandtaget är för en beater, som man inte använder så ofta. Måste säga att första intrycket är väldigt positivt av klockan. Den är lätt, sitter skönt på handleden, snygg som fan och verkar vara av väldigt bra kvalitet.

Cool! Hur länge fick du vänta från beställning t illa den landat?

Tillbaka
Topp