• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Fick ett litet paket idag!
image.jpg

image.jpg

Spännande!
image.jpg

image.jpg

En SKX009 på jubilee!
image.jpg

Länken va ju verkligen lika sladdrig som alla skrivit, men otroligt bekväm!
image.jpg

Efter 2 minuter i dagljus så lyser seikos lume så här bra!

Väl mött!
Grattis :)!

En grym beater från England:

IMG_8582.JPG

FullSizeRender (23).jpg

IMG_8590.JPG

IMG_8591 (1).JPG

Min första kvartsare, sedan jag fick upp intresset för klockor. Enda undandtaget är för en beater, som man inte använder så ofta. Måste säga att första intrycket är väldigt positivt av klockan. Den är lätt, sitter skönt på handleden, snygg som fan och verkar vara av väldigt bra kvalitet. Kan tillägga att detta är en limiterad version med matt stål. Med andra ord, perfekt för en beater.
Riktigt fin som beater... Har vart nära på att slå till ett par gånger nu ;)

Min fru hävdar med bestämdhet att min vitguldare till DD är en tjejklocka!
Det är lite vemodigt just nu :/ jag som hade gjort så mycket undersökningar, kollat bilder tagit reda på allt. Men så hade jag aldrig provat klockan innan. Vilket misstag... Men den passade min fru bättre. Men tycker inte att det är en tjejklocka. Mer en dressklocka som jag är så kär i. Får väll ta och åka till Bergströms ur och testa den nya större modellen. (Bli av med lite mer pengar med)

Har alltid haft nån form av hatkärlek till just denna klocka. Ibland tyckt att den är direkt ful med konstig länk. Ibland jävligt cool och en riktig klassiker. Det blir väl lite så när en modell funnits länge. Har kikat på den lite då och då och missat den vid något tillfälle. Men nu dök det upp en variant som jag tycker är jävligt cool. Perfekt beater med massvis av funktioner! Se de svängda bandhornen, se det kupade glaset! Med AR! Digitalt! Analogt!

Jävligt fräck!

Så va fan är det för någon?! Du har säkert gissat
IMG_20150825_183802.jpg

Ahaaaa!

IMG_20150825_183840.jpg

En seamaster 120 multifunction från - 98, trevligt!
Och lite bilder
Fotor_14405218921976.jpg

Low rider
Fotor_144052170782810.jpg

Fotor_144052177637444.jpg

Fotor_144052161983382.jpg

Vet, inget att höja på ögonbrynen för kanske men jag är mer nöjd än jag trodde! Perfekt beater och badklocka

Over and out

Precis flyttat till en ny stad för att studera och kände att den förändringen också krävde lite förändring på handleden. Oerhört passande fick jag ett PM några dagar innan flyttlasset skulle gå... Här kommer en bildtung paketöppning!

DSC_0049.jpg
Vackert inslaget paket.
DSC_0053.jpg
DSC_0056.jpg

En väldigt kul överraskning! En mindre armé färgglada NATO-band!
DSC_0057.jpg

Liten present.
DSC_0059.jpg

Och så var det ju en sak till...
DSC_0060.jpg

DSC_0063.jpg

En riktigt fin Omega SMP!
DSC_0064.jpg
20150826_093006.jpg

Gör sig omedelbart bra på handleden! Nu kan HT-15 börja.

@sjstrm ska ha ett stort tack för affären! :)

En kompis köpte en. Det här forumet har en hyllningstråd till den. Det gick helt enkelt inte att stå emot längre, trots att sommaren (här) snart är slut.

DHL kom med en låda:

IMG_0383.JPG

Och i lådan fanns en påse:

IMG_0384.JPG

Och i påsen fanns en ask och i asken fanns en ask till...

IMG_0387.JPG

Och i asken fanns en 16570 i kanonskick! Nu är jag komplett. Ett tag...

IMG_0385.JPG

Bilagor

• IMG_0384.JPG
    IMG_0384.JPG
    96.1 KB · Visningar: 69
  • IMG_0385.JPG
    IMG_0385.JPG
    113.5 KB · Visningar: 20
  • IMG_0387.JPG
    IMG_0387.JPG
    181.4 KB · Visningar: 23
Tillbaka