• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

En kvartsare! Har länge velat testa denna klocka, Aerospace Evo med den grå tavlan.

20150826_170349.jpg
20150827_110116.jpg
20150827_123017-1.jpg

En kompis köpte en. Det här forumet har en hyllningstråd till den. Det gick helt enkelt inte att stå emot längre, trots att sommaren (här) snart är slut.

DHL kom med en låda:

IMG_0383.JPG

Och i lådan fanns en påse:

IMG_0384.JPG

Och i påsen fanns en ask och i asken fanns en ask till...

IMG_0387.JPG

Och i asken fanns en 16570 i kanonskick! Nu är jag komplett. Ett tag...

IMG_0385.JPG

Jävligt snygga båda två. Grattis till två fina klockor!

Precis flyttat till en ny stad för att studera och kände att den förändringen också krävde lite förändring på handleden. Oerhört passande fick jag ett PM några dagar innan flyttlasset skulle gå... Här kommer en bildtung paketöppning!

DSC_0049.jpg
Vackert inslaget paket.
DSC_0053.jpg
DSC_0056.jpg

En väldigt kul överraskning! En mindre armé färgglada NATO-band!
DSC_0057.jpg

Liten present.
DSC_0059.jpg

Och så var det ju en sak till...
DSC_0060.jpg

DSC_0063.jpg

En riktigt fin Omega SMP!
DSC_0064.jpg
20150826_093006.jpg

Gör sig omedelbart bra på handleden! Nu kan HT-15 börja.

@sjstrm ska ha ett stort tack för affären! :)

Ser bra ut!

En kompis köpte en. Det här forumet har en hyllningstråd till den. Det gick helt enkelt inte att stå emot längre, trots att sommaren (här) snart är slut.

DHL kom med en låda:

IMG_0383.JPG

Och i lådan fanns en påse:

IMG_0384.JPG

Och i påsen fanns en ask och i asken fanns en ask till...

IMG_0387.JPG

Och i asken fanns en 16570 i kanonskick! Nu är jag komplett. Ett tag...

IMG_0385.JPG
Riktigt snygg... Nu rann bägaren över och suget blev för starkt! nu kan jag inte annat än och börja leta! Grattis :)

Jag har velat haft den a ett tag!
När jag här om kvällen satt på akuten med min son så bestämde jag mig.
Jag surfa ut på nätet medans han sov, vips en stund efter så var det klart

image.jpg

Nej det är inte klockan! Det är det som är bakom!
Vilket stoet packet tänker ni nu? ;)
Ja vad kan det va i igentligen?

Jo kolla bilden nedan ;)

image.jpg

Vet du fortfarande inte vad det är?

image.jpg

Ja så klart det är en 3D skrivare ;)

Skulle bli en paketöppning idag.. Men verkar som postens chaufför tog ledigt igår... :arghh: :banghead:
Avin ligger i brevlådan, men paketet har inte registrerats någonstans sedan lastbilen hämtade upp det från ombud igår... :shifty: Känns inte jättekul då det är ett dyrt paket...

Var på Apple store för att fixa min repade Apple watch display. Trots Apple Care skulle det ta en vecka. Suck, värdelöst. Var tvungen att köpa en ny så länge. Slog till på en svart 42 med länk. Dyrt servicebesök. Får hitta på något med den andra klockan när den kommer tillbaka.
image.jpg
image.jpg

Är nu uppe i 5 inköpta AW men har sålt en så 4 st. Hmm bra eller dåligt. Oklart.

Senast ändrad:
Beställde för ett par dagar sen en present till min kära fader och idag kom den! Kände även att det var dags för min första paketöppning så here we go!
image.jpg

Vad kan det vara i boxen?

image.jpg

Välinpackat - me like

image.jpg

Åh en Seiko, vad kan det vara för modell?

image.jpg

Tror ni min kära far blir glad för den här pjäsen?

image.jpg

En vacker SKX009 med jubilee

image.jpg

Obligatorisk wristshot

image.jpg

Hans gamla Seiko har gått sönder så har nu gömt undan den för att han inte ska bli påmind att laga den. Hoppas han blir glad om 2v när han får se den här skönheten istället.

Tack för mig!
Mvh

Beställde för ett par dagar sen en present till min kära fader och idag kom den! Kände även att det var dags för min första paketöppning så here we go!
image.jpg

Vad kan det vara i boxen?

image.jpg

Välinpackat - me like

image.jpg

Åh en Seiko, vad kan det vara för modell?

image.jpg

Tror ni min kära far blir glad för den här pjäsen?

image.jpg

En vacker SKX009 med jubilee

image.jpg

Obligatorisk wristshot

image.jpg

Hans gamla Seiko har gått sönder så har nu gömt undan den för att han inte ska bli påmind att laga den. Hoppas han blir glad om 2v när han får se den här skönheten istället.

Tack för mig!
Mvh
Han kommer nog bli sjukt nöjd. Den är riktigt fräsch. :)

O herre vad snyggt! Grattis!
Tack! Varit sugen bra länge men äntligen slog man till.

Ja, eder undersköterska shoppade lite idag. Besökte min lokala AD och kom ut med den här påsen...
image.jpg

...och i den fanns en påse med den grekiska bokstaven för perfektion.
image.jpg

Alltid trevligt med en keps !
image.jpg

Men det verkliga innehållet fanns förstås i innerboxen. En sprillans ny Planet Ocean 42mm med kaliber 8500B. Vilket kvalitetsbygge !
image.jpg

Urverket är ju "a feast for the eye" och det bästa serieproducerade urverket världen någonsin skådat. Omega tog verkligen ett gigantiskt kliv rent tekniskt när manufakturkalibern 8500A presenterades i januari år 2007. De vackra "arabesque"-vågorna gör ju att man gärna vill titta närmare på urverket genom glasbaksidan...
image.jpg

...men mestadels får det vara dolt bakom ett stycke nylon. Min förkärlek för NATO-remmar gör att gummiremmen hamnar i samlingen och ett orange NATO från Gnomon åker på istället. Marvelous !
image.jpg

En review kommer så småningom !

En trevlig helg tillönskas er alla från ett soligt Växjö.

Vänligen
Forumets undersköterska

Ja, eder undersköterska shoppade lite idag. Besökte min lokala AD och kom ut med den här påsen...
image.jpg

...och i den fanns en påse med den grekiska bokstaven för perfektion.
image.jpg

Alltid trevligt med en keps !
image.jpg

Men det verkliga innehållet fanns förstås i innerboxen. En sprillans ny Planet Ocean 42mm med kaliber 8500B. Vilket kvalitetsbygge !
image.jpg

Urverket är ju "a feast for the eye" och det bästa serieproducerade urverket världen någonsin skådat. Omega tog verkligen ett gigantiskt kliv rent tekniskt när manufakturkalibern 8500A presenterades i januari år 2007. De vackra "arabesque"-vågorna gör ju att man gärna vill titta närmare på urverket genom glasbaksidan...
image.jpg

...men mestadels får det vara dolt bakom ett stycke nylon. Min förkärlek för NATO-remmar gör att gummiremmen hamnar i samlingen och ett orange NATO från Gnomon åker på istället. Marvelous !
image.jpg

En review kommer så småningom !

En trevlig helg tillönskas er alla från ett soligt Växjö.

Vänligen
Forumets undersköterska
PO är aldrig fel. Grattis!
Personligen tycker jag den ska bäras på länk dock

Tillbaka
Topp