• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

thumb_IMG_1377_1024.jpg
thumb_IMG_1380_1024.jpg
thumb_IMG_1381_1024.jpg
thumb_IMG_1382_1024.jpg
Fick ett fint paket från Spanien idag. Är så lycklig just nu :)
Skulle klassa klockan som helt i nyskick!!

Grattis! Riktigt snygg tavla på den!

Äntligen. Hade sätt på mig skorna för att gå till jobbet när dhl plingar på dörren.. Dat timing :D Klockan i fråga är en Datejust 1601 beställd från Eora/stroppiana via chrono24 trusted checkout. Väldigt bra kontakt med dom via mejl hela tiden, kan verkligen rekommenderas.

IMG_20151009_115118.jpg
IMG_20151009_115118.jpg
IMG_20151009_115146.jpg
IMG_20151009_115204.jpg
IMG_20151009_115350.jpg
IMG_20151009_154919.jpg
IMG_20151009_154948.jpg
IMG_20151009_180635.jpg
IMG_20151009_180449.jpg
Måste nästan säga att DJ är klockan som man gott o väl kan bli en OWG med! Har en Explorer nu, men DJ är nog nästan en bättre allroundklocka.

Då var det dags! Efter alldeles för mycket trånande, bildgooglande, drömmande, köp av "halvvägs-klockor" osv så var det äntligen dags för mig att ta steget till min lilla graal. I mina ögon den perfekta balansen mellan sport och dress. Förhäxande känsla att nu äntligen få ha den på armen och inte bara titta på den på bild. Bara känslan att få dra upp in house-verket manuellt är värt investeringen! Ett konstverk på alla sätt och vis...
thumb_DSCF1398_1024.jpg
thumb_DSCF1399_1024.jpg
thumb_DSCF1400_1024.jpg
thumb_DSCF1401_1024.jpg
thumb_IMG_5914_1024.jpg

Förlossningen tog inte alltför lång tid och alla är nu nöjda och glada. Inget namn bestämt ännu men... kanske finns några bra förslag här månne?

Den där är såå bra! Stort grattis!

Efter lite besök från flippargudarna så har jag idag öppnat vad jag tror är den sista klockan på några månader i alla fall. Föll pladask när jag såg den på köp och sälj och nu är den hemma. Jag har alltid tyckt att det är kul med märken som inte är supervanliga och Ebenhard & Co var i alla fall nytt för mig! ;) Månfas är väl något man måste ha i sin samling också? Tack @Singular för snabb o smidig affär!

image.jpg
image.jpg
image.jpg

Fasen så mycket skönheter de dyker upp här, lev sittandes två timmar av att bara titta på bilder... ;) Måste ut ur studentlivet nu så man kan posta en egen paketöppning!

Fick hem ett roligt paket idag, var ett tag sedan jag delade med mig här men jag blev positivt överraskad av klockan så ville visa den :)

Från utlandet, bådar ju gott!
DSC_2049.JPG

Ordentligt paketerad, tror att förra ägaren har bytt livsstil alternativt behövt stålar för att betala för frugans teer..
DSC_2051.JPG

Nu närmar det sig :nailbiting:
DSC_2053.JPG

DSC_2054.JPG

Ta da! Tog ut den ur bubbelplasten och den tickar igång direkt, fantastiskt!
DSC_2055.JPG
DSC_2056.JPG
DSC_2057.JPG

Ordentliga lug-hål, börjar pirra i mig när jag kollar på dem :woot:
DSC_2058.JPG

Får ursäkta att det blev så många bilder, men svårt att göra klockan rättvis i det dåliga lyset. Men den är riktigt bra hur som helst!

Modellen är en Lemania 192G, 40-50-talare, ska gräva mig ner i ålder när jag inte har en husflytt, tenta, munta mm. i veckorna framför!
DSC_2059.JPG

God natt, nu kan jag sova gott! :)

Bilagor

• DSC_2052.JPG
    DSC_2052.JPG
    58.6 KB · Visningar: 17
Senast ändrad:
Fick hem ett roligt paket idag, var ett tag sedan jag delade med mig här men jag blev positivt överraskad av klockan så ville visa den :)

DSC_2049.JPG

Ordentligt paketerad, tror att förra ägaren har bytt livsstil alternativt behövt stålar för att betala för frugans teer..
DSC_2051.JPG

DSC_2053.JPG

DSC_2054.JPG

DSC_2055.JPG
DSC_2056.JPG
DSC_2057.JPG

DSC_2058.JPG

Får ursäkta att det blev så många bilder, men svårt att göra klockan rättvis i det dåliga lyset. Men den är riktigt bra hur som helst!

DSC_2059.JPG

Vilken liten godbit! Grattis!

DSC_2049.JPG

DSC_2051.JPG

DSC_2053.JPG

DSC_2054.JPG

DSC_2055.JPG
DSC_2056.JPG
DSC_2057.JPG

DSC_2058.JPG

Modellen är en Lemania 192G, 40-50-talare, ska gräva mig ner i ålder när jag inte har en husflytt, tenta, munta mm. i veckorna framför!
DSC_2059.JPG

Kul val grattis!

Efter lite besök från flippargudarna så har jag idag öppnat vad jag tror är den sista klockan på några månader i alla fall. Föll pladask när jag såg den på köp och sälj och nu är den hemma. Jag har alltid tyckt att det är kul med märken som inte är supervanliga och Ebenhard & Co var i alla fall nytt för mig! ;) Månfas är väl något man måste ha i sin samling också? Tack @Singular för snabb o smidig affär!

image.jpg
image.jpg
image.jpg

Men helvete vilken fin klocka! Grattis!

image.jpg
image.jpg
image.jpg
grattis,riktigt snygg klocka.

• Like
Reactions: Rey
Då var det dags! Efter alldeles för mycket trånande, bildgooglande, drömmande, köp av "halvvägs-klockor" osv så var det äntligen dags för mig att ta steget till min lilla graal. I mina ögon den perfekta balansen mellan sport och dress. Förhäxande känsla att nu äntligen få ha den på armen och inte bara titta på den på bild. Bara känslan att få dra upp in house-verket manuellt är värt investeringen! Ett konstverk på alla sätt och vis...
thumb_DSCF1398_1024.jpg
thumb_DSCF1399_1024.jpg
thumb_DSCF1400_1024.jpg
thumb_DSCF1401_1024.jpg
thumb_IMG_5914_1024.jpg

Förlossningen tog inte alltför lång tid och alla är nu nöjda och glada. Inget namn bestämt ännu men... kanske finns några bra förslag här månne?

Den där kronan alltså, ho ho ho! Grattis till klockan.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
Grattis! Så det var du som köpte den :)

Tillbaka
Topp