• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Kom ett paket på posten idag, en liten accessoar som tydligen är inne, eller nåt..
image.jpg

image.jpg
image.jpeg

image.jpg
image.jpg

Gillar blått, så skinnet fick den färgen :) ända som saknas är en guldklocka nu

Första posten i paketöppningstråden för min del! Kan eventuellt resultera i min första recension.
Det kom ett paket från ett fjärran land! Vad kan det vara i?
image.jpeg
En G-Shock?
image.jpeg

Notera manualen. Harry Potter and the Chamber of G-Shock?
image.jpeg

Det var en tjusigt gul Casio G-Shock GWN-1000 Gulfmaster!
image.jpeg

Blev en Omega Seamaster Aqua Terra 41,5 mm, vit urtavla med visare i guld och läderarmband från Bergströms i Göteborg idag.
Den får vara kompis till min andra AT 38,5 mm Skyfall.
Samma klocka i grund och botten, men ändå så olika!

2015-10-09 15.40.10.jpg
2015-10-09 16.39.06.jpg
2015-10-09 16.40.44.jpg

Riktigt snygg med vit tavla och lite guld-bling! Grattis.

• Like
Reactions: Kai
Äntligen. Hade sätt på mig skorna för att gå till jobbet när dhl plingar på dörren.. Dat timing :D Klockan i fråga är en Datejust 1601 beställd från Eora/stroppiana via chrono24 trusted checkout. Väldigt bra kontakt med dom via mejl hela tiden, kan verkligen rekommenderas.

IMG_20151009_115118.jpg
IMG_20151009_115118.jpg
IMG_20151009_115146.jpg
IMG_20151009_115204.jpg
IMG_20151009_115350.jpg
IMG_20151009_154919.jpg
IMG_20151009_154948.jpg
IMG_20151009_180635.jpg
IMG_20151009_180449.jpg

Då var det dags! Efter alldeles för mycket trånande, bildgooglande, drömmande, köp av "halvvägs-klockor" osv så var det äntligen dags för mig att ta steget till min lilla graal. I mina ögon den perfekta balansen mellan sport och dress. Förhäxande känsla att nu äntligen få ha den på armen och inte bara titta på den på bild. Bara känslan att få dra upp in house-verket manuellt är värt investeringen! Ett konstverk på alla sätt och vis...
thumb_DSCF1398_1024.jpg
thumb_DSCF1399_1024.jpg
thumb_DSCF1400_1024.jpg
thumb_DSCF1401_1024.jpg
thumb_IMG_5914_1024.jpg

Förlossningen tog inte alltför lång tid och alla är nu nöjda och glada. Inget namn bestämt ännu men... kanske finns några bra förslag här månne?

Då var det dags! Efter alldeles för mycket trånande, bildgooglande, drömmande, köp av "halvvägs-klockor" osv så var det äntligen dags för mig att ta steget till min lilla graal. I mina ögon den perfekta balansen mellan sport och dress. Förhäxande känsla att nu äntligen få ha den på armen och inte bara titta på den på bild. Bara känslan att få dra upp in house-verket manuellt är värt investeringen! Ett konstverk på alla sätt och vis...

Inte illa! Stort Grattis!!!

thumb_DSCF1398_1024.jpg
thumb_DSCF1399_1024.jpg
thumb_DSCF1400_1024.jpg
thumb_DSCF1401_1024.jpg
thumb_IMG_5914_1024.jpg

Förlossningen tog inte alltför lång tid och alla är nu nöjda och glada. Inget namn bestämt ännu men... kanske finns några bra förslag här månne?
Riktigt stiligt! Grattis

Dags igen att presentera ett nyinköp, tror dock att det är min första regelrätta paketöppning. Publicerades först i JLC-tråden såklart, nu även i denna. Vi tar det från början...

Spenderar en del tid nere på rivieran och även inne på C24 och när man gör det finner man att ca tre timmar härifrån så finns en stad i Italien som heter Turin. Sorterar man klockorna man sökt efter prisordningen billigast först så inser man att Turin har ganska konkurrenskraftiga priser.

Den här paketöppning kunde ha ägt rum redan för drygt tre år sedan, då med en annan variant av samma modell. Vid det tillfället kom privatekonomin emellan så det blev till att vänta, tills hösten 2015. Då var det helt plötsligt läge.

Som tidigare nämnt spenderas en del tid i södra Frankrike och denna gång resulterade år av huvudplanering och impulshandling i att det bar iväg med hyrbil mot Turin och Royal Trade. Hyrbilen ifråga nedan parkerad utanför pizzerian halvvägs till flaggan.:woot:
image.jpg
image.jpg

Väl framme checkade man in på hotellet, vädret var inte med oss direkt men vem bryr sig.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Kort därefter styrdes kosan mot paketöppnigstrådens kärna (glad i hågen glömde jag ta bilder på affären, my bad). :(

Sedan det första publika framträdandet i januari 2013 har det bara varit en tidsfråga innan den skulle få bli en del av samlingen. 1931 Tribute kom först 2011 och banade väg för ett gäng varianter som hyllade Reversons genesis. Denna föll jag för.

Paketöppning
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Avslutade med te på rummet..
image.jpg

Tack för mig
Grattis till köpet! Härlig paketöppningstråd