• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Loshin

Panerai
Svängde förbi Magnussons Ur idag, blev ett impulsköp som jag är mycket nöjd med.

Ref: L2. 752.4.53.3
20151019_133531.jpg
20151019_124132.jpg
 

Linkan

Rolex
Så var det min tur:). I tisdags beställde jag hos Nymans Ur en 116660 Rolex Deepsea Blue. I fredags eftermiddag kunde jag få komma och hämta den (det har sina fördelar att vara en bra kund ibland, och kanske lite tur).
44 mm i diameter, 17,7 mm tjock, 220 gram tung, konvext safirglas 5,5 mm tjockt, huset i 904L stål, baksida i titan, vattentät till 3.900 m (vad man nu gör där?).
Den gröna Deepsea-texten på tavlan som flera här på KS har synpunkter på, är en hyllning till James Camerons specialbyggda ubåt Deepsea Challenger från 2012 vars färg är exakt samma.
Intressant är att han i sitt dyk den 26e mars 2012 ner till Marianergravens botten 10.908m nedåt, identifierade för människan 68 nya marina arter. Allt från räkliknande kryp till sjögurkor och mikrober. Alla prover som togs har analyserats av biologer och geologer över hela världen. Ubåten var 7,3 m lång och formad som en vertikal torped. Under de nästan 7 timmar Cameron var nere i plurret kunde han knappt röra sig i ubåten, som endast hade en inre diameter på 107 cm. Måste känts som ståplats i Nybroviken. Burrr...
Med sig ned på en av ubåtens armar hade Cameron en specialbyggd Deepsea vid namn Deepsea Challenge. Trycket på klockan var vid botten otroliga 12,35 tons tryck.
Stolt sponsor för expeditionen; Rolex såklart.
Inte så mycket info om själva klockan kanske, men det finns så mycket om den här på KS ändå.

Lite shots.
image.jpg

image.jpg

image.jpg

Mummms...
image.jpg

image.jpg

image.jpg

Å så ett Wristshot.
image.jpg


Tack för mig!
Riktigt go! Grattis grattis
 

Linkan

Rolex
Var lite sugen på att flippa min GMTc till förmån för en årsklocka (GMT från -89).
Något otålig som man är samt efter en spontanare till Bo Berggren med
@romanov så blev suget efter en Big Bang lite för stort.

Kunde hålla mig en vecka innan jag klippte till på en 41mm från 2014 :)

IMG_2461.JPG
IMG_2464.JPG
IMG_2465.JPG
IMG_2467.JPG
IMG_2468.JPG
IMG_2452.JPG
Gött ex, 41mm är verkligen riktigt go :) grattis till ett fint köp
 

Dronten

Cartier
Så var det min tur:). I tisdags beställde jag hos Nymans Ur en 116660 Rolex Deepsea Blue. I fredags eftermiddag kunde jag få komma och hämta den (det har sina fördelar att vara en bra kund ibland, och kanske lite tur).
44 mm i diameter, 17,7 mm tjock, 220 gram tung, konvext safirglas 5,5 mm tjockt, huset i 904L stål, baksida i titan, vattentät till 3.900 m (vad man nu gör där?).
Den gröna Deepsea-texten på tavlan som flera här på KS har synpunkter på, är en hyllning till James Camerons specialbyggda ubåt Deepsea Challenger från 2012 vars färg är exakt samma.
Intressant är att han i sitt dyk den 26e mars 2012 ner till Marianergravens botten 10.908m nedåt, identifierade för människan 68 nya marina arter. Allt från räkliknande kryp till sjögurkor och mikrober. Alla prover som togs har analyserats av biologer och geologer över hela världen. Ubåten var 7,3 m lång och formad som en vertikal torped. Under de nästan 7 timmar Cameron var nere i plurret kunde han knappt röra sig i ubåten, som endast hade en inre diameter på 107 cm. Måste känts som ståplats i Nybroviken. Burrr...
Med sig ned på en av ubåtens armar hade Cameron en specialbyggd Deepsea vid namn Deepsea Challenge. Trycket på klockan var vid botten otroliga 12,35 tons tryck.
Stolt sponsor för expeditionen; Rolex såklart.
Inte så mycket info om själva klockan kanske, men det finns så mycket om den här på KS ändå.

Lite shots.
image.jpg

image.jpg

image.jpg

Mummms...
image.jpg

image.jpg

image.jpg

Å så ett Wristshot.
image.jpg


Tack för mig!

Grattis! Trevlig biinformation du bjöd på också.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Knep denna idag efter att ha sökt en pärlemo Daytona i TT ett tag. Bra tillskott för min sub. Är sjukt svag för TT och detta blev min en dags försenade 30 års present till mig själv, från mig själv. Riktigt nöjd. Mycket gott skick och felfri tavla med rätt index IMHO.

Fotona ger mer att önska men tavlan fångas till viss del. Ser helt fantastisk ut i olika sorters ljus. Den "lever" på ett sjukt häftigt sätt.
 
Senast ändrad:

luddviig

Panerai
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Knep denna idag efter att ha sökt en pärlemo Daytona i TT ett tag. Bra tillskott för min sub. Är sjukt svag för TT och detta blev min en dags försenade andra 30 års present till mig själv, från mig själv. Riktigt nöjd. Mycket gott skick och felfri tavla med rätt index IMHO.

Fotona ger mer att önska men tavlan fångas till viss del. Ser dock helt fantastisk ut i olika sorters ljus. Den "lever" på ett sjukt häftigt sätt.
Stort grattis, den där är grym!
 
  • Like
Reactions: K-S
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Knep denna idag efter att ha sökt en pärlemo Daytona i TT ett tag. Bra tillskott för min sub. Är sjukt svag för TT och detta blev min en dags försenade andra 30 års present till mig själv, från mig själv. Riktigt nöjd. Mycket gott skick och felfri tavla med rätt index IMHO.

Fotona ger mer att önska men tavlan fångas till viss del. Ser dock helt fantastisk ut i olika sorters ljus. Den "lever" på ett sjukt häftigt sätt.

Grattis kompis!, Riktigt jävla nice, T/T Daytona är helt klart underskattad och den där tavlan var grym!
 
  • Like
Reactions: K-S

stoffe56

Cartier
2-Faktor
Så var det min tur:). I tisdags beställde jag hos Nymans Ur en 116660 Rolex Deepsea Blue. I fredags eftermiddag kunde jag få komma och hämta den (det har sina fördelar att vara en bra kund ibland, och kanske lite tur).
44 mm i diameter, 17,7 mm tjock, 220 gram tung, konvext safirglas 5,5 mm tjockt, huset i 904L stål, baksida i titan, vattentät till 3.900 m (vad man nu gör där?).
Den gröna Deepsea-texten på tavlan som flera här på KS har synpunkter på, är en hyllning till James Camerons specialbyggda ubåt Deepsea Challenger från 2012 vars färg är exakt samma.
Intressant är att han i sitt dyk den 26e mars 2012 ner till Marianergravens botten 10.908m nedåt, identifierade för människan 68 nya marina arter. Allt från räkliknande kryp till sjögurkor och mikrober. Alla prover som togs har analyserats av biologer och geologer över hela världen. Ubåten var 7,3 m lång och formad som en vertikal torped. Under de nästan 7 timmar Cameron var nere i plurret kunde han knappt röra sig i ubåten, som endast hade en inre diameter på 107 cm. Måste känts som ståplats i Nybroviken. Burrr...
Med sig ned på en av ubåtens armar hade Cameron en specialbyggd Deepsea vid namn Deepsea Challenge. Trycket på klockan var vid botten otroliga 12,35 tons tryck.
Stolt sponsor för expeditionen; Rolex såklart.
Inte så mycket info om själva klockan kanske, men det finns så mycket om den här på KS ändå.

Lite shots.
image.jpg

image.jpg

image.jpg

Mummms...
image.jpg

image.jpg

image.jpg

Å så ett Wristshot.
image.jpg


Tack för mig!
Mitt "hype" mode försvann rätt så snabbt.
Grattis till en riktig feting.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Knep denna idag efter att ha sökt en pärlemo Daytona i TT ett tag. Bra tillskott för min sub. Är sjukt svag för TT och detta blev min en dags försenade 30 års present till mig själv, från mig själv. Riktigt nöjd. Mycket gott skick och felfri tavla med rätt index IMHO.

Fotona ger mer att önska men tavlan fångas till viss del. Ser helt fantastisk ut i olika sorters ljus. Den "lever" på ett sjukt häftigt sätt.

Riktigt fin! Har själv varit sugen på en Daytona TT men inte "vågat" ta steget än. Stort Grattis!
 
  • Like
Reactions: K-S

Aelgen

Omega
Så var det min tur:). I tisdags beställde jag hos Nymans Ur en 116660 Rolex Deepsea Blue. I fredags eftermiddag kunde jag få komma och hämta den (det har sina fördelar att vara en bra kund ibland, och kanske lite tur).
44 mm i diameter, 17,7 mm tjock, 220 gram tung, konvext safirglas 5,5 mm tjockt, huset i 904L stål, baksida i titan, vattentät till 3.900 m (vad man nu gör där?).
Den gröna Deepsea-texten på tavlan som flera här på KS har synpunkter på, är en hyllning till James Camerons specialbyggda ubåt Deepsea Challenger från 2012 vars färg är exakt samma.
Intressant är att han i sitt dyk den 26e mars 2012 ner till Marianergravens botten 10.908m nedåt, identifierade för människan 68 nya marina arter. Allt från räkliknande kryp till sjögurkor och mikrober. Alla prover som togs har analyserats av biologer och geologer över hela världen. Ubåten var 7,3 m lång och formad som en vertikal torped. Under de nästan 7 timmar Cameron var nere i plurret kunde han knappt röra sig i ubåten, som endast hade en inre diameter på 107 cm. Måste känts som ståplats i Nybroviken. Burrr...
Med sig ned på en av ubåtens armar hade Cameron en specialbyggd Deepsea vid namn Deepsea Challenge. Trycket på klockan var vid botten otroliga 12,35 tons tryck.
Stolt sponsor för expeditionen; Rolex såklart.
Inte så mycket info om själva klockan kanske, men det finns så mycket om den här på KS ändå.

Lite shots.
image.jpg

image.jpg

image.jpg

Mummms...
image.jpg

image.jpg

image.jpg

Å så ett Wristshot.
image.jpg


Tack för mig!

Grattis till en grym klocka! Välkommen i "klubben" :). Grymt att du fick den med så extremt kort leveranstid.
 

Falken

Panerai
Så var det äntligen dags för mig att få posta i denna tråd . Min första "riktiga" klocka. Blev en Rolex Datejust 1601 med svart tavla inköpt via Chrono24 hos Eora/Stroppiana. Gick snabbt och smidigt. Jättefint skick och min lokala urmakare mätte upp amplituden till ca 290 så verkar gå som den ska... Här kommer lite bilder

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Så var det äntligen dags för mig att få posta i denna tråd . Min första "riktiga" klocka. Blev en Rolex Datejust 1601 med svart tavla inköpt via Chrono24 hos Eora/Stroppiana. Gick snabbt och smidigt. Jättefint skick och min lokala urmakare mätte upp amplituden till ca 290 så verkar gå som den ska... Här kommer lite bilder

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Vilken första klocka! Grym bild med de gula löven i bakgrunden. Stort grattis!
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Så var det äntligen dags för mig att få posta i denna tråd . Min första "riktiga" klocka. Blev en Rolex Datejust 1601 med svart tavla inköpt via Chrono24 hos Eora/Stroppiana. Gick snabbt och smidigt. Jättefint skick och min lokala urmakare mätte upp amplituden till ca 290 så verkar gå som den ska... Här kommer lite bilder

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Grym första klocka, grattis!
 
Topp