Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Löjligt snygg är den!Äntligen är väntan över.
Mycket text så bläddra längst ner om ni bara vill se bilderna.
Köper och säljer en hel del begagnade klockor för att testa och se vad man fastnar för.
Efter många köp och sälj så spontanköpte jag en röd black bay trots att jag egentligen letade efter en blå.
Fastnade helt för den modellen och tänkte den här kommer jag aldrig flippa.
Gillade den så mycket så jag funderade länge på om jag inte skulle plocka ut en helt ny från svensk ad så man fick rätt box till klockan (var fel box till min tidigare), var första ägaren och fick skapa sina egna battlescars.
Stod och tvekade då det var mycket för mig att lägga till cirka 10k bar för att få ut en helt ny.
Men sen hände något.. Det där jag aldrig trodde skulle hända eftersom att de släppte den svarta som only watch till auktion.
Det var dags att slippa tveka och lägga sin beställning, mitt första AD köp.
Självklart vände jag mig dit jag fått bäst service när jag varit inne och bara kollat runt.
Efter en kort väntan som kändes som en evighet så kom den idag.
Bättre än vad jag någonsin vågade föreställa mig.
Nu ska jag hem och plasta av och fixa bättre bilder till tudortråden. De här får duga så länge.
Stort tack till @ROB-1832 & @Spencer66 för all hjälp och för att ni stått ut med en ivrig förstaköpare.
Nej. Den är grymt bra men hamnar på en andra plats pga mångsidigheten. Iofs bara att köpa rött insert och variera medLugna ned er nu!
Den röda är fortfarande bäst!
Grattis riktigt fin. Den gick helt klart om den röda och tog första plats utan tvekanNej. Den är grymt bra men hamnar på en andra plats pga mångsidigheten. Iofs bara att köpa rött insert och variera med
VS
Just denna tavla finns enbart i 34mmRiktigt stilig! Synd bara att den inte var lite större. Gör rolex liknande tavla till en större modell tro? Säg 39-41mm?
Just denna tavla finns enbart i 34mm
Självförtroende räcker långtRiktigt snygg hursomhelst Finns det någon guide i hur man bär upp en smal klocka?
Kanske inte en paketöppning men senaste nyförvärvet. Suttit på handleden i en vecka. Jag är väldigt nöjd över utvecklingen och det skall bli spännande att följa. Vad jag svammlar om är Zelos Abyss i brons. Håll tillgodo:
Tackar och bockar.Fräck klocka! Gillar att den är i brons!
Jäkla cool klocka i brons!Kanske inte en paketöppning men senaste nyförvärvet. Suttit på handleden i en vecka. Jag är väldigt nöjd över utvecklingen och det skall bli spännande att följa. Vad jag svammlar om är Zelos Abyss i brons. Håll tillgodo:
Snabb paketöppning! Önskeklockan #1 sedan flera år tillbaka. Har packat upp den och ägnat uppskattningsvis 30 minuter åt att lokalisera samt avlägsna plast. Men det var det värt! Jag är mer nöjd än jag trodde var möjligt. Salig, lycklig och tacksam. Jag älskar detta ur.
Tack till Rob Engström som har haft tålamod med min obeslutsamhet och givit mig förstklassig service genom hela processen.
Svårt höstljus att ta bilder i, men håll till godo!
Grattis!Bättre dag idag
Nej, ser mer ut som en GW-A1100-1AER.Nice. Ref på den? GW-A1000-RAF?
Pakeeet!
Tackar! Klickade hem den lite spontant, vart nöjd!Urfet guld-Casio!
Äntligen är väntan över.
Mycket text så bläddra längst ner om ni bara vill se bilderna.
Köper och säljer en hel del begagnade klockor för att testa och se vad man fastnar för.
Efter många köp och sälj så spontanköpte jag en röd black bay trots att jag egentligen letade efter en blå.
Fastnade helt för den modellen och tänkte den här kommer jag aldrig flippa.
Gillade den så mycket så jag funderade länge på om jag inte skulle plocka ut en helt ny från svensk ad så man fick rätt box till klockan (var fel box till min tidigare), var första ägaren och fick skapa sina egna battlescars.
Stod och tvekade då det var mycket för mig att lägga till cirka 10k bar för att få ut en helt ny.
Men sen hände något.. Det där jag aldrig trodde skulle hända eftersom att de släppte den svarta som only watch till auktion.
Det var dags att slippa tveka och lägga sin beställning, mitt första AD köp.
Självklart vände jag mig dit jag fått bäst service när jag varit inne och bara kollat runt.
Efter en kort väntan som kändes som en evighet så kom den idag.
Bättre än vad jag någonsin vågade föreställa mig.
Nu ska jag hem och plasta av och fixa bättre bilder till tudortråden. De här får duga så länge.
Stort tack till @ROB-1832 & @Spencer66 för all hjälp och för att ni stått ut med en ivrig förstaköpare.
Läcker!En 114200, Rolex kan det här med gröna tavlor
Stort grattis! Fin som snus den där.Snabb paketöppning! Önskeklockan #1 sedan flera år tillbaka. Har packat upp den och ägnat uppskattningsvis 30 minuter åt att lokalisera samt avlägsna plast. Men det var det värt! Jag är mer nöjd än jag trodde var möjligt. Salig, lycklig och tacksam. Jag älskar detta ur.
Tack till Rob Engström som har haft tålamod med min obeslutsamhet och givit mig förstklassig service genom hela processen.
Svårt höstljus att ta bilder i, men håll till godo!
Juste Casio där, jag har en likadan. Tyvärr är pläteringen under all kritik, skavdes av på nolltid på tryck knapparna.Pakeeet!
Vad kan det vara? Seiko och Casio!
Sedär; en 007a!
Och en Casio A168WG
Då tar vi fredag! Trevlig helg!
Pakeeet!
Vad kan det vara? Seiko och Casio!
Sedär; en 007a!
Och en Casio A168WG
Då tar vi fredag! Trevlig helg!
Jag tycker också det ska bli spännandeKanske inte en paketöppning men senaste nyförvärvet. Suttit på handleden i en vecka. Jag är väldigt nöjd över utvecklingen och det skall bli spännande att följa. Vad jag svammlar om är Zelos Abyss i brons. Håll tillgodo:
Knep denna idag efter att ha sökt en pärlemo Daytona i TT ett tag. Bra tillskott för min sub. Är sjukt svag för TT och detta blev min en dags försenade 30 års present till mig själv, från mig själv. Riktigt nöjd. Mycket gott skick och felfri tavla med rätt index IMHO.
Fotona ger mer att önska men tavlan fångas till viss del. Ser helt fantastisk ut i olika sorters ljus. Den "lever" på ett sjukt häftigt sätt.
Riktigt grymt och kul att ha en first 500 på forumet. Grattis
Ett paket kom med posten från Polen. Något armbandsaktigt sticker upp från toalettpapper(!).
En välbehållen bakboett med ett Aermacchi MB-339A-flygplan i fin guldfärg. Flygplanet användes av Frecce Tricolori, italienska militärens uppvisningsflygare.
En gammal sliten Navitimer från 1984. Nu tror ni jag är galen. "Det där är ingen Navitimer, det är ju en Chronomat", tänker ni. Det stämmer. Det är en Chronomat. En Navitimer Chronomat. Chronomat-serien tillhörde tidigare Navitimer-serien, sedan Windrider och nu har den fått en egen kategori som heter just Chronomat. För att göra det ännu mer förvirrande så var Chronomaten innan allt detta också just en egen serie och var inspirationen till den första "vanliga" Navitimern. "Riktiga" Breitling slog igen portarna 1978. Det var turbulenta kvartstider för de tradionella urtillverkarna. Namnen Breitling och Navitimer såldes våren 1979 till Ernest Schneider, ägaren av urtillverkaren Sicura. Breitlings grundare Willy Breitling dog strax efter. Detta var starten på det nya Breitling, det företag vi känner idag.
Modellen Chronomat hade legat på is sedan 1978. 1984 återföddes Chronomat som Navitimer Chronomat med referensnumret 81950. Den fick vara kvar i Navitimer-familjen fram till 1986. De första 500 Chronomaterna av den nya eran brukar gå under namnet "First 500". Denna är nummer 0349 och tillhör denna exklusiva skara av de absolut första producerade nya Chronomaterna. Dessa hade från början den åtråvärda "Aopa-tavlan" men ett okänt antal har fått utbytestavlor i och med att Breitling bytte logo strax efter. Min har har utbytestavlan så jakten på en orörd Aopa-Chronomat fortsätter. Men denna duger gott tills vidare. Tavlan är fantastiskt stilren och hela klockan osar stealth med sin matta nästan sandiga boett, mattsvarta tavla och borstade bezel.
Avslutar med en handledsskott. Den här klockan är inte för alla. Indexen är rejält patinerade och vissa av dem har även spruckit sönder. AR-safirglaset är lite suddigt och repigt efter 31 års tjänst. Boetten var dock mycket välbehållen. Denna Breitling bländar garanterat ingen som många nya Breitlings gör. Inuti tickar ett omärkt skramligt Valjoux 7750 och verkar göra sitt jobb bra. De första "nya" Chronomaterna kom med omärkta och omodifierade 7750-verk. Ingen COSC här inte, men gedigen kvalitét såklart.
Jag gillar't.
Peace.