• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Nytt jobb, ny vecka och ny klocka. Kan det bli bättre?

1b1b6876922b9d1b8d26de4fd244cda5.jpg
Grattis. Nu är du fast, din stackare.

Vaknade spänd av förväntan inför denna dag. Tog en klock på mig, en annan i en ask och kände mig som ett barn på julafton.
Jag och ena dottern och satte oss i bilen och begav oss mot Göteborg.
IMG_20151101_112540.jpg

Men man blir ju hungrig när man åker långt och är förväntansfull
Riktigt hälsokäk :rolleyes:
IMG_20151101_114845.jpg

In i bilen och gasa på!
IMG_20151101_124640.jpg

Väl uppe mötte vi upp en hyvens karl som även om han hade fullt upp med flytt tog sig tid att mötas upp.

Och här är skönheten och jag är väldigt nöjd

IMG_20151101_141053.jpg

IMG_20151101_155043.jpg

IMG_20151101_182222.jpg

Nöjd och glad måste jag säga :D
Ha en skön kväll klocklovers!
Grattis ;)

Möjligtvis att jag ger mig på en längre paketöppningstråd med lite historia också..
Men kortfattat:

Länge kikat på Hamilton, dels för att jag gillar märken som man inte ser så hemskt ofta och dels för att jag alltid haft en soft spot för märket.
Sedan har jag också haft en liten "want-list" i bakhuvudet, skulle gärna vilja testa något pilot-ur med svart tavla. Skulle också gärna ha något med datumtavla klockan 12, förslagsvis med ETA 2834. Storleken som jag märkt passar mig bäst råkar också vara 42... En siffra som ligger mig varmt sedan tidigare (Douglas Adams).
Att tillägga är också att jag är något av en filmnörd.

Så, allting blev liksom "rätt" nu när jag beställde en precis likadan klocka som "Cooper" i Interstellar har, vilket för övrigt ligger samlad bland top 5 bästa filmer (utan ranking). Det, plus alla ovan kriterier gjorde att jag sålde ett gäng av de billigare klockorna (allt är relativt) och skaffade en Hamilton H64615135, Khaki Pilot Day Date Automatic.

Så, grattis till mig, här är en bild :D (Har nu FEBRIGT lyckats ställa tiden också.. efter bilden.. :) )

2015-11-05.jpg

Äntligen är väntan över.
Mycket text så bläddra längst ner om ni bara vill se bilderna.
Köper och säljer en hel del begagnade klockor för att testa och se vad man fastnar för.
Efter många köp och sälj så spontanköpte jag en röd black bay trots att jag egentligen letade efter en blå.
Fastnade helt för den modellen och tänkte den här kommer jag aldrig flippa.
Gillade den så mycket så jag funderade länge på om jag inte skulle plocka ut en helt ny från svensk ad så man fick rätt box till klockan (var fel box till min tidigare), var första ägaren och fick skapa sina egna battlescars.
Stod och tvekade då det var mycket för mig att lägga till cirka 10k bar för att få ut en helt ny.
Men sen hände något.. Det där jag aldrig trodde skulle hända eftersom att de släppte den svarta som only watch till auktion.
Det var dags att slippa tveka och lägga sin beställning, mitt första AD köp.
Självklart vände jag mig dit jag fått bäst service när jag varit inne och bara kollat runt.
Efter en kort väntan som kändes som en evighet så kom den idag.
Bättre än vad jag någonsin vågade föreställa mig.
Nu ska jag hem och plasta av och fixa bättre bilder till tudortråden. De här får duga så länge.
Stort tack till @ROB-1832 & @Spencer66 för all hjälp och för att ni stått ut med en ivrig förstaköpare.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Äntligen är väntan över.
Mycket text så bläddra längst ner om ni bara vill se bilderna.
Köper och säljer en hel del begagnade klockor för att testa och se vad man fastnar för.
Efter många köp och sälj så spontanköpte jag en röd black bay trots att jag egentligen letade efter en blå.
Fastnade helt för den modellen och tänkte den här kommer jag aldrig flippa.
Gillade den så mycket så jag funderade länge på om jag inte skulle plocka ut en helt ny från svensk ad så man fick rätt box till klockan (var fel box till min tidigare), var första ägaren och fick skapa sina egna battlescars.
Stod och tvekade då det var mycket för mig att lägga till cirka 10k bar för att få ut en helt ny.
Men sen hände något.. Det där jag aldrig trodde skulle hända eftersom att de släppte den svarta som only watch till auktion.
Det var dags att slippa tveka och lägga sin beställning, mitt första AD köp.
Självklart vände jag mig dit jag fått bäst service när jag varit inne och bara kollat runt.
Efter en kort väntan som kändes som en evighet så kom den idag.
Bättre än vad jag någonsin vågade föreställa mig.
Nu ska jag hem och plasta av och fixa bättre bilder till tudortråden. De här får duga så länge.
Stort tack till @ROB-1832 & @Spencer66 för all hjälp och för att ni stått ut med en ivrig förstaköpare.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Härligt va! Det är lätt den snyggaste av de tre imho. Grattis!

Tillbaka
Topp